Det mest gulliga
Vad är det mest gulliga med eran hund? Något som är typiskt dom som man kan le mot när man tänker tillbaka :)
lista tre stycken. Jag börjar.
1# Om en leksak/godis/mat är under en byrå så vill han alltid hjälpa mig att ta fram sakerna genom att sträcka in båda tassarna.
2# Han brukar sova brevid mig på min huvudkudde.
3# ibland när han är glad ställer han sig på bakbenen och "vinkar" med båda tassarna fram och tillbaka.
Alf
1. Han ser in i själen på en. Han sitter och tittar på en och ser ut att le :)
2. När han sover måste han sova med huvudkudde.
3. Han "ooar" när han vill nåt. Sätter sig och tittar på en och säger oooa. Om man inte förstår så ställer han framtassarna på bröstet och ooar. När jag frågar "vad vill du" så börjar han visa trick han lärt sig :D
Theo
1. snarkar så fort man lyfter upp honom, kliar honom, han lägger sig i knät…
2. Vickar huvudet från sida till sida om man pratar till honom.
3. låter "grrr grrr grrr" när han leker :D
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
#4 gud va lik Timon i lwjonkungen han är!! :D
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#5 Haha ja när han sätter den sidan till så! Öronen står egentligen upp men han fäller bak dom så dom försvinner så fort han tittar på mig så bilderna blir sällan så som jag vill ha dom. 😃
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Kul tråd, det finns ju så mycket att skriva.
Några av egenheterna hos min svenska lapphund jag verkligen tycker om, både för att de är gulliga och önskvärda är följande:
* Förmågan att mitt i natten hoppa upp i sängen, lägga sig raklång precis jämte mig och aktivt söka upp min arm som han gärna vill lägga huvudet på. Då känner man sig utvald!
* Sättet han uppvaktar katterna på. Han tycker verkligen om dem men förstår ju inte riktigt varför de aldrig vill leka samtidigt som honom. Då blir det huvudet på snedden och ett djupt funderande, obetalbar min. Samtidigt som en katt oftast sitter och arg kisar tillbaka, någon meter bort.
* Det kanske allra gulligaste och mest rörande för min del, som lider av skador i nacke och rygg är följande: Dåliga dagar går han alltid precis efter mig i trappan med tydlig vetskap att jag har svårt att ta mig ned för densamma. Jag tar ett rejält tag i hans man/nackskinn och det accepteras förutsättningslöst. Han tar sedan ett steg i taget precis i min takt. Det känns väldigt respektfullt och empatiskt samt att det hjälper mig praktiskt i vardagen.
* Den klassiska, glada spetsminen! Påminner ju till stor del om "samojedleendet" och man blir alltid på bra humör när han väntar på en med detta uttryck:
1. Jamies "morgongäsp"… Han gäspar (och då skriker han alltid xD), vänder sig mot mig (mitt i gäspen) och stänger munnen över mitt ansikte.. ibland gör det lite ont för han har så himla vassa tänder (men han biter ju inte.. utan bara tar ihop munnen) men man kan inte låta bli att skratta när han ser så belåten/trött ut efteråt xD
2. När han kommer med en leksak, när matte är tråkig och gör läxor tex, och trycker upp den i ansiktet på den som för att säga "kom igen matte, vi kampar lite! Bit tag nu!!"
3. hans "trött/mys -stön".. han grymtar och stönar när han är trött eller när jag klappar honom och han myser.. kan inte låta bli att le, han är så söt <3
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Han kramas - lägger huvudet mot kinden/halsen å suckar djupt
Kan verkligen konsten att bli ÖVERLYCKLIG, å hoppar då i cirklar och springer på bakbenen å man verkligen ser glädjen :D
Lägger leksakerna på tangentbordet, en tass bredvid och kollar en djuuupt i ögonen tills man leker med han
och idag så satt jag på hans favorit mjukisdjur så bara huvudet stack fram så då tog han den försiktigt mellan tänderna och drog loss den lååångsamt, för att sen då han fått loss den kolla på mig som "matte får jag den?" med sina stora mörka ögon, för att sen somna på mjukisen :D
Så sover han hemskt gärna liggande på en eller bredvid med huvudet på kudden :D
https://www.instagram.com/aros_yoda/
Lilla Fia, 7 månader:
* Ja, då måste man ju bara nämna hela hennes utseende och särskilt de busiga ögonen som vi fastnade för redan första gången vi såg henne vid 4 veckors ålder.
* Hon gillar verkligen kroppskontakt och ligger gärna och sover tätt intill en i soffan, gärna under en filt (i sängen får hon inte vara).
* Det lustiga ljudet som kommer ibland och som inte går att beskriva i text. Ett mellanting mellan kattjamande och valpmorrning.
Märta *När hon ska ha en tröja som hon tycker är pinsam springer hon och gömmer den under sängen, bordet eller byrån *Hon ska alltid ligga under täcket på natten i min säng *Fast hon är tik står hon och kissar, OCH parar sig med andra tikar… *Man kan inte ha julklapparna på något ställe Märta kommer åt, då öppnar hon dom. Detta efter att vi gett henne en present som hon fick riva upp själv. En jul öppnade hon paketen åt oss i förskott
-Bättre ökänd än okänd
Och att han snurrar runt när han springer i snön:)
Dogs is my world ♥
#11 Apache (#4) brukar också sova med nosen på höften!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Ida.. Jag älskar hennes glädjeskall/yl när någon hon inte sett på länge hälsar på. Att hon varenda natt kryper upp i sängen och ska skeda med mig, när vi vaknar sen på morgonen pussar hon mig i ansiktet och rullar ihop sig igen ❤️ Den där glädjen hon visar så fort vi tar fram klickern!
Myrtorpets Möss och Kaniner
Enja.
*Hon gillar kroppskontakt, hon är helt underbar med dela ut kramar till dom hon gillar
*Mitt hjärta
*Lyhörd och tycker hon är enkel hund
Donna.
*Hon ler alltid åt mig när jag ska leka med henne
*Duktig på komma med leksak o lägga den på stolen eller i knät. Hon vet exakt vart gula pipbollen är, så hon låter på visst sätt om hon inte kommer åt den.
*Knasigt lekfull o glad hund, leker med sina kompisar och jätte bra med katten.
Nellie.
*Får hon välja ligger hon sin nos mot min näsa när jag har somnat så hennes päls killar på än. Sover även gärna på min kudde
*Hon är verkligen en knähund som älskar kli under armhålorna hon till o med kan somna sittandes o ramla ner om man inte är med o tar henne.
*Hon är så söt, ser ut som Yoda i Star wars när man pratar med henne. 😊
Brownie, blandrashund, 5 år.
1. När han vill ha uppmärksamhet petar han på saker. Kan vara stolen jag sitter på, eller så kan han peta ut saker ur hundskåpet, o.s.v. Igår blev han uttråkad när jag och min mor satt och pratade i köket, då rotade han fram en gammal flaska med hundöl som stod längst in i skåpet. Det ledde till mycket skratt.
2. När klickern åker fram och vi ska leka shejping. Han är så söt han han går igenom halva registret med gamla trick för att se vad jag vill ha. När han väl gjort dem men inte hittat rätt, backar han samtidigt som han morrar lekfullt.
3. Att han snurrar runt varje gång jag byter/fyller på vattenskålen.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/