OT. Fjortis,emo?
Herregud vad man blir trött på detta. I vår skola delas alla upp i dessa grupper bland tjejerna: Fjortisgänget,emogänget och töntgänget. Jag blir så himla less asså! Kan man inte få vara hur man vill utan att bli indelad i någon slags grupp. Alla´"fjortisar" hatar alla "emosar" fast de kan vara hur snälla som helst. Och alla går runt och klottrar - Fjortismakt-emoslakt!!!!! Någon annan som också börjar bli trött på det här? Och om man känner någon i "fjortisgänget" och är med någon i "emogänget" så tycker alla typ illa om en :'(

Får jag fråga vad är "Emosar"?
Emo är en alternativ stil, med en speciell klädsel, ex svartakläder och randigt, med en lugg som hänger framför ögonen typ.
Jag tycker också att det är dåligt MEN jag tycker varken om emos eller fjortisar, eftersom att emo just nu bara är ett *mode* inom alternativ världen så att säga. Jag har varit alternativ nu i fyra år, och det var först för högst något år sedan som alla emos kom.
Tycker bara att båda delarna är störande, för båda går efter *mode* men klart alla får se ut som de vill, men de behöver inte *hata* någon annan som inte har deras stil.
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

precis, från början var emo en rockinfluerad musikstil men nu börjar vissa tro att man kan vara emo bara för att man bär svarta kläder,tajta byxor och har svart/rosa hår.

vissa sprider rykten som att alla "emosar" skär sig och är deprimerade som inte alls stämmer, emo är ju faktiskt en musikstil och inte klässtil? eller….?

jahaa…jag bara ville bli uppdaterad, för det var så länge sedan….hmmm…116 år sedan nämare bestämt, så gick jag ur grund plugget…..JÄVLAR I LONDON!!….börjar JAG bli…GAMMAL????

116 år!!!!!!!!!!! wow då är du äldre än vad jag trodde ;)
Har aldrig hört talas om emo faktiskt.
Tyvärr har det alltid varit så att man i skolan hamnar i olika grupper.
I vår skola fans det töntarna och de coola. Och så sånna som jag som var mitt i mellan och var vän med alla :)

Då jag gick högstadiet så var det också indelat i grupper, de som var coola/poppis, hiphopare, punkare och hårdrockare, nördar åsså vi som var ett mellanting och då antingen var osynliga eller som jag som var allas hackkyckling/mobbingoffer
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
116 år sedan?? Näe, minst 175 känns det som. Hu, jag skulle inte vilja vara snoris idag!
Jo, emo är en musikstil.
Men jag lovar dig, allt sådant blir bättre när du väl börjat gymnasiet, då har alla omogna *oftast* börjat fatta lite mer.
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

om inte annat så finns det fler av alla sorter och indelningarna blir annorlunda
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Som sagt, det lustiga är att emo är endast en musikstil och har inget med klädstilen (som förövrigt heter fashioncore) eller den deprimerade beteendena som"emoungar" utsätter sig för.
Fattar inte att det blivit så extremt normalt att vara alternativ nuförtiden…..
≧◔◡◔≦

ja.. det är väldigt normalt att vara alternativ. :P hehe. lustigt. nu är man mer onormal om man inte är alternativ… nästan iaf. min klass bestod väl mest av VÄLDIGT "normala" människor. onormalt många faktist. men så kan det ju gå.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Tur att man inte är snoris i dagens läge…men jag tror att det inte är lika hårt här, min 15-åring har då inget sagt iaf. Det enda som jag märkt är att det är bra mycket stressigare i skolan nu en det var på tantisarnas tid ;)

Phu! Tur att man inte är fjoritis längre. Var ju minst 200 år sedan. Dottern är stark som tur är. Hon har berättat om olika klädstilar i olika skolor. Min dotter klär sig bara som hon tycker är snyggt och inte mode eller för att dom andra klär sig så.
#9 Inte säkert att det blir bättre i gymnasiet. Jag börjar trean nu och folk beter sig fortfarande sådär omoget. Det var faktist bättre när jag gick i högstadiet, då var det inte alls lika mycket att man delade in folk i grupper osv. Iofs så har det blivit mer vanligt nu på sistonde att folk väljer en viss stil. Själv tycker jag att folk kan gå runt iklädd en plastkasse, sålänge dom är nöjd med sig själv :)
Idag finns det uppdelningar i alla åldrar.
Tråkigt att folk inte kan förstå att bara för att man ser ut på ett speciellt sätt så behöver man inte vara på ett speciellt sätt.
Jag garvar när jag läser inlägget från mamma, #13, för jo så är det, överallt och ingenstans är ALLA indelade i olika grupper å stilar i min skola. Typ: emos, fjortisar, märkesfjortisar, nördar, idioter, gangsters [dom som bråkar mkt] osv. Själv är jag nog indelad i en neutral grupp, för ingen verkar hata mig, vad jag vet ^^ Jag är typ kompis med alla, men det är nog för att jag är så himla pratglad [ehm ^^' ja låter lite likt en kulspruta]. Det är därför jag inte säger något om sånt, för jag behöver inte. :)
hahaha, Matilda, vi har typ inga grupper, förutom dom mer "populära" som "hänger" med varandra, men alla pratar väl med alla i min skola, även om alla inte är så normala *syftar på dom andra*
Helena
SurrMatilda som inte talar om nått för sin gamla mamma, men så är det när man aldrig haft nått barn med problem med skola och andra barn =)