Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 751 ggr
[Quellii]
0

Benknotor? :S

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom in från en promenad med Nalle för ett tag sen, som vanligt brukar jag gå "hundrundan" och så började Nalle nosa på sidan av stigen just utanför villaområdet.. Jag blev nyfiken och tittade efter, såg att det var upptrampat på sidan av stigen bland allt snår och buskar, sen såg jag en hög med kvistar, brevid låg det benknotor från rått kött :O Flera stycken :S Det såg inte ut som ett helt kadaver, men ben och ruttet kött var det. Man kände lukten av surt, ruttet kött från stigen :S
Men det låg en hög med grenar strax bakom som att någon försökt dölja det hela.. ? Vad kan det vara? Någon som "roat" sig? Någon som haft någon form av offer-ritual?
Det verkar då vara någon människa som placerat det där eftersom att perfekta högen av grenar strax bakom, kanske något djur hittat det och dragit fram det?
Jag har då ingen aning, vad tror ni? Vad ska man göra i en sånhär situation? Mamma ville att vi skulle ringa och berätta det för Polisen, så det kommer vi nog göra imorgon.

Bifogar en bild, ursäkta kvalitén det är fotat med mobil :P

[Saarah]
0

nej men gud ;o ja gör det och se vad dom säger ;)

lena1
0

hmmm det kan ju vara någon som har fått sådant av en jägare kanske och inte ville ha kvar det och tyckte att de vilda djuren skulle få lite mat….bara en tanke

[Quellii]
0

#2 Joo så kan det ju vara, men man lägger det väl inte på ett sånt ställe, det är nära lekpark och precis brevid en stig som man rastar hundar på :/

lena1
0

näe det kan man tycka men det finns ju folk till allt,och det var kanske någon som inte orkade gå längre ;-).

Diezel
0

hade inte jag vetat vad det var så skulle jag bli lite rädd och ringt polisen med en gång… för imorgon kan det vara fösent då kan ju ett djur redan varit där och dragit det någon annanstans…

Malin-A
0

ush.. va ute me Lusse o en kompis till mig för hm ja d va nog i våras, så är det en skola här i närheten, vi bor i ett ganska stort bostadsområde, vi va ute vid skolans lekplats o hade Lusse lös o kastade lite boll o så (d va kväll ifall ni undrar varför han va lös på en skolgård =P) så får Lusse upp nån lukt o springer omkring, sen drar han mot en liten dunge med buskar, ganska stora buskar där skolbarnen byggt gångar o kojor o sånt, så min kompis går fram för hon känner också nån konstig lukt, hon ser en himla massa flugor surra omkring så hon går närmare o tittar, då hittar hon kadavret från ett grishuvud?! halv ruttet.. o fy sjutton, d va d värsta ja sett, vi gick till skolan dagen efter o sa till dom, d e ju ändå mycke barn som leker där.. jag gick inte dit på flera månader-… riktigt äckligt asså…

kan tillägga att ögon o allt satt kvar på grisen, ingen rolig syn =(

gejsa
0

Du tror inte att det var någon som begravt ett djur och något annat djur har grävt upp det då?

Tyckte jag såg en nejlikeblomma på fotot. Eller var det ett ben?

lill-jarven
0

#6 Usch! Glad att jag sluppit se nåt sånt.. kräkvarning

Malin-A
0

ja fy, d va hemskt. mådde illa efterråt =/

[Quellii]
0

#6 Usch :S  Och nära en skolgård?! :O

#7 Det fanns ingen blomma där, men det är lite svårt och se när bilderna är så dåliga.

Gullan402
0

kan vara "preparerat" kött, för att skada. (T ex indränkt med glykol för att ta död på oönskade katter)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

SaraC
0

Brukar inte jägare lämna de delar av djuret som de inte kan använda?

Men vem f*n lägger ett grishuvud på en lekplats?!?!?!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar