Eurasier
Har läst på en del om rasen Eurasier
Men jag vill veta mer om rasen gärna av någon som själv har den, hur uppfattar du eurasier Svåruppfostrad? lätt eller kanske mittemellan? ja berätta vad som helst vad du tycker om rasen det mesta är utav intresse enligt det jag läst på SKK och det jag läst på rasklubben och hört många säga så verkar det vara en bra hund för mig jag söker en sällskapshund som kan följa med mig på mina vardagspromenader göra lite sök lära sig tricks någon lång promenad då och då kanske delta i någon utställning eller liknande jag vill inte behöva kämpa för att få den att lyda mig men det spelar ingen roll om den är lite envis och så det har jag vart med om en del med hundar också läst att den kan vara reserverad…
väntar på svar! 🙂
Jag är också intresserad av svaret, då sambon och jag vill skaffa denna ras när vi köper hund nästa gång.
Det finns en tråd om Eurasiern på Spetsar och urhundar. Där kanske ni kan hitta information som ni söker:)
http://spetsarochurhundar.ifokus.se/discussions/52d9d2e2ce12c47c2e000314-eurasier?discussions-1
#2 Hihi, det är TS som skapat den 🙂
Ha kikat lite i denna, intressant läsning! Man kan aldrig få för mycket information 🙂
#4 för att den verkar passa mig och min sambo perfekt. Sedan är det otroligt fin! Den enda nackdel som jag ser med rasen är att den är lite reserverad, men det ska tydligen gå att träna bort till viss del.
Vad är det som lockar för din del då? :-)
Jo samma och att den är en sällskapshund :)
#3 Tänkte inte ens på att kolla det så ber om ursäkt:)
#8 det kan alltid vara utav intresse med andra relaterade trådar :-)
Jag säger samma som jag gjort: Rasen är ingen BC, den gör lite som den vill, är mer självständig. Men jag som var helt nybörjare på hund när jag fick min eurasier som är vår första har tyckt det varit väldigt enkelt att uppfostra honom. Folk har berömt oss ofta att han är så lydig. Sedan eftersom rasen är lugn av sig får folk uppfattningen att den är lydigare än den egentligen är. Den skäller ju inte som en galning vilket folk kan se som en "ouppfostrad egenskap".
Inomhus lyder vår eurasier efter vår minsta vink, 100%. Ute är det en annan visa, men det har vi nog mest oss själva att skylla.
#10 vad menar med bc? :-o
#10 För att en BC skall fungera bra som vallhund så krävs det att den är självständig o att den kan ta egna beslut när föraren är utom syn o hörhåll.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.