jag orkar inte mer!!!
Nu orkar jag inte mer, jag har misslyckats som hundägare.. jag ska inte ha hund! Jag suger och är värdelös!!!
Jag blir så himla ledsen!:'(
De står t om att både amstaff och dogo att dom gillar barn, vad har jag gjort fel? Han är så rädd så han ställer sig osäkert och skäller på en liten söt unge. De är ju inte DE dom ser, dom ser bara att han serelak ut och skäller. Helvete fan!
Pappan fråga om han inte gillar barn, vad ska jag säga!? Men jag svara, neeh han är rädd för barn.. joo för de ser ju verkligen ut som de.. the dog from hell!
jag klarar inte de här! Jag klarar inte se deras blick!
ser den där ut att vara ilsken annars*
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Gud vad arg han ser ut att vara. *ler*
Det går nog över. Fortsätt som du har gjort. Har du inga kompisar som har lite äldre ungar som han kan träffa? Börja succesivt med att träffa mindre och mindre barn. Men barnen måste ge honom något som han älskar eller kasta pinne åt honom eller så. Så ser han att barn är ju faktist roliga.

Lis1 vad är det för dumheter å påstå att du inte skulle vara en bra hundägare???! Inte alla hundar oavsett vad det står i rasstandarden tycker om ungar, barn har ett annat rörelsemönster och kroppsspråk än vad vuxna har och det kan vara lite otäckt för endel hundar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Neeh, precis.. jag satt här och var ledsen över honom.. så kommer han och naffsar mig lite i öronen och lägger huvudet i mitt knä! hur kan man vara arg på något sånt?
Men de är ju det som är hela grejen. Jag känner INGEN med barn. De är väl därför, antar jag, att han är rädd.. för han har aldrig riktigt fått vara med barn. De finns inga att vara med. Och som jag sagt, han har inte dom bästa erfarenheter.
En unge som kasta nått hårt på honom när vi bara gick förbi och två andra ungar som kasta stenhårda snöbollar på honom när han var pluttliten. Jag skulle me vara rädd för något då!:(
Jo men de känns så! Hur mycket mamma än tjatar om att Lufsen också vart en odåga en gång i tiden förstår jag inte de. Han är så jäkla duktig och vad jag kan minas alltid vart de. Men ecko är rädd för allt och de måååste ju bara vara mitt fel! Han är så jäkla osäker! Han drar mot andra hundar som en idiot. har väl fått lite bättre koll på de, men han är jobbig fortfarande. Jag ÄR värdelös! varför klarar inte jag av något som alla andra gör!
Inte ett dugg konstigt att hundar som inte är vana vid barn blir osäkra inför dem! Försök hitta några pålitiga ungar att träna med :) Låt dem sitta och titta åt ett annat håll än Eckos och hålla en hand utsträckt med nått gott i. Uppmuntra honom att gå fram, men tvinga inte. När han vågar det kan de klappa honom lite försiktig. Han kommer lära sig att barn inte alls är farliga, utan trevliga kompisar :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Du är inte alls en dålig matte till Ecko så det så…det är väl inte så konstigt att han reagerar som han gör när han sällan träffar på sånna där små konstiga människor. Jag tycker du ska göra som Eros säger, då kommer han snart förstå att det är inget konstigt med dom utan bara snälla små människor inget annat =)
Men HUR ska jag träna på det viset när vi inte känner någon med barn?
och JAG är också rädd.. Om han är så rädd så att ställer sig och skäller, vad är han kappabel till då? Som jag sa i andra tråden, en rädd hund är en farlig hund. Tänk om han biter?
De är sånna tankar jag har också, men sammtidigt så vet jag ju.. ecko skulle aldrig bita någon. Han morrar och sliter mot hundar men kommer dom fram luktar han bara på dom. Han biter aldrig..men ändå har man räddslan där. Om han känner sig trängd och osäker är de klart han agerar?

#6 Då går man till ett dagis. Tar med sig en filt, bok och sätter sig några meter från den inhägnade dagistomten. Plockar fram klicker och godis. Nu kan han titta och se att inget farligt händer. Inga barn kan komma fram, men samtidigt har han full koll på dem och vad som händer. Med andra ord, ingen farligt kan hända och han vänjer sig snart med deras rörelser. Detta kan Du upprepa, att gå till dagiset menar jag. Sitta på lagom avstånd och bara iakta.
Har du inga kusiner eller kompisar som har syskon?
Jo de är iof en ide zebben.. har ju som sagt ett dagis utanför mig, men just nu är de semester.. så kan inte träna så heller ännu.
Neeh jag har ju inte det. Har knappt vänner så ännu mindre någons barn eller syskon. Min släkt på fars sida träffar jag aldrig och min släkt på mors sida träffar jag aldrig. Inga barn någonstans..
Känner du ingen annan hundägare med barn som du skulle kunna tänka dig att fråga?
Annars är ju Zebbens förslag jättebra.

