finsk lapphund
oki dĂ„ lĂ€r jag hitta ett annat hem đ tack för svaret đ
Men ska ni flytta dit eller pÄ semester? För det finns ju hundpensionat.
SajtvÀrd pÄ AkvarierÀkor ifokus och m_edarbetare pÄ Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
vi bor hĂ€r đ
Okej, dÄ förstÄr jag!
SajtvÀrd pÄ AkvarierÀkor ifokus och m_edarbetare pÄ Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
aa tack ÀndÄ :)
MÄnga hundar sÀtter pÀls efter temperaturen. Jag hade en SchÀ/Terv blandis som bodde hos mig i nÄgra Är, han lÄg helst ute o ibland var han helt översnöad, nÀr han flyttade tbx till matte i modern lÀgenhet sÄ försvann det allra mesta av pÀlsen.
Jag skickade vidare din frÄga till Katti som föder upp rasen, hon kan sÀkert ge dig ett bÀttre svar.
ISIS anhÀngare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
VÀrd pÄ Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis pÄ Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag vet att mÄnga har finsk lapphund i Australien och dom verkar det inte gÄ nÄgon nöd pÄ, Àven om det kÀnns konstigt att se dem pÄ strandbilder. :P Om du vill sÄ frÄga antingen pÄ "Finsk lapphund"-gruppen pÄ Facebook, eller Ànnu hellre gruppen "Finnish Lapphund" dÀr mÄnga australiensare Àr med om hur de tycker det fungerar med vÀrmen.
PÄ hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga Àventyr
Kan ni ge hunden ett bra hem sÄ tycker jag absolut att ni ska ta hand om den! Som andra skrivit sÄ finns det en hel del lappisar i Australien. Jag upplever att mina hundar trivs allra bÀst nÀr det Àr kallt och uthÀrdar sommaren en inte sÄ mycket mer. Men det finns ju faktiskt utmÀrkta klippmaskiner för djur
. Skulle aldrig rekommendera det hÀr hos oss, men absolut pÄ varmare breddgrader om man ser att hunden lider av vÀrmen!
tack att ni har svarat đ fick veta i gĂ„r att de hade skickat han till en gubbe som hade stor gĂ„rd och egen badplats som jag hoppas ha trivs och haft hund förut đ