Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 2590 ggr
Swadika
0

Vita och gula prickar i pälsen

Upptäckte idag en massa gula och vita prickar i min ettårings päls, han kliar sig ganska mycket, flera gånger om dagen och tack vare det tappar/sliter loss extremt mycket päls. Är detta löss? Eller kan det vara något annat? Eller är det något så "enkelt" som mjäll

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Ska till vet i annat ärende och ska fråga då, så detta behöver inte sägas. Men vill bara se om någon har en liten tanke på vad det kan vara innan vi ska dit.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Efter att ha kollat lite närmare på en sprattlande hund så är det nog bara vita prickar och för att beskriva det så ser det ut som mjäll som man kan få i håret som människa. Så gissar att det faktiskt kan vara det?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[[Boris Sager]]
1

Löss och även äggen brukar ju vara synliga för ögat. Mjäll brukar ju sällan orsaka sådan klåda att extremt mycket päls klias loss.

Trollhund
0

Mjäll kan visst orsaka klåda om det kommer av en torr och irriterad hud. Tyvärr väldigt svårt att gissa i text. Kan vara både löss och mjäll eller något annat.

Yuuuhanna
0

Bild? :)

Swadika
0

Jo det var lite så jag tänkte, och jag kan inte se att något rör sig. Tänkte om han kanske har lite torr hud och att det kan vara det som kliar?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

#5, har försökt att få en bild på det, men de är så små att det syns inte på bilden tyvärr :/

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Trollhund
0

Prövat och kamma med typ luskam och skaka av på vitt papper? Då brukar man väll se ganska tydligt om där finns några löss.