Intressekoll för eventuell hunddag
Hej!
Vi är tre tjejer som i skolan ska göra ett projekt.
Vi går i tvåan på djurgymnasiet med inriktningen hund och vill därför göra projektet med hund.
Det vi hade tänkt var att fixa en typ av friluftsdag med hund så att man kan träffa andra med liknande intresse och få träningssällskap och bara ha en rolig dag.
I vår/sommar då det börjar bli varmare hade vi tänkt då det är lite roligare att va ute då.
Vi tänkte även ha lite roliga aktiviteter och alternativt ta in någon instruktör.
Det vi nu undrar är vad skulle ni vilja få ut av en sån dag?
Några speciella aktiviteter?
Om vi tar in en instruktör, vad är ni då mest intresserade av? Lydnad, agility, jakt eller något annat?
Rekommenderar att ni berättar vart det är också:)!
Hälsningar
Fredrika
Beror helt klart på vart det är, men om det är i närheten av där jag bor hade jag tyckt det var skojjigast med lydnad eller rallylydnads instruktör om ni skulle ta med den sådan.
-

Roligast skulle vara agility och rallylydnad.
>>>Malum domesticum<<<
Tror tyvärr det inte är så stor efterfrågan på stora hundträffar, dels för att jag tror många finner det mer jobbigt att släpa hund och packning en längre bit (om man åker tåg osv) och dels för att många hundägare undviker stora sammanhang med hundmänniskor då det ofta kan bli tjafs kan man tänka sig (allas egna viljor som vill igenom) själv undviker jag hundträffar då jag vill ha fasta hundkompisar till min hund, han blir både stressad och uppspelt av att träffa hundar "en gång" så bättre om man träffas ett gäng som känner varandra tror jag :) Men det låter onekligen kul, men varit med om tidigare stora hundträffar som ställs in för att det saknas intresse tyvärr! :)
Det är tänkt att vara på något stort fält i stockholm om vi hittar något bra.
Okej, vi ska tänka igenom det ni sagt och återkomma :)
Vad är för stort för er då? Hur många blir lagom?
Jag kan ev tänka mig att komma. Kanske.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Jag är intresserad! Skulle tycka det var kul med lydnadsträning med instruktör. :) Eller rally…
Sajtvärd för Valp & unghund
Mvh Mika