Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 552 ggr
[Mova]
0

HJÄLP, ÄR DENNA HUNDEN RENRASIG?

JAG SKA KÖPA EN HUND, ÄGAREN SÄGER ATT DET ÄR EN RENRASIG Chihuahua. MEN NÄR JAG SER BILDERNA SÅ BÖRJAR JAG TVIVLA LITE.. ÄR DETTA VERKLIGEN EN RENRASIG? TYCKER ATT DET SER UT ATT KANSKE VARA LITE JACK RUSSEL ELLER Tax MED I.. FÖR MIN KOMPIS Chihuahua HAR EN MINDRE NOS.. TYVÄRR HAR JAG INGEN MÖJLIGHET ATT SE HUNDEN I VERKLIGHETEN INNAN VI SKA TRÄFFAS PÅ HALVA VÄGEN OM JAG BESTÄMMER MIG FÖR ATT KÖPA HENNE EFTERSOM VI BOR SÅ LÅNGT IFRÅN VARANDRA.. PÅ DENNA BILDEN ÄR HON 10 VECKOR GAMMAL, JAG SKICKAR ÄVEN MED EN BILD DÅ HON ÄR 5 VECKOR.. SNÄLLA BERÄTTA OM DET ÄR EN RENRASIG ELLER INTE SÅ SNABBT SOM MÖJLIGT, SKA NÄMLIGEN HÖRA AV MIG TILL HONOM IMORGON OCH DÅ SKA JAG HA BESTÄMT MIG OM JAG SKA HA HENNE ELLER INTE.. ÄR HON RENRASIG TROR NI? SKICKA GÄRNA MED GÄMNFÖRBARA BILDER. TACK PÅ FÖRHAND!

[Mova]
0

GÅR INTE ATT LÄGGA IN BILDER TYVÄRR, MEN HAR NI LUST ATT HJÄLPA MIG SÅ ADDA MIG PÅ MSN SÅ SKICKAR JAG DOM DÄR.. Moaa_jag@hotmail.com

hunden
0

Köp inte om du inte får en stamtavla på hunden och papper på att hon är reggad.

Många fösöker tjäna pengar på dessa små hundar och säljer en blandras som renras.

gå in på www.skk.se och titta på bilder.

[Mova]
0

när chihuahuor är 10 veckors valpar, hänger deras öron då?

[helenal]
0

varför kan du inte lägga in en bild.. det är bara att trycka bläddra där nere och sen ladda upp… eller vad är problemet? kanske kan hjälpa dej=)

SaraC
0

Om hunden inte har stamtavla så är den INTE renrasig. Be att få se stamtavlan alltså. Lycka till :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Zebben
0

Som fler skrivit. Köp INTE en hund utan stamtavla. Den kan vara insmugglad och bära på en massa sjukdomar, även dödliga. Inte alls ovanligt!

Var snäll och låt bli att köpa denna valp! Det är precis så här det går till när folk säljer smuggelhundar. De möts på halva vägen och sen får Du Din valp som varken har papper eller är vet.besiktad, chippad eller försäkrad och så står Du där några veckor senare med en sjuk/död valp.

AnneN
0

Håller med ovanstående, om inte hunden har stamtavla så finns det inga garantier för att den är renrasig och om den är renrasig så bör man isf ifråga sätta varför den inte har stamtavla! Och just dvärghundsraserna som är så väldigt populära är tyvärr väldigt vanligt att det är smuggelhundar och/eller blandraser trotts att säljaren påstår att den är renrasig osv.

Köp då hellre en valp från en seriös uppfödare då du får med stamtavla och mest troligt support under hundens hela liv.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Malin-A
0

håller också med ovanstående.. iof har jag en hund utan papper men köpet o allt gick inte till så här alls.. skulle inte köpt denna Chihuahua..

kerstinjoh
0

Köp inte!

Det verkar vara en skum affär. Det är stor risk för att du blir lurad. Kan vara en smuggelhund eller blandras.

Vänd dig till en kennel istället, då får du en garanterat renrasig hund.

Lotta
0

Fyyy på sig Kerstin…vad har du gjort??

Kristina-
0

Instämmer med övriga , köp ej hunden !

Nicki
0

Nä Moaa!
Köp inte hunden. Och tänk på att det är fredagen de 13 idag…

floppy
0

Jag sku ha köpt den om den va från en kennel me stamtavla. Annars sku jag nog dra öronen åt mig o inte köpa hunden.

thilda-
0

Köp inte!

Min lärare köpte en gång en "chihuahua" för 15.000kr på en parkering…

men allt efter veckorna gick så vart den ju as stor :S

Mischa
0

Som flera sagt, har hunden inte en riktig stamtavla är hunden inte renrasig oavsett vad uppfödaren än påstår.

Utseendet har inget med "renrasighet" att göra.

≧◔◡◔≦

[Mova]
0

JAG KÖPTE INTE HUNDEN. JAG HITTADE EN FIN BLANDRAS VOVVE MELLAN SHIH TZU / JACK RUSSEL. HON ÄR MIN ÄNGEL :) TACK FÖR NI FICK MIG PÅ ANDRA TANKAR :D

AnneN
0

Hoppas att allt går bra med hunden du hittade istället =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kerstinjoh
0

#17 vad spännande Moaa, vi vill gärna se bilder! Och höra mer om vovven!

Vad skönt att du lyssnade på oss. Jag tror att du hade blivit lurad annars!

muirab
0

Lycka till!!!

Zebben
0

JÄttehärligt att Du är nöjd med Din vovve. Jag ser jättegärna bilder, då vi har en hund av samma blandning på jobbet, hon är jättetrevlig om än FULL av bus!  Lycka till med Din nya kompis! Glad

Faxlin
0

Lycka till med din nya vovve. Ser fram emot att se bilder på din sötnos.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

micheles
0

Köp aldrig en Chihuahua utan papper!! dessa hundar är det mycket mygel runt, eftersom trycket efter de är så hårt. Jag skulle säga VANING

SaraC
0

Putt till Zebben :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Maja
0

Min vovve är blandis - 75% labbe, 25% NF sa dem, men jag tvivlar på det.. ;) Han är alldeles för smal i ansiktet.. ^^ Äääh, hur som helst så är han en urgo hund.. ^^

kerstinjoh
0

Hej Maja-Juve var håller du hus???

Zebben
0

Eros: Tack!