Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2474 ggr
[TeamGolden]
0

Munkorg

Anser ni det okej att ha munkorg i syfte till att hunden inte ska äts massa saker ute när man t ex åker pendel eller så? Min hund äter nämligen ALLT och skulle vilja kunna vara trygg ute utan att han äter en massa saker Så ok eller inte enligt er?

Michaela-N
5

Ja varför inte?

[TeamGolden]
0

#1 många fördommar man kommer mötas av :/

Michaela-N
0

#2 Spelar roll, det kommer ALLTID finnas folk som tycker du gör fel oavsett om det gäller användning av munkorg, blandrashundköp, inte köpa ekologisk mjölk…

Ser du behovet så ska du absolut prova tycker jag! Vem bryr sig om viktigpettrar och förståsigpåare som jämt ska klaga och berätta för andra hur man ska leva sitt liv 🙂

Lathundarna
1

Fast hunden går väl ändå före fördomarna? Eller? Använder själv mussla på pälsen när jag anser att behov finns. Om nån har nåt att invända kring det (vilket förekommer), fine. Då kan de göra det till nån som bryr sig. I don't.

[Rabieslinn]
0

Jag har munkorg på min hund ibland, då han äter allting när vi är ute på stan (till och från tåg/buss), så folk får tycka vad de vill, det är för hundens bästa :)

Frida B
0

Självklart, speciellt i dessa tider. Hade jag haft hund nu hade jag haft munkorg på hunden i de flesta lägen. Iaf där jag bor nu.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cahira
1

Bättre munkorg än förgiftning av cigarettfimpar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Praefatio
0

Klart du kan ha munkorg. Herregud, en munkorg som sitter bra stör ju inte hunden :) Skulle någon ifrågasätta är det ju bara att svara som det är, att hunden inte är farlig men äter allt som kommer i dess väg!

[TeamGolden]
0

Tack håller med er Känns omöjligt att hitta en munkorg för "kortnosade" hundar min hund har tydligen för "kort" nos och han har papillon nos (han är mix)

Michaela-N
0

Pappisar har ju inte särskilt kort nos 😉 Men tycker du ska köra på munkorg om du känner för det!

Praefatio
0

Åk runt till lite olika butiker. Nästan omöjligt att hitta en som passar utan att prova.

FjantYoda
0

Ser inget fel i att använda en välpassande munkorg, min är blandning papillon, chinese crested och toy pudel och har munkorg (iofs en sån i tyg som verkligen stänger igen munnen) vid kloklippning, den är lite stor på han men funkar bra ändå. 

Skulle han nära på maniskt äta allt som kom i hans väg så hade jag lugnt köpt en till han.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

mingman
6

Jag har övervägt att sätta munkorg på Fidel ibland. Inte för att han äter saker (han tar inte ens godis ur handen alla dagar - noll matmotivation), men för att alla tycker att han är så söt och klappvänlig. Det är aningen frustrerande att lyfta bort händer och förklara att "nej, du får inte röra min hund om du inte pratar med mig först, och inte nödvändigtvis då heller".

Så jag skulle alltså vilja nyttja de fördommarna. De flesta tänker att en hund med munkorg är farlig, och förhoppningsvis skulle vi bli lämnade ifred. Haha.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Praefatio
0

#13 Himla smart faktiskt.

Sugar Mist
0

#13 Typ som med Opsis, förutom att Opsis var farlig då, hihi. Munkorgen är väldigt effektiv, folk ser munkorg som farligt och håller sig därför borta från hunden, woop!

-

Rafflan
0

Köp en galler munkorg så stör den inte hunden, heller munkorg än förgiftning/stop i tarmen