Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1390 ggr
Fridaaaa
0

Beställa färskfoder

Hade velat beställa hem lite färskfoder för att testa fler sorter till den lilla. Men hittat bara zoo.se än som skickar, och då måste man ta minst 20kg vilket jag inte ska.

Någon annan som vet? Djuraffären i stan har bara bravo färskfoder.

Någon som vet?

Ger henne även mush ibland. (nej kommer inte ge det till 100%)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

FjantYoda
0

fick mail av hemfoder att dom ska börja skicka VOH men kollade inte upp nå mer

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Fridaaaa
0

#1 Vad jag kan se på deras sida gäller det bara 20kg. Och ska som sagt inte ha så pass mycket :/ Finns inga priser styckvis.

russin
0

Eftersom färskfoder måste skickas med frysbil, så blir det ofta väldigt dyrt att beställa hemkörning om dom inte kör stadiga rutter.

Det enda färskfoderföretag jag vet har utkörning är Fodax, men dom har alltså speciella rutter i Sverige och man får då åka till ett speciellt utlämningsställe vid ett visst klockslag den dagen dom kommer. Kolla deras hemsida för schema.

I övrigt är det nog endast något företag i Stockholmsområdet som har hemkörning av färskfoder.

Bravo har dock ändrat sitt innehåll nyligen till det klart bättre och de flesta av deras sorter är nu helt fria från spannmål (även ris) då dom har grönsaker istället. Dock är det animaliska innehållet fortfarande bara 40-45%. Jag som gett VoH i flera år ska faktiskt gå tillbaka till Bravo en period och utvärdera hur det blivit efter ändringen🙂

[[Boris Sager]]
0

20 kg säckar gällde det. Sorry! Era svar fanns inte, när jag skickade mitt inlägg. Går inte att ta bort.

Fridaaaa
0

#3 Grejen är att jag inte har plats för så pass mycket i frysen 😮 Sedan är det liten hund så går inte åt mer än 4-5 kg max/månad.
Ja jag har inte möjlighet kanske just den dagen och det klockslaget och då är det ju mycket foder där med 😕

#4 Vilken syftar du till?

[[Boris Sager]]
0

# 5  Jag syftade på alla de som postade inlägg före mig! Om jag sett dem hade jag inte behövt skicka något inlägg.

Mischa
0

Fodersnabben (visst orter) och hemfoder har börjat med VoH.

≧◔◡◔≦

Fridaaaa
0

#7 Läs #2 🙂 Hemfoder har bara för 20 kg 😕
Och Fodersnabben har med bara lådor vad jag kunde se på hemsidan 😕

russin
0

#5 - men Bravo har ju ändå gott om olika sorter med animalier från olika typer av djurslag. inte alls illa att "bara" få tag i det 🙂

Fridaaaa
0

#9 Ok, för jag har hört att Bravo innehöll en del spannmål? Men då har de inte det nu längre? (såg att du skrivit om det högre upp), i så fall är det ju helt klart värt att prova 🙂

TjockaBerta
0

Gå in på Bravos hemsida och läs vad det innehåller. Mina hundar äter Bravo och vi är nöjda. 

Här där vi bor är det många hundinstruktörer som tillhandahåller färkfoder.

>>>Malum domesticum<<<

Ison
0

Kolla om foderboxen kör till ditt område:) jag beställer därifrån, vet inte vad dom tar i utkörning. Men beställer du för över 500 ingår den:)

russin
0

#10 - Bravo byter ut allt spannmål nu mot grönsaker, så det är bara bas som det kommer finnas spannmål kvar i🙂

Så det finns alltså med nöt, nötvom, vilt, vilt med nötvom och 2 olika typer av kyckling samt lamm (alla med grönsaker) att välja mellan. Dock kommer det kanske vara en kortare period som det finns kvar av dom gamla med ris i.

Upptäckte detta själv väldigt nyligen och mailade dom om mer info, så det ska bli intressant att prova då då min ena hund är väldigt lättfödd och jag måste blanda ut VoH med grönsaker åt henne i dagsläget.

Mischa
0

#8 Oj,  och jag tyckte jag läste igenom tråden.

Det är sant att bravo byter ut spannmål mot grönsaker förutom på sina "basvarianter".

≧◔◡◔≦

Fridaaaa
0

#14 Vad bra 🙂