Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 667 ggr
Hiro
0

Bilselar

Kan någon tipsa om krocktestade bilselar som sitter bra och inte håller på och skaver bakom frambenen? :)

Fenix_Chicci
1

Allsafe

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[Forest]
0

skulle säga samma som 1 :)

MoniQ90
0

Sitter storlek S bra på även de minsta hundarna? :) Står 1-15kg, men tänkte om någon har erfarenhet av det.

[Forest]
0

3 Hur stor menar du minsta hunden? Första gången Donna hade på sig sin vägde hon under 3 kg, satt bra. (kan visa bild imorgon på henne och selen)

Hiro
0

Brukar storlekarna stämma? Jag tänkte om man inte har möjlighet att prova innan beställning? (Allsafe alltså)

RaindropsOnRoses
0

Jag tror det är olika beroende på hur grov hunden är över bröstet. Jag köpte en allsafe till min sheltievalp och den är fortfarande för stor i storlek S. Hon är 5 månader, väldigt nätt och väger 4 kilo. Just nu använder vi en vanlig promenadsele och spänner fast med fästanordningen man får till allsafe. Tror att selen kommer passa då hon blivit lite grövre i kroppsformen. Annars är jag nöjd med selen. Ser verkligen robust ut, utan plastspänne och ser ut att sitta skönt på hunden.

TjockaBerta
0

Båda mina små har Allsafe. Den sitter bra men jag har spänt in den max (faktiskt lite mera än max) runt halsen på den mindre hunden ca 6,5 kg.

>>>Malum domesticum<<<

Hiro
0

Okej tack för svaren. Min hund är hyfsat nätt men hur är storlekarna? Står det typ bröstomfång och hals och sedan väljer man storlek efter det?

TjockaBerta
0

Det är väl enbart efter vikt om jag minns rätt. Small är bra till min hund som väger ca 9 kg och är som en cocker i kroppen. Då har jag spännena ungerfär på mitten. Lika mycket att ta in som att spänna ut.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
0

Här är tråden jag har bilder på Donna som väger under 3 kg på korten. Hon är långt i från bred om bringan som jag tycker man ser på ena kortet. http://hundar.ifokus.se/discussions/50ab8bb688f472691f00629b-bilbalte?discussions-3

Hiro
0

Hm… Min labbe väger ca 20kg och norrbottenspetsen väger ca 10 och båda har samma bröstomfång…. Finns allsafe på djurmagazinet?