Hundra %
Någon som läst 100% rallylydnad, banor och träningslogg? Funderar på att beställa hem ett kit. Finns det några andra hundböcker som är läsvärda? Spelar ingen roll vilken sort, hyllan med hund böcker är på tok för tom. Vilken är eran favorit bok?
Är man intresserad av lydnad så är "Lydnadsträning i teori och praktik - från grundfärdigheter till tävling" riktigt bra.
100% rallylydnad är superbra! Jag har hela kittet hemma. Boken är väldigt bra, tydligt skriven och lättläst. Massa tips och övningar och bilder för att visa. Banorna är rätt många och uppdelade i klasser, den är bra om man har dålig fantasi! Träningsloggen är också bra, lite dålig på att använda den bara. Men allt rekommenderas!
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Har både HUNDra % Rally och HUNDra % Träningslogg hemma. Väldigt nöjd med dem båda, det enda jag har att anmärka på är väl kanske att loggboken skulle kunna vara minst dubbelt så tjock. De går snabbt åt om man tränar varje dag, och vill man som jag hålla isär t ex spår och rally (dvs inte skriva om 2 olika sporter i samma bok) blir det snabbt rätt dyrt. Men det är en bra bok för att skaffa sig en mall/vana att logga träningen och kanske sedan göra en egen variant - om man nu vill det. Här kan du få ett hum om hur de ser ut i upplägget.
#1 Ska spana in den! #2 Har klickat hem kittet nu, hoppas jag blir nöjd! #3 Precis så jag tänkte, alldeles för lat! Har en loggbok men tycker ändå jag missar vissa detaljer.. Har dock två hundar jag kommer skriva om. Hur många sidor är det?
#4 Endast 63 sidor och då är målsättning och utvärdering inräknat. Lite väl i underkant, om man frågar mig. Hade gärna sett att det var sisådär 150-200 sidor ;)
#5 Oj, trodde det var minst 100 sidor.. Dock borde man väl kunna scanna om upplägget passar en. :) Det finns väl träningslogg på internet har jag för mig. Vill minnas att jag använt det. Någon som vet vilken jag tänker på?
http://mydogzonee.se/index.asp Hittade den nu. Då kan man samla olika hundar och grenar på samma ställe!
#7 Hoppla! Den länken tackar man för :)
Bra att vi börja prata om det! Skall ha med boken när vi är iväg och använda datorn hemma!