Inte bajsat sen i förrgår
Sheldon har inte bajsar sen i förrgår, borde jag vara orolig?
Han har inte försökt att bajsa heller, så det verkar nästan som att han inte är nödig.
Jag hade blivit lite orolig. Har han ätit så pass mycket att han borde vara nödigt? Kan han ha ätit något som har fastnat? Har han varit ute och rört på sig ordentligt?
han har ätit som vanligt och så. Ja han har varit ute och rört sig som vanligt. dock inte sprungit etc. Fungerar på att gå till hundrastgården så han får springa av sig lite.
Det låter något egendomlig om han har haft regelbundna avföringsvanor tidigare och ätit & rört sig normalt.
Räknas det som akut eller kan jag vänta och ringa veterinären imorn?
Jag ska ut nu efter jag ätit middag och springa lite med honom och försöka få igång magen på honom. Jag har även köpt messmör som vi ska ge honom och han fiser ont.
Svårt att säga, när man ine ser hunden. Om den inte har några symptom, skulle jag nog avvakta. Kan du lyssna på ev tarmljud?
Om han inte visar att han mår dåligt hade jag inte känt att det var akut, hade kanske gått en lite extra lång kvällrunda i hopp att få igång magen…
Ring veterinär och fråga, kan vara akut.
Jag TROR han är lite segare än vanligt. Kan vara jag som bara överdriver allt nu för att jag är orolig, så jag är inte så tillförlitlig när det gäller hans allmäntillstånd. Jag har tryckt på magen på honom och kollat om han har ont och när vi är på promenad går han som vanligt och drar lika mycket som vanligt.
Jag ringde veterinären men de säger: "I akuta fall, observera endast akuta fall, får du tala med en veterinär om du dröjer kvar" Så jag vågar inte dröja kvar ifall de inte tycker det är akut nog.
ring veterinären och fråga helt enkelt och se om han måste undersökas eller om du ska köpa något på apoteket eller så är han inte nödig har han kissat på promenaderna ??
Om allmäntillståndet är ok hade jag nog försökt med lite spring och bus och bus med en promenad efteråt, och kanske lite olja i maten. Laxermedel är dumt att ge om det är tvärstopp pga ett främmande föremål. Utifrån vad du har sagt hade jag nog väntat tills i morgon bitti men det är jättesvårt att ge sådana råd i ett forum på nätet.
Jag ringde veterinären, han sa att jag kunde avvakta och försöka få han att springa lite och se om han bajsar då. Om han inte bajsar idag så ska jag åka in med honom imorn iaf.
Bra! Då känner du dig lite lugnare.🙂
Vad bra :) Håller tummarna för att det kommer något
Jag var ute och gick en redig promenad nyss. Han bajsade tillslut, så nu kan vi andas ut :)
Härligt!

Alice har perioder då hon bajsar varannan dag, vet faktiskt inte varför men hon verkar inte må dåligt utav det, utan är som vanligt och springer och leker :-) #14 vad skönt att han äntligen bajsade :-)
Tänk på att han dricker ordentligt :) Motion o vätska är viktigt för magen :)
härligt :)