Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 6490 ggr
FBGKimpan
0

Kan jag behålla min hund?

Hejsan.

Min tjej sedan 4 år tillbaka gjorde slut idag.

Vi hade en 6 månader valp ihop som jag nu får ta hand om själv.

Problemet är att jag arbetar inom restaurang. Jobbar 10h pass.  

Så när jag väl är borta är jag borta i 11h.

1. Jag kan inte åka hem på rasten.

2. Jag kan inte ta med mig henne till jobbet.

3. Jag har ingen som kan hjälpa mig passa henne.

4. Jag har ingen bil så jag kan inte lämna henne på dagis under dagen. 

Jag jobbar som sagt omkring 120h i månaden. Alltid 10h pass.

Dvs 12 dagar i månaden, ledig resten.  Jag jobbar aldrig mer än 2 dagar i sträck. 

Hon har varit i sin bur i 14h en gång när jag var sjuk och sov. 

Hon kissar inte i sin bur.

Hon brukade få mat 14.00 och 20.00

Så hon kan gå längre tid utan mat.

Så jag undrar, kan jag behålla henne ifall jag går upp 2h tidigare varje gång jag jobbar och leker / är med henne och är med henne hela tiden när jag kommer hem?

Och jag ändrar hennes mat tider till innan jag börjar jobbet samt 20.00 (Tiden jag alltid kommer hem). 

Tills jag hittat ett bättre arbete eller en dagmatte. 

Jag vill verkligen inte ge upp henne. Hon är mitt allt just nu.

Mitralis
1

Har du provat hunddagis?

Cahira
25

Hatar att säga detta men det är olagligt att stänga in hunden i bur och lämna en hund ensam längre än 6h totalt/dag.

Det finns ju inackorderingar för hund, typ hunddagis. Hoppas du hittar en lösning för dig och din hund. Beklagar uppbrottet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
10

Nej inte lämpligt, får max lämnas 6 timmar/dag, och så pass ung hund hade jag lämnat max 4 timmar/dag.

Så dagmatte/daghusse eller hunddagis i så fall.

Bur får de inte vara i om den är stängd.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sjöstjärna
16