Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2689 ggr
FannyGoldfish
0

åldersskillnad?

Hur stor åldersskillnad är det mellan era hundar hemma? Har ni mer jämn gamla eller är det mycket stor skillnad på dem? Hur funkar det så jämn gamla/stor skillnad på hundarna? 🙂

Min Borzoi har bara sällskap av två mindre hundar på 11 och 12 år, vilket han tycker är otroligt tråkigt! Ingen som har ork eller vill busa och stoja hemma. Som tur var så skaffade jag och en släkting som bor nära valp nästan samtidigt, så vi har lekträffar var och varannan dag. 

Sugar Mist
0

Flynn är 1 och ett halvt år yngre än vår Pudelflicka, inte en aning hur de tycker om varandra då pudeln är för parning(foderhund).

-

[jnordstrom]
0

Jag har två jrt. George 8 år och sigge 8-9 månader. De går bra trots ålders skillnad. Sen får vi ju hjälpa George lite på traven när sigge blev för energisk. Men de har börjat lugna sig!

Ratlings
0

Jag har en hane på snart 3 år och en tik på 5 månader, dom funkar jätte bra ihop på alla plan :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

Lathundarna
0

Det är 3,5 år mellan dem. Funkar alldeles utmärkt.

Wezza
0

Suzette är 13 1/2 och Smiley är 3. Hade Disa levt skulle hon bli 16 om en månad…

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Hiro
0

Tinja är 9, snart 10 och Delta fyllde just ett, de lekte mycket då Delta var valp och Tinja kunde brotta ned henne men nu då Tinja är över tio cm högre så vill Tinja inte leka längre, dock har Delta några hundvänner på skolan så hon får leka med andra hundar men matte är viktigast ;)

[herdehund]
0

Det är 4 års skillnad mellan mina.

emeliagranstrom
0

Vi har 5 hundar, 9-årig jämthund, 7-årig Borderterrier, 4-årig Gråhund, 5.5månaders Australian Shepherd och en 10-veckors Borderterrier/jrt mix. 

Aussien å terriervalpen leker tillsammans och sover tillsammans. Den vuxna terriern är en latis och ligger mest på soffan och chillar, gråhunden tycker inte riktigt om valparna så håller sig gärna nära matte/husse och jämthunden är alltid glad och försiktig med valparna och de andra hundarna. Jätmhunden & Borderterriern tycker inte om varandra men de har aldrig rykt ihop, bara skällt på varandra och håller sig gärna borta.

Misarn
0

På Alice (2 1/2år) och Kaila (11månader) är det inte sån stor åldersskillnad på, och jag tycker det är toppen för då orkar Alice leka och busa med Kaila :-)

SmileyMalin
0

Jag har ca 4 emellan mina. Äldsta fyller snart 6 och yngsta är 2. 

Funkar hur bra som helst! Dom leker ihop minst ett par gånger om dagen och har ungefär samma fysiska behov.

Sen hoppas jag på att utöka flocken med en liten valp till våren.

Fridaaaa
0

Ganska stor skillnad. 

Roxy är född i september 2013 och Lillan i november 2007, så är nästan exakt 6 år emellan dem 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
0

Mellan mina är det 1 år och 3 månader ungefär, dom fungerar jätte bra tillsammans men den äldre är väl inte lika lekfull som den andra men det handlar nog mer om personlighet. Men dom kompletterar varandra rätt bra 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

minbebis
0

Tre hundar här hemma. Den första är familjens 11 åriga papillon/japansk spets blandning, syrrans 4 åriga Chihuahua och min 16 månaders bc/golden. Tripp trapp trull ser det ut som när man går med dom, men det har funkat bra med alla tre enda sen jag skaffade den yngsta vid 8 veckor, leka inomhus gjorde hon med våran yngsta katt som var 1 då ;)

Em_
0

Det är två år mellan de mina hundar, de är ett och tre år. Den äldsta har precis börjat inse att den där odrägliga saken matte släpade hem kanske har lite vett och sans i huvudet ändå 😛

tetri
0

Sju år mellan mina, har funkat bra sen dag ett.

feral jesus

Cahira
0

11 år
10 nästa månad
2 år.

Alla introducerades till varandra för ett år sen och det går jättebra.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Ellen89
0

Min tik ar 5 ar och min pojkvans hund ar 2.5ar. Funkar jattebra. Min tik funkar ocksa bra med mammas toy pudel pa 9 ar :)

Wellcraft
0

Min valp är 5 mån & tiken är snart 3.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Zvintos
0

Hanen är 3 år & 9 månader, tiken 2 år och 7 månader. Det skiljer alltså 1 år och 2 månader emellan och just för de här två funkar det kanon. 🙂

Ralktad
0

Hanen är 8, äldsta tiken är 7 och den yngsta tiken är 9 veckor.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Agda
0

Äldsta blir 12 i år, mellan 8 år och yngsta 6 år. De som leker tillsammans är den äldsta och den yngsta, mellanhunden är inte så mycket för att leka (händer typ 2-4 gånger i månaden). Alla kan vara tillsammans numera om man själv är inne, åker man bort är den yngsta instängd i mitt rum. Förr gick bara de två äldsta ihop, den yngsta försökte ta sig upp i rang och var ganska uppkäftig. Nu är hon lugnare och på kvällarna får de vara tillsammans, dock får den yngsta fortfarande sova som ensam hund hos mig.

russin
1

Det är 11 månader mellan mina töser. En är 2 år och den äldre är 3 år. Kan nämna att det är helt galet emellanåt pga busande😉

Ixectrona
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Drygt 10 månader. Men de är väldigt olika, och olika kön, så det blir inga konflikter.

För några år sedan bodde jag med min mamma och hennes sheltie Mimas, och jag hade min whippet. Det var knappt tre veckor mellan dem (fast jag skaffade inte min hund förrän han var femton månader), och båda var fertila hanar, så man kan inte säga att de var bästa vänner, och man var tvungen att hålla ordentlig koll under måltider.

Whippeten brukade få för sig att all mat var hans, även om Mimas stod och åt ur sin skål så gick han bara rakt fram för att äta också, och då blev det slagsmål. Men annars verkade han vara över Mimas i rang, då Mimas är en väldigt "mesig" typ som ingen tar på allvar.

På bilden här ser det ut som att Wikus försöker hindra Hyena från att komma fram. Men det var bara tassen som hamnade så.😛

sophiac
0

min hane är drygt 1,5 och valpen är 4 månader. Funkar kanon!

kodex
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det skiljer nästan 5,5 år mellan mina. Tilla är 6,5 och Flora är 1. Tycker det är perfekt för Tilla är såååå lätt att ha o göra med nu att jag fullt ut kan koncentrera mig på alla unghundsfasoner som Flora tar sig för!

Fenix_Chicci
0

Sally är 5 år och Ludde är snart 15 år, så ja, skiljer en hel del. De lekte för några år sedan men nu vill Ludde inte leka längre, så visst hade det kanske varit bättre att ha lite tätare mellan dem, men funkade inte att skaffa hund nummer 2 tidigare. Och visst får de ut en del av varandras sällskap ändå. Sally har dock en hundkompis som är ca 1,5 år äldre än henne så hon har lekkamrat.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com