Hundar iFokus

Hundar

Etikettuppfödning-och-valpning
Läst 1937 ggr
[Hallon!]
0

Maila uppfödare

Jag hade tänkt skicka iväg ett mail till en uppfödare nu och se om de har några planer på valpar men jag undrar om jag bara bör fråga det lite kort och gott eller om jag bör skriva en liten text om mig själv också i mailet? Eller kanske göra det efter jag har fått svar och visa intresse då?

[Boston123]
1

Jag hade ringt :) Jag har själv varit runt i valpletandet och märkte direkt skillnad när jag ringde och talade direkt med uppfödarna istället för att maila :)

Mapel
2

Jag har mailat en hel del uppfödare och även om jag inte ens är intresserad av en hund på flera år eller ens den kenneln/rasen så brukar jag ändå skriva en halv novell om allt jag vill veta och berätta om vår situation mm. Men en novell är väl kanske att ta i men om jag var du skulle jag berätta lite om dig själv. Jag har iaf fått väldigt bra svar 99% av gångerna. Någon har velat att jag ringt, och såklart är det bra att göra det. Men när jag ringt ibland har de svarat att de vill att jag skriver ett mail till dem och berättar allt så att de kan spara det och lättare hålla koll på vem de pratat med. Så det är väl lite blandat hur uppfödare vill att man gör. 

Jag mailar alltid först :)

Haztparken
0

Jag har också mailat en del uppfödare men jag brukar först presentera mig och sedan fråga lite om hur deras valpplaner ser ut och så. Och så avslutar jag med att skriva att jag gärna berättar om mig själv och om det är något speciellt dom vill veta!

Brukar få positiva svar om just vad dom vill veta! Brukar bli som #2 skriver, en liten halv novell :) men det uppskattas!

Jag gillar detta viset för då sållar jag lite bland de uppfödare som inte längre har valpar eller inte ska ha på några år eller så :)

[Hallon!]
0

Tack, då börjar jag med att skicka ett mail där jag skriver lite om mig själv. :)

vallhund
0

Flera uppfödare jag känner får raptus av mail "mitt livs novel" varariant.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Sugar Mist
0

Jag skriver något i stil med "Hej, har du någon kull inplanerad? Berättar självklart mer om mig om du vill. Mvh" blablabla, får svar 9/10 ggr.

-