Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1291 ggr
annie-ess
0

Spannmålsfritt färskfoder

Vilket är det bästa spannmålsfria färskfodret? Vad finns det för utbud idag? Någon här som har spannmålsfritt färskfoder till sin hund/hundar?

Mia
0

Jag kör Mush till mina

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Sugar Mist
0

Mush vaisto, även om vissa inte tycker att det räknas som färksfoder. Vom og hundemat är också bra.

-

russin
0

Jag ger Vom och Hundemat

annie-ess
0

Min pojk väger i nuläget 26 kg, säg att han ska ha ca 500g om dagen. Det blir 3,5 kg i veckan. Det blir 14 kg i månaden?? Kan de stämma?? Billigt är det iallafall! 18kr/korv? Men vad mycket! Jag som är trött i huvudet, men hur ska man få plats i frys… Spännande

mingman
0

#4, Det stämmer ungefär. Sen får man alltid anpassa givan efter individ och aktivering. Min aussie på 23 kilo cirka äter minst 500 gram om dagen. Han får barf, men vi ger färskfoder ibland också. Då vom og hundemat eller mush.

Hur stor plats det tar beror på hur ofta du behöver handla. Jag har en återförsäljare runt hörnet, så jag behöver inte köpa mer än för några dagar om jag inte vill. Många åf ger ju dock mängdrabatt om du köper mycket samtidigt.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Praefatio
0

#4 Din pojk kommer ju äta ungefär en korv om dagen, vilket blir 30 korvar i månaden. Min pojk äter 21 korvar i månaden. De 21 korvarna tar upp ungefär 1 1/4 låda i min normalstora frys, så räkna med två lådor. Köper du två gånger i månaden får du utan problem plats med din hunds mat i en låda :)

FjantYoda
0

Min grabb äter VOH och har gått från en kräsen hund som knappt ens ville äta och var gasig konstant (Iams) till inga gaser och lite bättre aptit (Taste of the wild) och nu så hoppar och snurrar han av glädje när man frågar om han vill ha mat då han får färskfoder :D 

VOH är spannmålsfritt, min får den festaste sorten p.g.a väldigt svårfödd.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[Empisen]
0

Min äter också VoH, kanonbra!

Ronja&Ila
0

min får också VoH och är supernöjd!

Roxie
0

Våran tjej äter VoH och är alldeles salig när det vankas mat :)

// Sofia