Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1197 ggr
SaraC
0

Nytt hundprogram ikväll

Vem håller i kopplet? 21.30 i SVT2

Kanadensisk serie från 2007. Det finns mycket gott att säga om hundar, men somliga är faktiskt olydiga och odrägliga. När Brad Pattison tar sig an en "problemhund" söker han felet hos ägarfamiljen. Det är den som ska uppfostras och ta ansvar för sin hund och Brad är bestämd i sina direktiv. Resultatet är både trevligare hund och bättre familjerelationer! Del 1 av 13. Hemma hos Fergus. En lika charmig som ostyrig blandrashund håller på att göra sig omöjlig hos Cathy och Sean, särskilt när deras nya baby börjar gå på egna ben.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lill-jarven
0

spännade! det ska jag se :) tack för tipset

gejsa
0

Vad kul. Ska försöka titta på det.

Zebben
0

Ska se det tänkte jag.

Lotta
0

Gubben sitter och glor på annat Förvånad

kerstinjoh
0

#4 pst…. du skulle visat honom de tre hulahula tjejerna, som gick förbi.

Vips hade du haft tv:n för dig själv!

SaraC
0

Vad tyckte ni om programmet? :)

kerstinjoh
0

Hade varit skoj att se, men jag såg den här tråden för sent.

Något bra??

Zebben
0

Nja, som allt annat. Lite bra, lite dåligt. Bra att han får folk att vakna upp och se att hundarna behöver mer än de får, samtidigt som vissa övningar var lite konstiga.

gejsa
0

Jag har inte sett det än. Jag har spelat in det bara.

gejsa
0

Jag har inte sett det än. Jag har spelat in det bara.

Persifone
0

Tyckte att det var bra att han var så hård mot hundens ägare, men tyckte att grejen med att ägarna inte skulle prata med hunden var lite konstig?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

SaraC
0

Känns tjatigt att hålla med Zebben för de gör jag ofta, men får lov att säga att jag gör det ;) Lite bra o lite mindre bra.. Sen tyckte jag det var lite töntigt att de skulle göra tränaren så "tuff o hård". Men bra att dom ger folk en spark i baken!

Att de inte skulle prata med hunden var väl för att de skulle lära sig att använda sig av kroppsspråket.

Persifone
0

Ja, det är väll bra, men skulle kännas hemskt att inte prata med hunden, jag pratar om allt med mina, även om de inte verkar bry sig :P

SaraC
0

Jag tror det bara var för den tiden de inte fick prata med hunden :)

Men att kommunicera med hunden bara genom kroppspråket vid träningstillfällena tycker jag är jättebra att prova på!

Persifone
0

Jo jag använder både kroppen och rösten när jag tränar, men jag fattade det som att de inte fick prata med hunden i hemmet, varken de tränade eller inte.

SaraC
0

Jo så fattade jag det med. DET var ju lite onödigt.

SaraC
0

Avsnitt 2 börjar om ca 10 min om nån har tråkigt :)

kerstinjoh
0

Brukar ej se dessa program. Men jag fick ett tips om kvällens program, som något för mig o Alfons.

Trodde jag!! Avvek från tv.n efter 10 min.

SaraC
0

Förstår inte riktigt vad han håller på med, i båda avsnitten är det denna "navelsträngsmetod" och förbjud mot att prata med hunden de enda träningsmetoder de visat. Samma i båda fallen.

AnneN
0

Vem är det som är tränaren?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kerstinjoh
0

Tänk er att jag har en "navelsträng" när jag går ut med Alfons. Hm, han är stark, stark. Jag skulle behöva en hel skyddsdräkt också!Fundersam

SaraC
0

Brad Pattison heter han..

Keligast
0

Synd jag inte såg tråden innan :( Hann inte se det.

AnneN
0

_**/Mvh Anne

SaraC
0

#23 Blir ett nytt avsnitt samma tid nästa vecka :)

#24 Ska kolla sen :)

gejsa
0

Verkar lite konstigt hans program. Såg bara första missade det andra i går.

SaraC
0

Knyt kopplet runt magen och prata inte med din hund på 10 dagar - vips, så är alla problem borta! Räcka ut tungan

AnneN
0

Haha hade de vart så enkelt så hade ju vem som hellst kunnat ha en perfekt hund

_**/Mvh Anne

kerstinjoh
0

#27 ska vi gå ut o gå med våra hundar?

Tysta, tysta och snöre runt magen! HemlisUndrar vart vi blir körda då?

Keligast
0

Haha xD Vilken metod!

[Saarah]
0

jag såg det igår.. ;)

lena1
0

missade allt förstås, när och vilken kanal går den på?? :-)

SaraC
0

Se huvudinlägget ;)

lena1
0

ja eros jag såg huvud inlägget :-))), men undrade mera om det var flera avsnitt av det någon annan dag ;-).

Liss
0

nästa vecka, samma tid förstod jag de som lena:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Faxlin
0

Ja missar allt sådant här på tv, men det kanske är lika bra. Oftast tycker jag att man bara blir arg på de som tränar när man ser dem.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lena1
0

tack lisett ;-).

Jag håller helt med dig där Åsa, men jag brukar ge de en chans,fast det slutar oftast med irritation för mig ;-).

Liss
0

Joo, de är likadant här.. blir ofta rätt sur på folk som tror sig vara duktiga och som t om får ha ett eget program eller får vara med i ett program. Och så är dom skit och vet inte alls hur man gör på rätt sätt. Då kan ju sånna som jag gå på de:P

fast måste säga att jag fortfarande tycker cesar är hur bra som helst! Så fort jag ser honom så blir jag helt impad av vad han klarar av. Men så vet jag ju också vad han gör mot vissa hundar! Och då blir jag helt kluven:S

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lena1
0

ceacar ratade jag redan efter första gången jag såg honom,och då visste jag inte att han höll på med stackel och el,jag gillade helt enkelt inte hans arroganta stil ;-).

kerstinjoh
0

Jag brukar inte se på programmen, för de ger mig inget. Som omväxling såg jag på gårdagens och jag fick efter 10 minuter nog.