Men semestern är väl slut om en eller 2 veckor?
_**/Mvh Anne

Men semestern är väl slut om en eller 2 veckor?
_**/Mvh Anne
Neeh inte de heller.. dom enda hundägare jag känner är er och mamma:P och dom som går förbi lite försynt här(men dom känner jag väl inte)
Ja jag vet inte, de kanske den är? de lär jag märka..
du är ingen dålig hundägare Lisette… Lusse är också rädd för barn, han har tom, morrat o naffsa efter ett barn, bara för att han blev rädd.. jag tycker Zebbens förslag va jätte bra.. gå till dagis sen när dom öppnat igen, d här fixar du ju =)
Jag ska absolut testa zebbens förslag, inget att förlora.
Jo men jag blir så ledsen.. De känns som om jag är den enda i världen som inte kan fostra en hund. Han blir bara värre och osäkrare. Jag känner mig riktigt värdelös när människor tittar på mig med förakt. Som om dom vore bättre än mig!
Jag blir ledsen ända in i själen, för jag är så jääkla vek!
Kan ju inte ens ta med mig min hund någonstans som andra gör.
som när vi var på fest och jag tog med honom. De vart ju bara massa problem. Trodde det kunde vara bra för honom? Med tre andra hundar och massa folk och barn (känner dom inte)
men de enda som vart var att ecko satt fast i ett träd och morra och skällde så fort den där "duktiga" hunden gick mot oss.. så fort han såg den andra.. så fort han hörde den tredje. Morrade åt alla ljud barnen hade för sig.. ocj ju mörkare de vart ute ju mer morra han.

Var bor Ni?
I norrköping, hageby. Hur så?
Joxa är också rädd för barn, alla barn i våran trappuppgång skriker när dom ser henne :( Men för några veckor kom en av mammas bekanta med sina 2 döttrar och hälsade på. Joxa vågade inte gå fram till dom alls först. Då började jag kasta hennes leksak närmare och närmare barnen (dom var superlugna och tittade bara på) så hon var tvungen att bli liiite modigare för varje gång. När hon väl hade vågat hämta leksaken precis brevid ena ungen bad jag dem att sätta sig på golvet brevid mig. Joxa kom då och la sig mellan oss och medans jag klappade henne på framdelen lugnande så gick hon med på att ungarna fick klappa henne på bakdelen, efter några minuter njöt hon för fullt. :) Sen lekte barnen med henne och gav henne godis så hon började gilla dom skarpt :D Tyvärr träffar man sällan såna ungar som är lugna och har den där naturliga känslan för hundar.
Joxa kräver tydliga signaler och därför är det extra svårt att lära henne att tycka om barn, men det verkar ju finnas hopp iaf :) Gissar det är ungefär så med Ecko också?
Gör som Zebben säger, och efter några besök utanför dagiset när Ecko har lugnat ner sig kanske det kommer fram nån liten försynt tjej och frågar om hon får klappa honom..? Då kan du kanske ta hjälp av henne med träningen eller nåt :)
Jag tror iaf att du kommer lyckats Lis1, allt går med lite vilja :)

Tänkte bara på om jag kunde rekommendera någon privattränare. Men känner ingen i norrköping tyvärr.
tack lill_jarven:) Jag tänkte ju såklart inte ge upp, men man blir väldigt uppgiven av sånthär.
Neeh de är inte alls ofta man träffar sånna ungar som verkligen vet. Får också gå ner på stan som sagt och sitta där och blyga.. för han visar ju tendenser för räddsa för unga killar me.
Det behöver inte vara ett barn som är van med hundar, bara ett barn som kan lyssna på vad man säger när man förklarar hur h*n ska bete sig mot hunden :)
Jag hade tjejen jag var barnflicka åt här för ett tag sen. Hon är 3 år och inte van med varken hundar eller andra djur. Men hon är en lugn och snäll tjej som gillar djur. Lät henne sitta på golvet och ge kompisens Chihuahua (som är rädd för barn och brukar morra å nafsa efter dem) godis och kasta pipleksaker åt honom. Det gick jättebra :)
Du är världens gulligaste Lisett, med en underbar liten Ecko-gris. Glöm inte det!
Zebben kom som vanligt med ett bra förslag. Testa det när dagis öppnar igen!
Alfons är också bedrövlig ibland. Särskilt när han är kopplad och möter andra hundar. Så inte är du misslyckad som hundägare, du är inte ensam Lisett!
Kram!!!!!

Lis1, ska jag försöka ta med mig ett par ungar som kan hjälpa till i träningen av voffsingen din några dagar? Kan försöka få ihop det på något sätt. Bara jag hittar ett boende till oss och lyckas fixa skjuts och sådant. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Men vad gullig du är Åsa!!!!!!!!!!
men Åsa.. gud va gulligt av dig.. du är ju super på alla sätt o vis..
ja verkligen hoppas bara boende orndas:)
Men gud var du är snäll Åsa!! menar du allvar? Jag får tusan tårar i ögonen.. har aldrig träffat så snälla människor som er här inne..
Jag vet inte, jag bor ju i en tvåa.. så du och barnen får nog inte plats riktigt. Och jag vet inte, de kanske blir för på för ecko med? jag vet inte.. Usch, du får inte ge mig sånthärnt hopp.. blir ju alldeles salig.
Jag ska kolla om de finns något bra boende här.. vi har grand hotell men de kan jag tro inte är så billigt:) Har ni semester fotrfarande då? Gud om du vill så får du mer än gärna komma iaf.. kunde inte bli mer glad:)
Tack Kerstin, du ärså go.. men de är svårt att hålla hakan uppe och tycka bra om sig själv när de bara går åt skogen hela tiden.
har kollat och vi har ett vandrarhem rätt nära där jag bor. Ringens vandrarhem heter de och nummret dit är 011-143700.. om de är nåt sånt du tänkt dig?:)

#27: Nepp jag har inte semester. Jag är ju sjukskriven. Men man får väl försöka få ihop det på något sätt i alla fall.
Funderade på en sak. I slutet av september ska jag släpa med mig ena ungen ner på en utställning i Skövde. Vi bör kunna passera dig då och göra en utvärdering om hur vi ska lägga upp träningen på honom.
För helt klart, det här fixar vi. ;-)
Audiatur et altera pars
hihi.. jaa, du får mig att le iaf som jag inte gjort på flera dagar:)
Fast skövde, de blir ju en omväg.. skövde ligger ju på andra sidan sjön:)
Men iaf om du är villig att åka den omvägen är de klart du är välkommen.. för absolut vill jag fixa de här.. vore helt underbart om ecko fixa att vara med barn. Och hur vi ska lägga upp träningen får nog stå mest för dig, för jag är inge vidare duktig på sånt:P
Och dina barn måste ju veta endel med, efter alla vovvar ni har haft:)
Om du hade vart här nu Åsa skulle du få en stor bamsekram för din medmännsklighet, eller vad man säger!!!

Jadå mina barn har en del vana. Och jag kan gärna ställa upp på att berätta hur vi ska lägga upp träningen. Vart exakt är det ni bor?
Audiatur et altera pars
Hur ska jag förklara de då?:) Norrköping vet du iaf vart de är? Men min mamma sa till mig att vi kan möta er någonstans såklart.. så ni slipper leta er fram när de gäller. Förut bodde jag ju nästan vid infarten till norrköping, men nu bor jag mitt i smetet nästan:) Hageby heter de iaf.. man kan iof fortsätta på E4 har jag för mig och svänga ner till hageby. Så bor jag till höger direkt.. men jaa..

Men Norrköping är inte så långt från mig har jag för mig. Hmm, är det inte där Kolmården ligger?
Audiatur et altera pars

Enligt vad jag kan se på eniro så ligger iaf sthlm mitt mellan er
_**/Mvh Anne
Jo, Kolmården ligger där :)
kolmården ligger strax utanför.. de är säkert 30 mil från gävle och hit.. så, så nära är de inte..
Gick till mamma nu och så var de massvis med ungar som lekte på vägen dit. Ecko vart jätte stressad. Kom fram två killar som fråga om dom fick hälsa, men jag sa nej.. för ecko börja dra och jäkta framåt för att komma därifrån.
Och här kan han inte vara still en minut:P Lufsen är ju här, honom ska man bita i.. katterna finns här, dom är roliga att leka med och om dom river till på nosen är de ännu roligare *skakar på huvudet*
aa just de.. de är bara att köra E4:an mor norrköping från sthlm.. sen Byter man till E22:an mot motala i norrköping.. och då kommer de en skylt som som de står "hageby" till vänster från den vägen.. sen är de bara att svänga in på hagebycentrum parkeringen som syns jätte väl därifrån. så är mitt hus två hus bort bara.. så de var inte alls svårt att hitta hit jju:D
Kom NU åsa! Jag längtar.. haha!:)
Åsa, vad är det för utställning du ska på i Skövde? Kanske kan vi träffas, med "Nicki" o "Quila".

Jag ska på en iller utställning. Men ni får gärna komma dit så kan vi träffas. Jag åker ner på fredagen och hem på söndagen.
Audiatur et altera pars

Hoppas att utställningen och hundträningen ska gå bra =)
_**/Mvh Anne
vilket datum är de du ska iväg då??
Jag hoppas inte dina ungar blir rädda för en skällande hund? För han skäller gärna när han är osäker och rädd.. andra hundar kan ju gömma sig bakom en eller annat, men ecko visar sig macho ist. Med ragg och allt..

#41: Mina ungar blir inte rädda. Jag lovar. De skulle inte ens bli rädd om han skulle bita dem. Så där är det lungt. Men vi ska nog sakta men säkert vänja honom vid barn. Blir dock lättare för mig att se hur vi ska lägga upp träningen med honom och barn när jag är ihop med honom.
Så vi kommer börja med att barnen inte är med när jag träffar honom, sedan ger jag instruktioner till barnen genom telefon. :-)
Det här är lungt, vi fixar det här.
Utställningsdagen är den 29 september.
Audiatur et altera pars
Jo jag litar på dig. Jag tycker de låtit som om du har riktigt bra koll på hundar och träning..så jag lägger min tillit i dina händer. Vill du komma och kolla till oss före eller efter utställningen?
Hur gammla är dina barn?, för ecko är mest rädd för killar i kanske 10års åldern eftersom de var de som kasta saker på honom. Tänkte bara tillägga de.
Och om du läst i den andra tråden så blir han lite smått galen också.. nästan som att han verkligen vill leka med barn men inte vågar..för han springer runt som en galning och smyger fram, ryggar bort och springer som en galning igen..
Men som sagt, de är ju bra om du känner in honom själv först också. men han är en helt annan hund med vuxna kvinnor..då är han bara glad och älskvärd.

#43: Jag kommer ha med mig Mattias. Han fyller visserligen 15 år på utställningsdagen men han är kort i växten så folk tar honom ofta för att vara i den åldern. Så det lär vara riktigt bra material för Ecko att träffa.
Varför jag ska träffa honom ensam först är för att han ska få känna av mig. Sedan ska jag första gången Mattias och han möts vara den som håller i kopplet. Du kommer få vara på avstånd. Bara så du ser oss men inte att han känner att han har dig.
Sedan får vi utöka efter hur situationerna visar sig :-)
På Fredagen har vi tid att passa med stugan, men det skulle vara på söndagen då. Ska prata med det par som lovat köra mig, så hoppas jag att de ställer upp. Annars får jag fixa någon som kan köra mig till er en annan helg. Skit att jag inte har körkort. Men annars får jag väl ta Mattias med mig och ta tåget :-)
Audiatur et altera pars
Ahaa, okej.. då förstår jag hur du tänkt dig.
men att behöva ta tåget känns ju inte jätte kul kanske.. sånt besvär behöver du inte göra för mig. de tar ju så lång tid.
Men hoppas du kan komma iaf så de blir nått bra av de med ecko med:) vore EN sten som föll från axlarna iaf.
Åååååsaaaa! Kom Nuuuuuuu!:(
Vaaarför! Var ute med ecko nu och granngrabben kommer ut med en fotboll. Först tror jag han skällde åt LJUDET av fotbollen mot planket. Men så bestämmde jag mig för att vi skulle stå där och kolla på honom. Jag stog avslappnad och varje gång han såg killen skällde han till (inte agressivt öht utan bara för att, verka de som) varje gång tog jag som ett "bett" med handen vid halsen. Men han gör bara om de igen så fort han ser honom..
herregud! vad är de här? Kan han inte ens SE en unge utan att trissa upp sig självt. När han gick och gjorde annat berömde jag och så gick vi in.

Ja du Lis1 jag är jätteledsen att jag inte kan hjälpa dig just nu.
Men ni får försöka stå ut tills i slutet av september.
Jag tycker det är bra att du vberättar exakt om hur du gör när ni är ute och likaså vilka reaktioner som ecko visar upp. Det gör det lättare att komma med bra råd till dig på plats sedan.
Du är inte en misslyckad ägare, du har bara fått den nackdelen att ecko i sin spökålder har valt ut barn som spöken. Det fixar vi.
Kram gumman.
Audiatur et altera pars
Ja, jag vet ju de! förlåt, men börjar bli smått desperat..eller smått och smått!!:(
Jaa, jag försöker ju förstå mig på honom själv. Men de känns ändå som att hans spökålder borde vara över nu? och att de blev så att jag inte visste hur jag skulle göra åt de så de satte sig fast. ??
Men de är ju just de där med, att han skällde åt ljudet först. För när vi är inne och han hör något ute så skällar han jämt också.. och speielt om de är barn som skriker/leker. Men sen vart de själva killen som var farlig ändå.. eller vad de nu är som gör de? han borde ju vara rädd eftersom han inte vågar hälsa på barn/unga killar. Men ändå verkade han inte alls rädd nu,men kan ju bero på att vi var en lång bit ifrån också.. men nu skällde han bara för att. de var så de kändes iaf.. förstår mig inte på ecko fjärt
men ja, man kan ju spåna hur mycket som hellst.