Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 907 ggr
Endezeichen
0

Knäppa saker hundar gillar att äta

Tänkte att vi kunde göra en tråd där vi skriver vad våra hundar gillar för mat utom hundmaten och kött. Saker den kanske stulit eller blivit bjuden på eller dylikt.

Jag börjar:

Den äldste har levt på enbart kött och (antagligen blandad) hundmat tills nu senare på åren då hon har fått vara med mer vid matbordet och matlagningen, där hon när hon fått provsmakat, fått smak för saker hon inte ätit innan och som inte borde vara särskilt lockande för en hund.

Mandlar kan jag inte gå ifrån om jag inte vill mötas av en tom påse när jag kommer tillbaka (har hänt två gånger nu!). Hon gillar även spaghetti (har lärt sig att suga in trådarna i munnen :D, vilket är ganska lustigt), gröna ärtor och linsgryta.

Idag fick hon smaka kikärtor, vilket hon tiggde som ett troll av.

Hon får vanlig hundmat och är ingen vegetarianhund, hon är bara konstig :D.

Em_
3

Vinglöggen fick jag passa i julas 😮

Sugar Mist
0

Glittriga stjärnor i granen och allt annat som finns.. typ.

-

FannyGoldfish
10

Har skrivit detta förr i en liknande tråd, men…

Vår labbe svalde en gigantisk padda hel, efter några sekunder kom den raka vägen upp igen och hoppade vidare… Det är ingenting man ser varje dag🤪 Hon hade ätit paddor och grodor tidigare men dem levde iallafall inte när dem kom ut…

[Lillmatten]
0

#3 hahaha!😂

FjantYoda
0

Enda jag kommer på är nog gurka han tigger som tok så fort man ska göra nått med gurka

https://www.instagram.com/aros_yoda/

emin
0

Min aussievalp har tuggat sönder både pappas läsglasögon, och även mina gamla glasögon. Som tur är så behöver jag inte använda dem längre då synfelet gått tillbaka. 😂

Neela
0

Äpple, apelsin, knäckebröd… Han äter nog det mesta

[Daniela1983]
0

Uppblött papper ute är en favorit, inte för att han får det.

Misarn
2

Våra tjejer tycker om det mesta i frukt/grönsaksväg, är nog bara för att dom var avis på marsvinen :-P men sen får husse passa sin skål med jordnötsringar/ostbågar för annars är Kaila där och tömmer skålen :-P

IdaKw
0

Hästbajs är ju en favorit, även morötter! Is är hon galen i. Men hon äter ALLT (hon är snabb på att sno saker). Typisk labbe? Matvrak.

Fenix_Chicci
0

Kokosolja och broccoli är min tjej galen i.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com