arbetar
Hur gör ni som jobbar/pluggar med hunden under dagen?
Har sådan tur att jag jobbar natt och min man jobbar skift (varannan vecka dagtid och sen kvällsskift) Så hundarna behöver bara vara hemma max någon timme några gånger i månaden. Skulle det blir ändringar så skulle jag skaffa dagmatte eller fixa det på något annat vis,
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag går hundgymnasium så Jamie är med mig i skolan 🙂 och om jag nån gång inte skulle kunna ha med honom så är alltid mormor hemma och kan ha honom
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Bor nära skolan. Går hem på lunchen om det är föreläsningar hela dagen.
Dagmatte. Husse lämnar, jag hämtar. Snart kommer jag att flytta och då blir det hunddagis istället.
Det fungerar bra men det är synd att all form av hundpassning är så dyr. :( Om jag skulle betala för hunden själv hade fan 1/4 av min lön gått åt bara för att betala för dagiset.
Jag har möjlighet att ta med mig honom på jobbet, dock är han lite för energisk än för de så tills vidare så ser vi till att inte jobba samtidigt (båda jobbar natt)
lämna på dagis känns så skrämmande och som tidigare skrev sjukt dyrt :/
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Jag jobbar hemifrån :)
~Pen
Writer's block: when my imaginary friends stop talking to me.
De är hemma. Min sambo är hemma mycket men många perioder studerar jag mycket hemma eller bara ha korta dagar i skolan 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag sover på dagarna o hunden degar eller är ute i hundgården, på natten när jag jobbar är han hos nattmatte.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Beror på var jag jobbar. Just nu är jag i en djuraffär och då sitter hon på kontoret, har jag ingen möjlighet att ta med henne stannar hon hemma och jag åker hem över lunchen.
Vår är på dagis :) Ja, det kostar.. Men lika dyrt med dagmatte eftersom vår lille inte kan lämnas alls i princip så måste någon vara med honom hela tiden. Och det funkar ju inte att dagmatten inte ens kan gå och handla, så det fick bli dagis. Och det funkar JÄTTEbra! Han är så nöjd och glad när han kommer dit, väcker numera mig 6.30 på helgen o vill till dagis :) Sen att han är helt tossig på söndagen är väl det enda jobbiga, inga soffdagar här inte ;) Det gäller bara att hitta ett bra dagis, läsa mycket på forum, fråga referenser osv.. Prata mycket med personal och ställ "jobbiga" frågor. Jag tycker att det känns mycket mer skrämmande med en dagmatte eftersom de har hunden hemma och "uppfostrar" vilket de inte gör på vårt dagis. Sen att det är ett företag och inte privatperson känns mycket mer tryggt.
Svärföräldrarna är hundvakt. Min man jobbar skift så är ofta hemma på dagarna tills jag kommer hem.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Pluggar. Har mycket självstudier. Är sällan borta mer än 4 h om dagen, ibland blir det 6 h (går oftast hem på lunchen då 1h) och ibland är jag hemma hela dagen. Hundarna är ensamma då efter att ha gått en mer eller mindre uttröttande promenad.
Hemma, påbörjad ensamhetsträning med min pappa. Han följer med till skolan om det krisar sig extremt =)
-

Jag och gubben jobbar tre skift på heltid och går om varandra, vi ses inte så ofta men hundarna är sällan ensamma, blir dom själva ett par timmar så ligger dom och sover och väntar tills vi kommer hem :-)
Jag är hemma. Om jag måste iväg följer han med eller är hos mina föräldrar. När det är varmare ute och jag ska på något möte eller vårdbesök som tar ca 1 timme får han vara i bilen. Nu när det är så kallt (och vill sommaren när det blir för varmt) är han oftast dom stunderna hos mamma och pappa. Sen om jag jobbar gör jag det runt ca 3 och då får han vara hemma nästan 2timmar. Han är 7månader nu och det verkar gå bra. Han är inte orolig när vi går och glad när vi kommer hem utan att riva huset. Men mer än 2,5 timmar känner jag mig inte bekväm att lämna honom än.
Anna och taxen Max
Jag jobbar deltid och sambon pluggar, men har sällan lektioner i skolan (inte längre än 2 timmar åt gången). Så vi varvar det bra! Sedan har jag turen att ha en familj som vill "rå om honom" så ofta de får, fördelen att bo i samma stad som släkten :)
Men fyra timmar ensam klarar han galant. Längre brukar jag inte vilja lämna honom.
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Hon följer med mig till skolan :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
Inhalerar lunchen på fikarasten och lägger lunchrasten på att köra hem för att ge pälsen rastning och aktivering.
Jag har med henne på jobbet
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Jag studerar på distans så jag är hemma jämt just nu. Jag kommer börja gå på lektioner till hösten men då är han 1 år och då kommer han få vara hemma när jag är i skolan. Även min sambo pluggar och man har inte så många heldagar, skulle det bli heldag för båda oss i skolan framöver så kommer han få dagmatte eller gå på dagis.
Hemma hos mina föräldrar
Jag går i skolan, men har nära hem så jag går ut med både min och grannens hund under lunchrasten! :)
Besök gärna min blogg - Minsvartvita
Jag blir förvånad över folk som lämnar sina hundar hemma hela dagarna och kommer bara vid lunch för rastning. Speciellt när vissa själva är dömande mot andra medlemmar över deras djurhållning och så är man inte bättre själv. (?) Trodde man brydde sig mer om sina fyrbenta än så. Jag hade dåliga opålitliga hundvakter när jag behövde passning, ska nog köra på hunddagis om jag får jobb.