Hundar iFokus

Hundar

Etikett: media
Läst 2470 ggr
Djurälskaren87
3

varning- någon vill våra djur illa

hej!

Nu har det uppmärksammats idag att någon lagt ut glykolförgiftad bröd vid kaggeledstroget, o göteborg. otroligt nära där jag bor.

Sprid detta och var vaksamma.

Praefatio
1

Källa på det?

Djurälskaren87
0

Räcker det att min vän skrev de till mig, en hund hon passar ägare hittade det idag och har ringt polisen.

Stephanie
0

Frågan är ju då om det är glykolförgiftat bröd, eller bröd som någon lagt ut åt fåglarna?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Djurälskaren87
2

3# det är förgiftad iallfall, ni gör som ni vill med spridningen men jag tänker iallfall varna dom här i göteborg.

[Daniela1983]
0

Usch. Samma på ett par ställen i Stockholm, minns dock inte riktigt i vilka områden men på ett par hundrastgårdar nu i dagarna. Glykolförgiftad bröd och köttbullar med nåt vasst i, stod på FB.

Djurälskaren87
0

5# fruktansvärt, de kan ju skada småbarn med.

Smilla177
0

Jag blir så arg när jag läser detta vilka sjuka människor det finns att gå på oskyldiga hundar för de mår dåligt själva.

Sugar Mist
0

Man ska ha hittat det på flera ställen i göteborg. Även på GMBK misstänks det att köttet de hittade var förgiftat.

-

[Daniela1983]
0

Var en jäkla tur att den mat som legat ute här som min hund fått i sig utav inte varit förgiftad, man blir ju lite paranoid när man hör varje förgiftningsfall. Var en skum aluminiumburk här idag i snön också som han inte fick undersöka, och så åt han nåt en bit bort.

Anna4077
0

Hörde att det varit förgiftat kött i slottskogen för ett par veckor sedan

Anna och taxen Max

[TeamGolden]
0

hört om Farsta och Skarpnäck också, tror det var leverpastej var uppmärksamma

mirandamiranda
0

Köttbullar och annat ''gott'' med råttgift i har hittats runt om i Gustavsberg på Värmdö och även i en rasthage/hundgård i Orminge i Nacka här i Stockholm. Helt sjukt att man ska behöva oroa sig över att släppa sin hund lös på promenaden pga. något sådant?! Sen när det dessutom hittas i en rasthage är det ju verkligen riktat till hundarna..

Theres
0

Leverpastej med råttgift i finns i Nybro :/

golf.ifokus.se

[Daniela1983]
0

Helt sjukt, händer det på alla dessa ställen samtidigt nu? Vad många djurhatare, hundhatare det verkar gå runt. Blir mörkrädd.

mingman
0

Varningar skall tas på allvar. Jag blir dock lite skeptisk med tanke på att alla varningar är antingen anonyma lappar eller någons kompis kompis. Att sprida falska rykten om förgiftad mat vore ju också ett effektivt sätt att jävlas med hundägare.

Men vi bör alltid hålla våra hundar under uppsikt, men vet aldrig vad de nosar upp.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Djurälskaren87
4

15# syftar du på mig nu? vad ska jag säga då när jag fick sms från min kompis att dom hittat glykolförgiftad bröd nära där jag bor i kaggeledstorget och jag frågade hur hon vet och hon berättade att det var hennes dagmatte hunds ägare som hittade det när hon var ute på promenad och kontaktade polisen och det är konstaterat att det var förgiftat.

Du gör som du vill med denna informationen men jag är iallfall mycket försiktig när jag är ute med min hund och vill gärna sprida och varna andra hundägare häromkring så dom är observanta och försiktiga.

Smilla177
0

Jag tycker det är bra att varna varandra helst när man har en hund som äter allt ute.  Då får jag vara extra uppmärksam och inte ha henne lös. Så jag ser vad hon gör.

Frida B
1

Har även hittats glykolflrgiftad mat i Floda, stannum, Partille och stenkullen. En hund jag känner åt ngt med gift i, dock inte glykol. Hunden lever men fick inre blödningar. Detta var i Lerum.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Theres
0

Nu har det kommit ut att ryktet i Nybro inte stämmer, men vågar fortfarande inte ha henne på de plaser de sägs att det fanns gift.

golf.ifokus.se

mingman
1

#16, åh, jag glömde visst att svara. Sorry.

Jag syftar inte på dig, utan på såna här rykten rent generellt. Det är super att folk varnar varandra, men jag tror ärligt inte att hälften av allt som skrivs verkligen stämmer.

Huruvida just du har rätt eller ej spelar mindre roll, då det snarare handlar om att jag inte har så högt förtroende för okända personer på internet.

Det är jättebra att du sprider informationen. Hellre ett par rykten för mycket än för lite. Jag tyckte bara det var ett ypperligt tillfälle att disskutera fenomemet i stort. Men kanske passar det bättre i en egen tråd (och eventuellt på ett annat forum, beroende på inritning i frågeställningen).

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/