Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2592 ggr
redstaryena
3

Hundbyten.se

Ville bara tipsa alla om denna nya sida. Verkar lite annorlunda och kan nog bli en bra grej :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Gasoline
0
redstaryena
0

Hundbyten.se :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

redstaryena
0

Vad konstigt att rubriken försvunnit haha

Gasoline
1

Har den försvunnit? = 0 Förlåt, tänkte inte på att kolla rubriken, förväntade mig en länk i inlägget. Tokigt det kan bli ibland = )

[Aremea]
0

Vad handlar sidan om?

redstaryena
0

Äsch jag glömde nog att skriva det i texten. Men i alla fall så kan det nog bli en bra sida där hundägare kan hjälpas åt . Hoppas att många hittar dit. Sprid gärna ! :)

Trollhund
3

#5 Gå in och titta..?

redstaryena
3

Ja bättre gå in där själv och hoppas hoppaas det sprider sig

imsuchadiva
0

undrar också vad den handlar om. Låter som en sida där man byter hundar..?

redstaryena
4

Kan man kanske göra det också, men bättre att gå in och läsa själv. Är väldigt lätt gjort =) hundbyten.se

[TeamGolden]
12

Tog mig ca 5 sekunder att klicka mig in och se vad den handlade om, tror alla andra kan uppoffra dem sekunderna också utan att TS ska behöva skriva svaret åt er

monstermash
1

Konceptet i sig är ingenting nytt, titta bara på grannar.se som har ungefär samma affärsidé, med enda undantaget att här får man ingen ersättning för att hjälpa folk med deras hundar.

Jag tror inte det kommer bli en stor succé, men det är absolut någonting som kan passa många. För de som kan tänka sig att ha en extra hund att ta hand om som dagmatte under de timmar de är lediga (utan ersättning) och själva vill lämna sin hund till samma person under timmarna de jobbar, kommer det säkert bli toppen dock! Det blir en win-win situation både för hundarna och ägarna. Med förutsättningen att man har en hund som man vill släppa ihop med grannens hund.

redstaryena
3

Man kan skräddarsy det mesta …ja som att hitta en passande kompis till hunden. Tror inte man MÅSTE ha hund ens utan kanske bara vill "låna" en ibland. Hade varit super bra för mig och min son innan vi skaffade hund,att ändå få umgås med en vovvsing och gå på lite promenader

[Murvel]
5

#11. Fast nej. Om TS vill göra reklam för en sida kan hen också förklara vad det är för en sida. Inte bara skriva "gå in och titta".

[Aremea]
11

Det är god nettiquette att beskriva vad man länkar till, när man skickar ut en länk på ett forum. Det kan lika gärna vara en spambot som sprider virus!

[TeamGolden]
4

#15 Du har inte en brandvägg eller vad det kallas som skyddar mot sånt? Är det virus ska det iaf kommer det upp på min ''varning vill du verkligen gå in på denna sida, vi har hittat bla bla'' då trycker jag givetvis på ''ta mig härifrån'' och skickas tillbaka till google.

[Aremea]
7

Jag upprepar: Det är god netiquette att berätta vad det är man länkar till när man sprider länkar på forum. Det har knappast med mitt innehav av virusskydd att göra.

[TeamGolden]
5

#17 Du behöver inte upprepa dig. Utan virusskydd lär man få in ''vad som helst'' med tanke på att det är lätt att trycka fel bara katten går på tangenbordet.

[Aremea]
3

Det handlar inte främst om virus, utan om netiquette.

redstaryena
9

Shit! Eftersom det är ganska nytt och jag inte är mycket insatt och lite dålig på att förklara mig, valde jag att inte göra nåt längre inlägg. Jag hade ju kunnat skriva ner nåt skit som inte stämde och sen hade det ändå varit nåt virus . Har faktiskt skrivit likadant på blandrashundar iFokus och ingen där som reagera på detta viset. Utan de föreslog att föra vidare tipset hit. Men herregud.. Kommer inte att hända igen! Men gör som ni vill gott folk.

redstaryena
3

Och gör absolut inte reklam för något utan trodde att det kunde vara något för alla oss med hund

redstaryena
2

Jag är medlem här eller hur? ! Jag personligen har större tillit till människor än att min första tanke om någon skulle vara att de vill lägga ut falsk information. Sen tycker jag att namnet Hundbyten.se säger en hel del om vad sidan handlar om. Tyvärr är jag inte så insatt i vad som är "rätt eller fel" på internet. Detta är den enda sidan (har inte ens facebook) som jag någonsin varit aktiv i. Och ja, jag känner att det hackades. Att jag dessutom skulle göra reklam för denna sida stämmer knappast. Jag är bara en dum amatör, som förhoppningsvis lär mig mer med tiden. Men det går att tillrättavisa folk på andra sätt och utgå ifrån att det finns dom som inte är så insatta. Detta är min åsikt i alla fall

Praefatio
1

Ganska käck idé! I alla fall för alla de som har välfungerande hundar som är trygga i nya människors sällskap. Ingenting jag kan eller kommer använda mig av, men ändå inte så dumt.

TS, Jättetrist att du fått möta en onödigt hård ton, men budskapet stämmer faktiskt: det är kutym att man beskriver hemsidan man länkar till, även om det bara är en kort beskrivning. Det hade räckt med "Ville bara tipsa alla om denna nya sida. Verkar lite annorlunda och kan nog bli en bra grej :) Det verkar som att den går ut på att hundägare kan registrera sig och byta tjänster med andra närboende hundägare, som promenader eller passning. [Länk]"

Anledningen till detta är att många, inklusive jag, inte vill gå in på hemsidor eller titta på videos där jag inte känner till innehållet innan, av olika anledningar. Länken kan ha trojaner/virus (som numera ofta är luriga och installeras trots brandvägg) eller obehagliga/stötande texter, videos och bilder. Det sistnämnda förekommer överallt på nätet numera och det är lätt att bli lurad att se någonting man inte är beredd på. Har själv varit dum och klickat på okända länkar från främlingar på forum, och hamnat på sidor med bilder på döda människor, grov porr och annat jag helst slipper se.

Nu vet du till nästa gång! 🙂 Tack för tipset!

[poppy91]
2

Gud vilken bra ide. Hade jag lätt kunnat tänka mig att använda mig av.

redstaryena
0

#23 Ser att det är väldigt tråkigt skrivet av mig. Men vet bättre nu.