Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 828 ggr
EmelieSofia
0

Pensionat eller hundvakt?

Jag ska åka bort en vecka i september och behöver någon som kan ta hand om King. De få som jag litar på kommer följa med på semestern. Jag vill verkligen inte att han ska sitta i en Box i 8 dagar, men jag törs inte lämna bort han till någon privat person heller… Det måste vara någon jag verkligen känner att jag kan lita på. Det bästa vore om han fick bo inne i huset hos en familj som kanske driver pensionat så man vet att de är ordentliga. Hur gör ni när ni behöver åka bort?

mingman
0

Först måste jag bara säga BRA! att du tittar efter lösning till hunden redan nu. Jag vet inte hur många annonser och desperata utrop jag sett där personen ska åka typ nästa vecka och inte har inackordering till hunden.

Vi har bara varit på en semester utan hund, och då bodde han hos mina svärföräldrar. Jag har stor familj så någon brukar alltid vara hemma.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

EmelieSofia
0

Min svärfar har alltid passat förra hunden vi hade, men har var mycket lugnare och hade kommit betydligt längre i lydnaden. Denna hund kommer vara 1,5 år då. Jag är rädd att han kommer förstöra saker, smita och sånt. Han är ju fortfarande i uppfostringsstadiet…

Catta-
0

Bra att du är ute i tid. Jag skulle annonsera efter hjälp av kunniga hundmänniskor. Det gör inget om du inte känner dom nu, ni har ju lång tid på er att lära känna varandra.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[AmstaffLeo]
0

#2 Eftersom det är långt till september så rekommenderar jag dig att ringa efter pensionat, samt besöka de du tycker är bäst och diskutera med denne om hur din hund beter sig osv. 

Ett bra pensionat frågar om vaccinationsintyget, försäkringen och ibland även stamtavla.

Fick själv lite problem första gången jag skulle lämna min på pensionat. När vi väl var där sa han plötsligt att han inte tog emot hundar som inte kunde gå lösa. Vi hittade senare ett mycket bättre ställe och allt funkade fint. Flera sms fram och tillbaka med detta pensionat varje dag om hur det fick etc.

Cajolyne
0

Bra du är ute i tid! Vart bor du om får fråga? Jag jobbar på ett hunddagis och kan kolla runt lite om jag kan hitta något jag kan rekommendera till dig.

Maja2
0

I Juni läste jag ett nödrop på facebook, på en av hundsidorna här i stan, där jag är medlem. Det var en tjej som akut behövde hjälp med sin hund, då hon brutit foten. Hennes hund fick komma hit till mig och mina hundar, och blev kvar i 6 veckor, tills hon blivit av med gipset :)  Det blev jättelyckat, fastän vi inte kände varandra ett dugg innan.   Så, visst kan du efterlysa hundvakt tex i någon hundgrupp, du hinner ju lära känna människan innan, vilket "min" hundägare inte hann.

EmelieSofia
0

Det känns så osäkert med en privatperson för man vet ju inte om den helt plötsligt kommer på att den inte vill mera… Och vad gör man då när man sitter på andra sidan jorden? Efter att jag forskat mer om pensionat är det helt uteslutet. Känns hemskt att lämna honom i en sån miljö. Jag bor i Värmland :)

Maja2
0

#7 Givetvis måste det vara en person du känner tillit till, annars funkar det inte. Men, det finns många pålitliga människor, inte Bara rötägg. Du känner inga hundmänniskor där du bor? Hundklubb el dyl?

Aristarcos
0

#8 precis så tänkte jag också, hundmänniskor i din närhet som du har förtroende till…