Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 2556 ggr
Elander
6

Presentation. Wolfdog

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allesammans! Jag heter Johanna och ville presentera mig och min vovve Akera, som är en 9 månader gammal American wolfdog. 

Vi har precis börjat nosa på allt som har med drag att göra och hoppas på att få lite tips och ideér!

Throw me to the wolves and i will return leading the pack.

Blogg: Johannaelander.myshoroom.se

Elander
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Slänger med en lite äldre bild på lillkillen

Sugar Mist
0

Vilken snygging😍

-

Frida B
0

Skriver här istället, ställde samma fråga i en annan tråd!

Hur mycket kräver han i motions och aktiveringväg? Väldigt fin hund :) Träffade en Wolfdog engång… En am.wolfdog alltså. Söt som socker, men ganska reserverad. Hur är din till sättet? :) 

Hoppas det är ok att jag frågar, men är väldigt fascinerad över varghundar och har varit det i många år.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Elander
0

Absolut, bara kul att folk har intresse. 
Jag har ju bara haft en egen wolfdog, har träffat några innan och vi blev "varnade" att många kan bli reserverade. 

Vi var ganska snabba med att introducera våran hund för nytt folk ganska tidigt för att han skulle vänja sig vid att människor kommer och går. Och han älskar när vi har gäster. Han ylar och pratar så fort det är någon han känner igen och ska direkt fram och hälsa. 
Väldigt social kille, både mot människor och hundar. 

Motionsmässigt tycker inte jag att han är jättekrävande. Vi går 40 min på morgonen och sen kortare kissrundor under dagen. 
Dock har jag honom mycket lös och han får springa som han vill i skog och mark. Hade jag haft honom i koppel hela tiden kanske han inte hade varit lika nöjd. 

Tror däremot att han kommer uppskatta lite drag och joggingrundor när han är färdigvuxen så det kommer vi nog ha lite som extra träning.
Sen är det ju självklart det mentala, jag kör lite klickerträning. Inga konster utan mer för att det ska underlätta i vardagen :)

monstermash
0

Så fin han är! :)