hund på rymmen
hej! Det är en hund som varit på rymmen sedan vinter 2011, och han befinner sig i en skog, finns observationer att han fortfarande är i skogen efter så många år. Jag undrar vad äter han och hur klarar han sig egentligen?
förmodligen lever den av småvilt så som kanin, ekorrar och fåglar. Även självdöda större djur. Beroende på ras kan det ju finnas möjlighet att den kan fälla rådjurskkid. Är det mindre ras kan de dra nytta av andra rovdjur dvs äta rester.
Sedan beror det ju på hur nära det är till bebyggelse. Finns det bostäder i skogen elelr i närheten så finns det ju sopor och liknande att leva på.
3# okej tack för svar. Sista livtecket var i juli förraåret, men planerar skallgång nu denna helgen så får hoppas de ger resultat så han får komma hem igen,stackarn. Han är nog otroligt skygg nu vid det här laget.
rasen är en collie.
Var är detta någonstans? Var har hunden försvunnit?
3# hässleholm
vill du skicka länk på skallgången? :) Om det finns någon
ä du medlem på facebook?:)
heter: Zack,bordercollie/collie bortsprungen ballingslöv-skåne heter gruppen:)
skallgång är på lördag tror jag.
#6 Tack ska söka upp det :) !!
7# perfekt, ta med din hund också kanske om du får, fråga i gruppen=)
vet att dom verkligen behöver skåne folk! har inte varit många engagerade som varit med på tidigare skallgångar.
hunden är ju numer jätte skygg så den är nog inte lätt att få tag på men ett livstecken hade inte varit fel.. den var två år när den försvann 2011
#8 Absolut! Ska bara se till så jag kan få skjuts :D