Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 743 ggr
Agda
0

Boktips för aktivering

Jag har tänkt skaffa mig en bok om aktivering (då jag är dålig på att hitta på aktivering själv😛), men vet inte vilken jag ska köpa så jag behöver hjälp. Dessa två böcker funderar jag mellan, vilken tycker ni är bäst? Eller har ni tips på någon annan (i ungefär samma prisklass, under 200 kr)?

- Mental aktivering för din hund - Charlotte Swanstein
- Aktivering: smart lek med din hund - Nina Roegner

[Teddies matte]
1

Du kan ju låna böcker också! Och sedan köpa ifall det var någon du verkligen gillade. Är du intresserad av lydnad tipsar jag om att läsa "Lydnadsträning i teori och praktik - från grundfärdigheter till tävling".

[ylvisulrik]
0

Mental aktivering för din hund tyckte jag inte var särskilt bra. Det var ett tag sen jag läste den, kan inte svara på vad det var som var dåligt men jag gillade inte den.

Klick och trick av Deborah Jones tycker jag är rolig, dock är det ju just bara tricks i den.

Lydnadsträning i teori och praktik tycker jag också om.

Vill du ha en bok om olika sorters aktivering eller bara någon specifik aktivering?

Cahira
0

Kolla blocket och tradera för böcker som säljs där, man kan fynda enormt billiga priser när folk läst en bok en gång och sedan ska flytta eller liknande :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

sarae
1

Den här boken fick jag i julklapp och blev mycket positivt överraskad! 

https://www.adlibris.com/se/bok/hjarngympa-for-hunden-9789153437154

Dels är den en väldigt bra och pedagogisk nybörjarbok som förklarar vikten av aktivering för hunden med mycket bra grunder. Men den ger även bra tips och idéer till den som har lite mer erfarenhet. Pedagogiskt upplägg och flera roliga och nyttiga tips och idéer.

Agda
0

Tack för era tips! Har beställt boken "Hjärngympa för hunden", den lät som något jag var ute efter🙂

#1: Haha, har faktiskt inte ens tänkt på det, var några år sedan jag var på ett bibliotek senast😛 Får ta och kika in på det närmsta biblioteket nästa gång jag är i närheten och kolla hundböcker🙂

#3: Begagnade böcker blir oftast inte billigare än nya eftersom det tillkommer frakt. Då köper jag hellre en helt ny om den bara blir 10-20 kr dyrare än en begagnad. I regel är de enda böcker jag köper begagnade de som slutat tryckas😉