Namn Ras Hjälp
hej
på sommaren 2014 ska jag få en till hund har ännu inte kommit på ras eller namn:/ hade varit kul att höra vad ni tycker … men jag är allergisk:( buhu … men jag har ju en hund så då borde jag ju hitta en till helst inte dvärgschnauzer för han e det Lukas heter han .. så tips på namn och allergivänliga raser
Det finns inga allergivänliga raser! Allergi är helt individuellt och alla reagerar inte på samma sak hos hundar.
Börja fundera över vad för typ av hund du vill ha, precis allt vad som måste stämma in på hunden och sedan söker du raser efter det och testar dig fram med en massa hundar av rasen och ser om du reagerar på någon av dem. Allergi kan även skilja sig från individ, så det allra bästa vore att hitta en omplaceringshund som du inte får symptom av.
men jag vill ju inte ha en omplacerings hund …. och jag har ju en hund som har dvärgschnauzer och jackrussel i sig och alla i familjen tål den! så du har fel att det inte finns allergivänliga hundar.. men jag kan förstå dig att vissa kanske är superallergiska… men det är inte vi! inte mot hund i alla fall. jag tåler tex inte hästar, katter och små gnagare.. och jag har kollat in på alla raser på skk men det är såå svåårt har tänkt på att köpa en dvärgschnauzer till men känns kanske lite tråkigt att h två men älskar de ändå:)
lite hjälp
Lukas alltså
:) min nuvarande hund som ska vara min hund ända ut till de sista dagarna <3
Först och främst kanske det är bra att veta vad du är allergisk mot? Salivet? Pälsen?
Sen finns det inga allergivänliga raser som ovan nämnt. Däremot, om du är allergisk mot viss pälsslag så kan du ta reda på vilken päls du tål mer eller mindre.
Min mamma har t.ex. astmaallergi, och hon tål min staffordshire bullterrier & schäfer, men hon tål inte aussiens pälsslag.
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
aa jag fattar men om ni bara känner till en mindre hund som är allergivänligför någon/några kan ni ju säga det;) ska ju träffa hundrasen och se om jag tål den <3
Forskare har ju nylige konstaterat att det inte finns allergivänliga raser utan att det är själva hunden man tål eller inte tål. Så om du tål din kompis hund och sen har jag en av samma ras så är det inte säker att du tål den! Men sen kan folk säga saker om deras ras och påstå att de är då kanske allergivänliga.
mm… (?)
För att vi ska kunna rekommendera en ras får du säga vad du tänkt göra med hunden, alltså hur mycket motion och aktivering kommer hunden att få?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
jag kommer ju självklart gå ut med den går långa promenader på eftermiddag och kväll och på helgerna även på morgon, ja tränar agility och lär den konster osv älskar hundar och hunden jag köper nu kommer ju även få en hundkompis;)
#2 Nej, jag har inte fel, det finns inga allergivänliga raser, punkt slut. Allergi är helt individuellt och därför måste ni själv ta reda på vad ni tål och inte, det finns ingen som kan tipsa om en ras här, det är enbart ni själva som kan ta reda på det. Det ni skall göra är alltså att hitta några raser ni gillar och som passar er och sedan ser ni efter om den fungerar.