Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 759 ggr
[Gudrun-Berit]
0

hundras?

Hej! Jag undrar vilken ras som passar mig? Jag bor på ett hunddagis med många andra hundar ( ca 30 hundar per dag) så den måste funka med andra hundar. Jag kan erbjuda hunden ca en mils promenad per dag under förmiddagen och den ska även orka lek och träning på eftermiddagen. Så den måste vara aktiv! Jag vill hålla på med lydnad men inte tävla och vill gärna hålla på med agility också. Det måste vara en stor hund då jag inte gillar småhundar särskilt mycket. Jag gillar stora lite grövre hundar. Tex amstaff , osv.

Har ni några frågor så är det bara att fråga:)

Tack på förhand!

Cahira
0

Staffordshire bullterrier?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Magdalena12345
0

Staffordshire bullterrier är ganska små (enligt mig)! Den amerikanska är snäppet större! :)

Cahira
0

Ja det är den, men staffen brukar klara andra hundar bättre, upplever då jag iallafall. :) Har mött alldeles för många amstaffs med könsaggression.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Zvintos
0

Jag skulle också säga staff framför amstaff. De kommer också i lite olika storlekar och det finns de som är lite högre om man hellre vill ha en sådan. Äger själv en staffetik på 42 cm (även om rasstandarden önskar annorlunda).

Kazlou
0

Golden? :D Dom är ju trevliga och sociala ;D

Kazlou
0

dom är oxå bra vid lydnad och så :D

Magdalena12345
0

Föredrar också staffen framför amstaffen! Har bara fina erfarenheter med den rasen! 
En kompis äger en staffe, den är väluppfostrad, duktigt miljötränad och en underbar hund! Så med om man har en fast hand tror jag det kan vara ett bra val! :)