Bilselar
Kan någon tipsa om krocktestade bilselar som sitter bra och inte håller på och skaver bakom frambenen? :)
Allsafe
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
skulle säga samma som 1 :)
Sitter storlek S bra på även de minsta hundarna? :) Står 1-15kg, men tänkte om någon har erfarenhet av det.
3 Hur stor menar du minsta hunden? Första gången Donna hade på sig sin vägde hon under 3 kg, satt bra. (kan visa bild imorgon på henne och selen)
Brukar storlekarna stämma? Jag tänkte om man inte har möjlighet att prova innan beställning? (Allsafe alltså)
Jag tror det är olika beroende på hur grov hunden är över bröstet. Jag köpte en allsafe till min sheltievalp och den är fortfarande för stor i storlek S. Hon är 5 månader, väldigt nätt och väger 4 kilo. Just nu använder vi en vanlig promenadsele och spänner fast med fästanordningen man får till allsafe. Tror att selen kommer passa då hon blivit lite grövre i kroppsformen. Annars är jag nöjd med selen. Ser verkligen robust ut, utan plastspänne och ser ut att sitta skönt på hunden.

Båda mina små har Allsafe. Den sitter bra men jag har spänt in den max (faktiskt lite mera än max) runt halsen på den mindre hunden ca 6,5 kg.
>>>Malum domesticum<<<
Okej tack för svaren. Min hund är hyfsat nätt men hur är storlekarna? Står det typ bröstomfång och hals och sedan väljer man storlek efter det?

Det är väl enbart efter vikt om jag minns rätt. Small är bra till min hund som väger ca 9 kg och är som en cocker i kroppen. Då har jag spännena ungerfär på mitten. Lika mycket att ta in som att spänna ut.
>>>Malum domesticum<<<
Här är tråden jag har bilder på Donna som väger under 3 kg på korten. Hon är långt i från bred om bringan som jag tycker man ser på ena kortet. http://hundar.ifokus.se/discussions/50ab8bb688f472691f00629b-bilbalte?discussions-3
Hm… Min labbe väger ca 20kg och norrbottenspetsen väger ca 10 och båda har samma bröstomfång…. Finns allsafe på djurmagazinet?