Fredrik Steen
Är nyfiken på denna hundcoach och era åsikter kring honom.
Är hans träningsmetoder bra/dåliga, och varför?
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Är med honom som med alla andra "TV-profiler" (och instruktörer i övrigt för den delen) - man pillar det gottaste ur kakan och resten struntar man i.
Jag tycker han har mycket bra men även en del dåligt.
Så plockar ur det som jag anser är bra 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag brukar lyssna på hans radioprogram, tycker det är väldigt underhållande när folk ringer in och ställer hundfrågor- man får sig många skratt 😂
det går att ladda ner en app som heter podcaster där man kan prenumerera på lite smått och gott.
En av hans bästa egenskaper tycker jag är att han förklarar för "vanligt folk" hur hundar fungerar. Jag har återanvänt många av hans liknelser för att förklara för icke-hundmänniskor hur saker fungerar med hund.
Jag tycker också om radioprogrammet. Det roar jag mig med på jobbet. Väldigt synd att hela radiokanalen läggs ner.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Vet inte hur han är/varit den sista tiden, såg bara på honom i början när han "kom". Inte mycket att hänga i granen kände jag då iaf. Och knappt några russin att pilla ur kakan heller tyvärr.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Precis som med Cm talar jag helst inte om personer och huruvida jag tycker dem är då det är rätt knas enligt mig, men just FS har jag svårt för efter att sett honom irl

Plockar det jag anser är bra i det han vill nå ut med, men har läst hans blogg rätt så flitigt och tycker att han verkar rätt så vettig ändå, med bra och sunda värderingar för det mesta.
#6 - utveckla gärna, vad är det du sett?
Finns bara ett ord för Fredrik Steen = kung
#8 Han är bara inte min typ av människa i hundträning, stor i munnen och säger så mycket bra om sig själv och så kan han inte leva upp till det sen i verkligheten.
Hundmässan 2012 ställde han sin schäferhane, såg inte klokt ut och han gick vidare, antagligen bara för att han är ''fredrik steen''
Dock verkar han vara en skön snubbe utanför hunderiet, så dissar honom inte som människa men i hundträningen skulle det behövas ett par år förnyelse, det är 2013 nu man behöver inte ''kicka'' en valp när den drar i kopplet mot en annan hund.
Puttar upp den här tråden lite, är nyfiken på vad andra tycker om honom :)
Själv tycker jag han verkar vettig i många fall, har en av hans böcker där han lägger ut frågor folk skickat till honom och svar han skrivit. Många saker han säger där är vettiga. Sedan har jag sett en del yt klipp, dock ej hans program.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Som med de flesta oerhört erfarna hundmänniskor som anser sig vara experter har han många bra poäng och säger mycket bra och sant. Men enligt mig jävligt mycket bullshit också.
Hans föreläsning i Borås förra året var fullkomligt värdelös och jag är inte förtjust i hans böcker. Dessutom, som någon ovan har skrivit, så får jag nog automatiskt svårt för honom då han till stor del är oerhört självgod och tycks sakna självinsikt och ödmjukhet. Så med de karaktärsdragen hade jag nog haft en negativ inställning oav hans hundkunskap är jag rädd ;-)
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/
Jag är inte heller förtjust i honom. Såg honom på någon "clinic" någon gång då han ryckte och slet i någon schäfer. Nej. Det får nog vara för min del.
/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus
Inte. Jag har svårt för att respektera någon som föder upp utställningsschäfrar. Förutom alla grodor han kläcker ur sig med jämna mellanrum.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Av det jag har läst, är många saker jag tycker är bra men inte allt. Men eftersom man inte kan träffa dessa TV-människor i verkligheten tycker jag att det är väldigt svårt att bilda sig en riktig uppfatttning om de och deras sätt att hantera hundar. Dessutom så läser jag det han skriver och uppfattar det på mitt sett vilket kan vara totalt annurlunda i någon annans synvinkel. Men en del saker tycker jag är bra, andra dåligt…
Han och Eva Bodfäldt (stavas det så?) pratade på hundmässan i år och enligt honom så skulle man inte bry sig om hunden morrade för "det behöver den ju inte göra" och det va även helt okej om hunden högg en 🤔 Jag har ju bara sett honom då men det han sa gillade jag inte..
(bild från deras lilla diskussion! älskar allas miner 😂)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
#16 Under hundmässan talade han i nattmössan, ''jag håller med dig Eva..men…'' dålig stil då han inte alls står för det Eva Bodfäldt representerar.
#17 exakt han sa emot sig själv hela tiden dessutom :/
Jag vet en person som prata med honom någon gång angående ett problem han hade med sina ena hund, svaret han fick var "eftersom det är en slädhund kan jag inte hjälpa dig". Problemet han hade med hunden var att hunden hoppa och lekte dragkamp med draglinorna, ett problem som han nu "botat" hunden från på egen hand efter djupdykning på internet.
Slutsatsen blev att har du en hund som är aktiv i draget så är hans kunskap noll. :/
#19 Han har dock hjälp en med det i ett av sina program har jag för mig. Något med lydnad eller så. Hon var aktiv i drag med sina hundar.
#20 Det är ingen skillnad på hundlydnad oavsett gren man sysslar med så rent generellt borde han ha kunnat hjälpa till med det problemet men sa sig inte kunna pga att hunden var slädhund. :/
#21 Nej det vet jag, dock är vissa raser/individer svårare än andra men som du säger, han borde kunna ge råd och tips i alla fall :/
Har läst att han tar helt tar avstånd från råutfodring och promotar torrfoder friskt. Det är typ allt jag vet om honom, men det räcker för att jag inte skulle ta den människan på allvar överhuvudtaget.
#17 Han kan väl hålla med Eva i vissa avseenden ändå?
Jag tycker att han är en frisk fläkt i ett stelt och stereotypt hundexpert-samhälle som vårt. Han påpekar nära nog varje dag i sin blogg, att han inte kan allt, att han lär sig av andra varje dag. Han sysslar ju inte bara med utställning, utan även med Bruks, och har stora kunskaper skulle jag säga. Förut tyckte jag att han var onödigt klämkäck, men har lixom lärt känna hans sätt, och tycker han har sunda åsikter.
#24 jo visst kan han det men när han först säger att han håller med henne och sedan säger nåt i stil med: men det här är mycket bättre att göra/jag tror inte riktigt att dalta med hunden funkar (nu sa han inte så men i stil med det). Då tycker jag han bara säger emot sig själv att han höll med när han egentligen tyckte raka motsatsen var det rätta … Men jag vet ju som sagt bara det jag såg på hundmässan om honom :)
Har blandade "känslor" om honom, först när jag såg han på TV tyckte jag att han var riktigt duktig osv men sedan när jag fick träffa han vid ett tillfälle så sjönk han i mina ögon.
- Nederlandse Kooikerhondje -
Ingen människa kan väl vara fulländad i allas ögon, det måste ju dessutom vara en oerhörd press att vara under luppen inom sin hobby/drömyrke.
För egen del har jag lite svårt för hans självgodhet även om han kan vara väldigt karismatisk, jag tycker att man skall våga erkänna att man inte kan allt och våga erkänna att man har kunskapsluckor inom vissa områden och vara ödmjuk inför andras kunskap.
≧◔◡◔≦