Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2949 ggr
Wezza
3

Gymnasium

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror jag har skrivit en liknande tråd innan, men…. I år så skall jag välja gymnasium, och jag har igentligen ingen aning om vad jag vill gå, då jag vill gå så många olika! Just nu velar jag mellan hund, ridning, teater och dans och har gjort det i minst ett halvår…. Men, då man ska välja tre olika, behöver jag nu tips på olika hund-gymnasium. Jag vet redan vilket jag helst vill gå på, Forshaga Akademin, men vill nu ha tips på andra hund skolor/linjer. Om ni kan berätta något om dom så vore det jätte bra!

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

minbebis
2

Är det bara internat du söker? :)

Sugar Mist
0

Dingle Naturbruk är bra, gillade skolan väldigt mycket under min praktik där.

-

Wezza
0

#1 Beror på vart det ligger ;)

Praefatio
0

#2 Har också hört väldigt gott om Dingle!

Haztparken
1

Jag går just nu 3e året på hundgymnasiet i Örkelljunga :)

Höstterminen förra året startade med en ny hundlärare som jag tycker är väldigt bra och hon vill väldigt gärna uppdatera en massa på skolan och lägga till! Så att man t.ex. kan bli diplomerad hundmassör m.m Detta får ju tyvärr inte jag eftersom jag går ut till sommaren men jag hade gärna sökt om dit nu! :)

Finns internat. Jag går naturburk -> hund men dom har nu öppnat naturvetenskapliga -> hund också :)

Våran hemsida: http://naturbrukhund.moobis.se/

Finns också på fb!: https://www.facebook.com/naturbrukhundorkelljunga?ref=ts&fref=ts

Praefatio
1

#5 Haha, naturburk, roligt "fingersnubbel", jag fnittrade lite 😃 (ursäkta off topic)

Haztparken
2

#6 Hahaha det märkte jag inte! 😃

Frida B
1

Slår ett slag för August Kobbs gymnasium i Gbg, kunde inte gått en bättre skola! Finns både djurens hälso och sjukvårdsinriktning och hundinriktning :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Luckysoul
0

Jag går hundlinjen på stora segerstad och värnamo naturbruksgymnasium =) Bra skola, många hundlärare med bra utbildning och hundstall så att hundarna kan vara ute under dagen när du har vanliga lektioner =) Stortrivs! =)

Wellcraft
0

Går själv på himmelstalundgymnasiet inrikting hund, har bara gott att säga om den skolan!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Wezza
0

Tack för tipsen :)

Men är det någon som vet gymnasium där man får ta med sig mer än 1 hund?

Haztparken
0

Jag skrev i #5 också :p

#11 Men vi har just nu att om man sköter sig i skolan (alltså minst E i alla ämnen) så får man ha med sig två hundar i trean, dom funderar dock på att ändra det till tvåan :)

Och vi hade tydligen en ny hemsida!: http://www.orkelljunga.se/utbildningscentrum/hund/

Luckysoul
0

På min skola, får du ha 2 om du är med i "tävlingsgruppen" vilket då betyder att du tävlar aktivt med dina hundar =)

Sugar Mist
0

#11 Dingle tillåter 2 hundar, såg dock en med 3(?) pappisar, så allt verkar vara möjligt där

-

monstermash
1

Jag har bara hört dåligt om Dingle och träffat elever som ångrar att de började på skolan. Vet inte om det är mycket fester fortfarande, men jag vet att det varit otroligt mycket festande på internatet och att en hel del hundar fått stora problem efter nollningen.

Jag går själv på internat (utan hundlinje) i Västra Götaland och Dingle är skolan med absolut sämst rykte av dem.

I vilket fall som helst, ta aldrig med dig hunden under nollningen, det är bara dumt. Vänta tills det har lugnat sig så slipper du få en rädd hund, för i nollningen ingår det att dunka på ens dörrar och liknande. Det är definitivt inte värt att chansa!

minbebis
0

Någon som vet hur det är i Forshaga med om nollning och fester? :)

Sugar Mist
1

#16 Nolltollerans mot alkohol och droger fick jag höra där!

-

MelliPirelli
0

#16 Precis som #17 skrev så får ingen på skolan ha alkohol i skollägenheten. Däremot får de som är myndiga gå på krogen/fester i boenden som inte tillhör skolan. Men får inte vara på skolans boende utan gå direkt hem till sin lägenhet när man kommer hem.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

monstermash
0

Det är nolltolerans mot alkohol och droger på alla internatskolor runt om i hela Sverige, annars gör skolan fel. ;) 

Angående det jag skrev om att det är det oansvarigt att ta med sin hund på nollning förresten… Man behöver inte ha alkohol för att nolla, och chansen att hunden blir skadad för livet finns. Det är bättre att vänta tills nollningen är över och fixa hundvakt så länge, än att riskera att du inte kan ha hunden alls på skolan eller måste arbeta med den som fan för att den blir helt förstörd.

Nollning innebär ofta att man sparkar/slår på dörrar, rycker i dörrhandtag osv… Och det hade jag aldrig utsatt min hund för.

doge
0

Jag går första året på Realgymnasiet i Borås! Inget internat tyvärr men om du har möjlighet till att gå där ändå rekommenderar jag definitivt skolan. Lärarna är bra, bra pedagogik, bra (och tydlig då alla lärare går igenom den) kursplan. Man får ta med sig hund en gång i veckan när vi tränar praktiskt på Borås Brukshundsklubb och har teori. Sedan är det en till dag då vi har APL på diverse hund dagis - detta är bara i ettan och "hund dagarna" kommer att bli fler i tvåan och trean. :)