Tigger era hundar?
Som rubriken lyder - tigger era hundar? Min staffe började tigga efter att ha varit borta hos mina föräldrar i en vecka.. och min 12 veckors schäfer har inte lärt sig sånt än, men det dröjer inte länge förrän hon förstått att det är mat på bordet.
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
Här tillåts inget tiggeri. Tigger de åker de ut ur rummet.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej, inget tiggande.
Tiggande och tiggande.. Bazze sitter fint jämte mig när jag äter. Väntar på att det ska råka trilla ner någonting det gör han ju, men han sitter inte och skäller, gnäller och sådant. Han väntar fint tills vi ätit upp, sedan får han slicka tallriken ifall det finns någonting att slicka, och då är han nöjd :)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Tigger? Hur menar du då ? Sitter och lever om, eller bara sitter och tittar när man äter?
Japp, det lärde han sig nog när han var typ tre veckor gammal, haha. Jag ser det inte som något egentligt problem. Känns det jobbigt får han gå iväg och sätta sig och glo någon annanstans, inte mer med det. Beteendet är inget vi uppmuntrar.
#4 Sitter och tittar på, behövs inget ljudande.
Ja, han tigger. Ser inget problem med det för våran del.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Opsis tiggde så in i… Penny lärde sig av Opsis ocj gör också det. Flynn har också börjat med det nu^^
-
#6 Ok. Jo, nog kan mina sitta och titta på mig när jag äter. Ofta äter jag middag i soffan framför tvn, och hundarna är ju bredvid mig i soffan. Har inga som helst problem med att de tittar på mig när jag äter.
Jag bryr mig inte heller om de bara blänger på en, så länge de inte sitter upp på en, men skulle de blir för närgågna, puttas, pipa mm = inte tillåtet.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ibland kan hon stirra lite väl intensivt på det man äter ja, men hon skulle inte ta dt från bordet eller från handen på en!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Ja Theo tigger. Sitter och stirrar ut en men gör inga ljud. Tycker han kan få göra det om han vill. Blir jag less så ber jag honom gå iväg :)
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Nej de tigger inte vid bordet. När vi äter lägger de sig i hallen eller under bordet. Däremot när vi lagar mat sitter den ena i vägen hela tiden och ser ifall det ramlar något på golvet. Han får inte ta det men han sitter där ändå. Misstänker att husse låter honom ta sånt som ramlar ibland.
>>>Malum domesticum<<<
Jadå min tigger, en stund iallafall sen när han ser att det ALDRIG lönar sig att tigga så ger han upp och gör annat istället. Han tar inget förrän han får ett varsågod.
Sambons hund tigger. Men hon blir ju matad vid matbordet av honom hela tiden. Själv tål jag inte när någon sitter och stirrar på mig när jag äter, varken djur eller människa. Tycker det är ett stressmoment.
Min hund har fått lära sig från början att inte tigga. Hon brukar vara med när vi äter men ligger och sover då.

Nej det kan jag inte påstå att våra tjejer gör, otroligt skönt :-)
Han tigger inte när jag äter för han vet att det inte lönar sig. Däremot om hela familjen fikar sätter han sig till rätta bredvid min pappa och väntar på att få sista kakbiten… -.-"
Våra hundar har aldrig tiggt eftersom vi inte tillåtit det. Skulle aldrig kunna äta med en hund stirrandes.
Ja min hund tigger (men inte alltid), har inga problem med det.
Våran hund tiggde inte när han var yngre men min kära sambo och min kära far har tyvärr lärt honom ;) Nu kan han sitta och titta på en och vänta på en smakbit, får han inget så går han och lägger sig. Han har aldrig gnällt eller på annat sätt försökt få uppmärksamhet vid bordet/tv-bordet utan det är enbart stirrande :) Tycker inte att det gör något men sambon kan ibland bli besvärad och be honom gå undan.
"Föräldraproblemet" är visst en tydlig trend. 😃
Vår lapphund är inte ens så förtjust i mat men min kära far har ändå lyckats få honom till att sitta och visa hundögonen vid matbordet.
Väl hemma har det aldrig accepterats och där tigger han heller aldrig.
Jepp :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Jo, visst tigger han :) Dock så gör det inget för min del om han tittar på så länge han inte börjar hoppa på en eller sådant.
Ha en trevlig dag!
