Prao
Hej, heter Engla och går i 8an. V.13 och 14 ska vi ha praktik och undrar om ni har några förslag? Gärna inom hund såklart men även häst(: jag tycker det är väldigt viktigt med att våra djur får utlopp för deras känslor och i framtiden ser jag mig själv som en hundpsykolog. För att jag precis som jag skrev vill att djuren ska kunna få känna känslor och inte bli tvingad till saker dom inte vill. Jag bor i Västmanland så bäst vore om det höll sig inom den av svergie.
True leaders don't create followers..
They create more leaders!
Kolla om det finns något hunddagis i närheten? Eller kanske ett stall? Ring runt! Det kanske även finns någon djurbutik du kan tänkas få praoplats på?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Du kan även se fall det finns något hundpensionat i närheten.
Själv jobbar jag på ett hundpensionat i blekinge, vi har både mini baggar, mini hästar, löp änder och självklart hundar och katter.
Passar perfekt om man själv har hund då man ofta får ta med hunden ;)
Hunddagis, stall, hundpensionat, djuraffär, hundtränare osv. Lite mer exakt vart i Västmanland bor du? Västerås, hallstahammar, Surahammar kan jag tipsa om lite olika ställen
minavitas.wix.com/kennel
#3 Köping, om du vet vart de ligger?(: #1 affär har jag varit på alla andra ggr(: Har kollat massa olika runt om och ringt, men ingen av dom tog emot praktikanter. Och om dom gjorde det så var det bara gymnasieelever med hundinriktning :/ Hjälpte inte att jag ska gå det efter nian heller.
I Köping kommer jag inte på nåt bra ställe spontant.. Men det är för att jag själv inte är där så ofta i djurrelaterade ärendet. Men min uppfödare bodde i Köping ett tag så hon borde ju ha lite bättre koll på bra prao platser där. Ska klura lite på saken
minavitas.wix.com/kennel
Om det finns en turist byrå så kolla med dom om känner till några bra ställen ;)
#5 nej okej. Tack så jätte mycket(: #6 Det har jag inte tänk på. Men jag kommer definitivt gå till dom. Tack för förslaget(:
Om du funderar på att gå hundgymnasium och inte hittar nåt roligare, så brukar man kunna få gå med en vecka i skolan på den linje man funderar på att välja. Det gjorde jag när jag gick på högstadiet. Bra att ha i åtanke om du inte hittar nåt bättre kanske.. :)
"På natten är alla katter svarta"
#8 har tänk på det med. Dock ligger skolan jag vill gå på alldeles för långt bort :/ neråt Öland. Men finns en i v-ås ja kan kolla med. Om inte annat kan man ju vara där 1 vecka och sen praoa den andra nån annanstans
Att praktisera på gymnasiet man är intresserad av är SKITBRA! Man får en så mycket bättre inblick i hur det går till, och här där jag bor stod kommunen för boende m.m. under de veckorna.
-

#9 Ingelstorp? :)
golf.ifokus.se
#10 Ja, det är det säkert. Men får man följa med en klass hela veckan då, eller en lärare? Eller en elev typ? #11 Dom har bara djur och islandshästar :/ helst vill jag gå hund. Men tack ändå(:
#13 När jag praktiserade på Dingle fick jag gå runt mellan djurvård och hund. Fick vara mycket på djurvård men även hund då, och var med både 1or, 2or och 3or.
-
#13 aa okej, låter bra(: