Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 1080 ggr
Whippetgerbilen
1

Vilken hundrasgrupp gillar du mest?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gillar grupp 10 vinthundar:) För jag har en whippet:D

Du då? Skriv gärna varför också:)

Dogs is my world ♥

Tjeja
0

Jag gillar alla hundraser… just för att de är vovvar. Några få raser tilltalar mig kanske något mindre däremot.

De vovvar jag spontant gillar mest av någon anledning är vovvar med lite raggigare/strävare päls. Och det finns ju lite olika pälstyper i flera rasgrupper så någon speciell rasgrupp så blir det nog inte för min del.

Vet inte varför men det liksom kniper lite extra i hjärtat på mig när jag ser en vovve med strävt "fluff".

Vad gäller personlighet hos hundar gillar jag nog lite mer aktiva livliga raser eller stora raser mer än mindre eller lugnare raser.

Uj vad rörigt det lät då… hi hi..🤪

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

minbebis
0

Jag gillar grupp 1 - vall :) Har en blandning och hon har fått mycket av mentaliteten från grupp 1. Egenskaperna och mentaliteten från grupp 1 är min typ av hund. Annars tycker jag också att vinthundarna, urhundstyperna är riktigt fina, plus att jag blivit lite smått förälskad i apporterande men det är nog för att min har blandning därifrån också. Men som sagt, grupp 1 ;)

IngridSvensson
1

Grupp 5, spetsar och hundar av urhunstyp. Dels för att jag äger en hund från den gruppen och jag har alltid älskat spetsar! Sen finns det många hundar av urhunstyp som jag tycker mycket om.

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

[TeamGolden]
0

Kan inte välja :) Gillar alla olika, rasgrupp 1 ligger ju Border Collie som jag älskar, i rasgrupp 2 ligger många hundar varmt om hjärtat, samma med Terrier, Tax, Spets och Urhundar sen de olika jakthundarna, drivande, fågelhundarna, vattenhundarna och rasgrupp 9 och 10 gillar jag också :) 

Men mest är det nog rasgrupp 1 och 6!

Hiro
2

5, spetsar är mitt liv :]

fredricakarlsson
2

5 helt klart! Finns inget annat för mig känns de som! (Förutom schäfer) spetsar och urhundar jag gillar när hundar är så "naturliga" som möjligt och inte har fel på sig. De ska bara funka helt enkelt, och sen gillar jag den tjocka pälsen!

Misarn
1

Rasgrupp 2, har två Leonberger - det säger allt:-), men det är en grupp med många olika raser som tilltalar mig och som passar oss :-)

VT4ever
0

rasgrupp 10, för jag är helt kär i greyhounds. Det är helt underbara hundar! :D

linda88
0

Grupp 7. Vackra sunda hundar.

Sugar Mist
0

Grupp 1.

-

Retrieversaga
0

Grupp 8 och Grupp 1

russin
0

1 och 2. Jag är fd molossägare och kan tänka mig en igen fast av annan ras, men har nu från grupp 1.

Ellenor123
0

Grupp 1 och 7.

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Lilllens
1

Grupp 5, 2 och 3.

Wenniz
1

Grupp 10 - men också Grupp 1 då jag funderar mer och mer att senare skaffa en Hollandse Hedershond. :) (Har idag en Husky och en Whippet :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
[Vanilla~]
0

Rasgrupp 8 men enbart för att  Golden (och lite pga att flatten) är med i den gruppen.

LinaK
0

Grupp 5 och 9 för där finns det flertal raser som jag kan tänka mig att äga.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
0

9 och 5 . har nu hund från rasgrupp 3 men terrier är inte en ras annars jag väljer så den åkte bort pga detta. 🤪

Nedakh
0

Grupp 1 Vall-, boskaps- och herdehundar.

Tycker att nästan alla raser i grupp 1 är vackra och där finns flera raser jag skulle kunna tänka mig äga i framtiden! Förlägen

FannyGoldfish
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grupp 10, vinthundar!

Har alltid älskar vinthundar, speciellt borzoi. Har träffat många vinthundar och alltid tyckt dem är extremt trevliga individer. Nu när jag fått min första egna Borzoi så ligger grupp 10 lite extra nära hjärtat. Vill gärna ha fler vinthundar i mitt liv till framtiden!