Nej. Han bryr sig inte om mat, och jag ber honom bestämt att hålla avstånd om han försöker närma sig mig då jag äter. Men min hund är inte heller så matintresserad, så då är det lättare.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
På den tiden min salig mor levde så tiggde hundarna hos henne. Hon förstod aldrig varför, o andra sidan var hon den enda som bredde leverpastejsmörgåsar åt dem o gav dem vid bordet. De tiggde aldrig hos någon annan.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Kan sitta och titta när vi äter, men tigger inte i den bemärkelse att ge gnäller, dreglar eller så.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Märta tigger tyst ;) Hon bara tittar på lixom :)
-Bättre ökänd än okänd
Allvar är stjärnan på den ökända "vovve bakom grillen"- bilden, så näääeee. Eller jo. Men det är helt okej. Annars hade ingen av hundarna fått göra't.
Jag ser det inte som ett problem att mina hundar tigger, alltid härligt med sällskap. Däremot tillåter jag inte mina hundar tigga när vi har gäster.
Ibland, men inget överdrivet. Är de popcorn så tiggs de haha :)
Nej, här får hundarna inte tigga hos mig. De andra i familjen har inga problem med det, men så fort det tiggs hos mig blir de bortkörda från rummet. Tiggning är någonting jag verkligen inte klarar av.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag tillåter inte tiggeri så dom tigger inte för mig. Till och med valpen ligger nån meter ifrån efter jag morrat. (Ja jag är väldigt territorial över min mat)
Men de tigger rätt så rejält för Mike då han äter eftersom det inte gör honom något.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Ja han tigger. Så länge han inte sitter helt i famnen, på distans och inte har ljud är det ok. Sitter man fint får man slicka tallriken :P
Nej, eftersom han inte får vara i köket :-)
Ja min hund tigger, men inte med ljud. Hon sitter bara och tittar på mig. Hon får alltid mat vid matbordet och ser inget problem med det :) jag tycker faktiskt om det! Jag vill gärna bjuda på min mat :P fråga mig inte varför!
Kan tillägga att vår hund hade ett stort problem när vi lärde honom att det inte är okej att tigga. Vi har nämligen en bengalkatt som sedan många år i stort sett går upp på bordet och tar det han vill ha hos mina föräldrar. Hundstackaren har hela tiden fått stå jämte och sett när katten tar för sig.
Bra för hundens självdisciplin om inte annat. 😃
Här får man ingenting så min hund tycker nog att det är rätt onödigt att tigga, men visst, det händer(väldigt sällan) att hon kommer smygandes och sätter sig bredvid mig med sina STORA ögon och ser så söt ut som hon bara kan… Men hon får ändå inget, fast än att det är väldigt svårt att stå emot😍
Besök gärna min blogg - Minsvartvita
Jag tycker det är gulligt när min hund sätter sig och glor med puppy eyes och lägger hakan i mitt knä. Det är inte så ofta han vill vara nära, så jag utnyttjar det. Om jag har något han kan äta händer det ibland att han får smaka. Win-Win situation!
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Haha oja Bambi tigger. Jason ligger bredvid och vilar.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Jo då 😂 Speciellt om det är gurka, leverpastej eller ägg på bordet. Molly tigger vid frukost men aldrig vid middagarna 😂
Lagotton tigger men går iväg när jag ber om det.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Ja om man nu ska kalla det tigga att han sitter en bra bit ifrån och stirrar. 🙂
Men inte ett ljud och jag kan lämna bordet och gå därifrån utan att han rör något trots att jag ofta sitter i soffan och har maten på det låga soffbordet. Inte ens favoriten kyckling rör han.👍
Jadå, de tigger men inte på något påträngande sätt - det är inte tillåtet. Inget pip, dreggel eller klängande och när vi sitter och äter så brukar hundarna ligga och vila i sina bäddar eller under matbordet. Däremot så VILL jag faktiskt att de är uppmärksamma och tigger med ögonen när jag har något gott som jag äter annars - det är så bra när man vill lära in saker. 🙂
"Sometimes you have to be a high-riding bitch to survive. Sometimes being a bitch is all a woman has to hang on to."
De tigger, jag kan få dem att sluta men det stör mig inte så de får hållas så länge de inte överdriver… Brukar passa på att låta dem göra något trix eller liknande, jobba lite för det liksom. Känner folk som tycker att det är fruktansvärt med tiggande hundar, haha, kan ju meddela att vi inte är så fina i kanten i det här huset… hade en katt på bordet när jag åt middag för en stund sedan. Vad folk tycker är upp till dem, mitt hus min familj mina regler. 😎