Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 1178 ggr
Eva123
0

vilken hundras passar mig?

NHej jag vill ha en aktiv hund som kan gå riktigt långt men ändå slappna av så att man kan mysa med den senare mot kvällen. Jag skulle gärna vilja träna agility och lydnad med hunden. Har en labrador retriver redan. Min mamma äger ett hunddagis. Jag skulle kunna ha möjlighet att gå cirka 1 mil per dag.;-)

Sugar Mist
0

Sheltie?

-

Mysisa
0

Prazsky

minavitas.wix.com/kennel

Eva123
0

ok ska kolla upp de raser som ni har föreslagit! Kom gärna med fler förslag!😂

Praefatio
0

Vore kanon att få veta om du vill satsa på agility och lydnad på högre nivå, eller om du vill träna och tävla för att det är kul! 🙂

Wellcraft
0

Golden
Någon bichon
Pudel
Dvärgpinscher
Sheltie
Staffe/amstaff
Schnauzer (dvärg el mellan)
Parson russel
Papillon/phalene

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Emmaao
0

Enligt mina erfarenheter om agility (även om det inte är mitt "master intresse") Så håller jag med om sheltie. Men det beror väl lite på hur du vill att pälsvård och storlek ska vara. Lycka till:) du får gärna skriva lite senare hur resultatet på ras blev sen!:)

Cahira
0

Hur mycket tid vill du lägga ned på pälsvård? 

Tycker sheltie låter som ett bra val, men vilken hund som helst kan tränas att gå långa promenader. Vill du tävla? 

Annars är Pudel och barbichonraserna bra alternativ med. Bichon frisé, bichon havanais, malteser, löwchen och coton de tulear. 

Dvärgschnauzer är ett bra alternativ med. Bra hänga på ras som är glad så länge den får vara med och gillar agility. Men då får man vara beredd på mycket pälsvård. 

Collie om du vill ha lite mer storlek. Bearded Collie är ett bra alternativ med.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.