Djurens Hjältar
Om Djurens Hjältar: I Djurens hjältar får vi följa vilträddarna Lili Päivärinta, hennes kollega Anneli Berglund och en rad andra passionerade människor som viger sin tid åt att rädda djur. I centrum står naturligtvis djuren och deras ägare och vi får följa med dem genom tårdrypande resor från sjuk till frisk. Men ibland händer också det otänkbara, när veterinärerna tvingas inse att slaget är förlorat. Serien följer också arbetet vid traumaavdelningen på Väsby djursjukhus. Där jobbar veterinärerna Marie, Jannis och Ash dygnet runt med att försöka rädda sina patienter. Här handlar det ofta om minuter för att historierna skall få ett lyckligt slut. Visas på TV3 varje Tisdag kl 20:00 och på TV3 Play
Så det var DET HÄR programmet. Var intresserad av att se programmet men orkade inte se mer än 5 minuter, det kändes olustigt, sjukhuset har svajigt rykte om sig och denne Jannis behandlade min hund som ett paket mjölk och ett mer förvirrat från hans och personalens sida, och utdragit vet besök har jag inte varit med om. Och då är/har vi varit frekventa veterinärbesökare på olika kliniker. Men nej jag får olustig känsla om jag tittar då det handlar om det sjukhuset.
#1 Vad tråkigt!
Undrade precis samma sak, flyttade från området där de ligger för 10 år sedan men hade då bara hört dåligt om dem, Rejtas omdömen är ju antingen jättebra eller urusla?? Konstigt ska bli intressant att följa serien. Vad har ni andra för erfarenheter av kliniken?
Han som äger kliniken, Jannis stod före mig i kön i en affär. Det var oväntat. De behandlar väl vilda djur i programmet, själva idén är intressant. Ska ev ge det en chans till.