Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 525 ggr
taylor__lambert
0

Vilket foder?

En kul grej, vill bara se vad ni skulle välja ett visst foder och varför. En Kelpietik på 1 år behöver nytt foder pga att det gammla fodret inte ger den energi som krävs. Tränar Agility varje dag och cycklar/springer 2ggr i veckan, ägaren vill tävla på elit nivå med sin tik i Agility. Hunden har ibland svårt att äta foder med spannmål i. Motivera ditt svar varför du väljer det foder du valt :)

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Sugar Mist
0

Färskfoder. Mer mängd ju mer aktivitet.

Annars BARF med mer fett, ev. MUSH Vaisto/MUSH barfkorvar.

VoH är också att föredra, båda fodrena spannmålsfria.

-

Fenix_Chicci
0

Spannmålsfritt färskfoder. 

Eller BARF om ägaren är villig att läsa på ordentligt.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Mimmsis
1

Vi ger våra Vom og hundemat till samtliga hundar.
Dom är SÅ fina i pälsen, har musklat på sig massor sedan foderbytet från torrfoder och inte en massa skit i fodret!

Mischa
0

Skulle också säga ett spannmålsfritt färskfoder.

Ex. Nordics spannmålsfria, Emmzo, Priimas spannmålsfria, Vom og hundemat (och tillsätta rött kött), Bravo har nyligen bytt bort spannmål till grönsaker i vissa sorter.

≧◔◡◔≦

Hildgrim
0

Jag ger barf. Varannan måltid ger jag Mush Vaisto (vilket är komplett mald barf) och varannan måltid egen kombinerad mat. Denna maten kan t ex bestå av kött från mataffär, slaktrester och barfkorvar från Mush och Emmzo.

Hildgrim
0

Utav allt färdigt foder som finns tycker jag Mush Vaisto är bäst. :) Det är helt fritt från tillsatser. Alla näringsämnen finns naturligt i råvarorna. Tyvärr dyrare än vanligt färskfoder.