Busan uppdateras
Japp tycker det var läge att uppdatera er lite om Busan.
Som de flesta vet var jag borta i förra veckan. Och Busan var jättejobbig med Kalle här hemma. Dock blev hon åter en annan hund när matte kom hem.
Vi har inte alls haft så många tillrättavisningar på tokbus attacker dena helg som vi haft tidigare.
Och det hem jag trodde mig funnit innehöll ett litet minus i en ranghög hund.
Med anledning av detta och de andra hem jag har sagt nej till av andra orsaker så har vi beslutat att fortsätta försöka med Busan.
Vi har satt en tidsperiod på 1½ år vilket innebär 5 månader till. Detta för att se hur långt vi kommit med henne då. Och om detta är möjligt att arbeta bort.
Vi har diskuterat igenom detta ordentligt hela familjen. Men mest Kalle och jag. Och då vi anser att hon trotts allt gjort otroligt stora ramsteg i sitt lärande på de andra delarna under enbart en månad så beslutade vi oss för att testa.
Jag vill med detta tacka er för all er förståelse och för att ni har stöttat mig och inte skällt på mig för att vi ville omplacera henne.
Vet att detta hade kunat leda till fruktansvärda påhopp på vissa sidor.
Tack för att ni är så underbara här inne.
Mvh Åsa och Busan
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
klart du inte ska ha några påhopp, alla vet vi ju att du gör det bästa för Busan, jag håller alla tummar jag kan hitta att d kommer gå bra med Busan o ni ser ännu mer framsteg med henne… =)

Här håller vi alla tummar och rassar för att det ska fungera för er med Busan =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tackar det behöver jag nu. Speciellt nu. då jag verkligen känner mig ledsen och orättvist behandlad irl också. Dock inte hundrelaterat. Men, men.
Audiatur et altera pars
tråkigt när man blir orättvist behnadlad, inte alls kul.. sänder dig ett stort fång med kramar till dig, den bästaste Åsa i världen =)

Håller tummarna för att det går bra med Busan!
Många lycka-till kramar från carro och lycka-till pussar från Frankie:)

* skulle stå tummar och tassar inte rassar =P
_**/Mvh Anne

Japp, idag började hon för första gången bita på min kudde. Sanna ser henne och ryter i åt henne att gå ner från sängen. Busan lyssnar tredje gången och lomar iväg och lägger sig.
Lite kul att se en sådan stor vovve lyssna på lilla Sanna. ;-)
Audiatur et altera pars

Härligt att småttingarna kan sätta sig i repekt hos hunden också, jag tror och hoppas verkligen att det kommer att gå bra för er i fortsättningen med Busan
_**/Mvh Anne
haha ja d e kul när även små kan säga till, och viktigt, endel barn låter oftast hunden hållas… bra Sanna du har =)

Åh, vad kul Åsa! Vi får hålla tummarna att allt går bra med lilla busan och er. Lycka till Åsa.
hi hi anade nästan att det skulle bli så här. Du är precis som jag.
åh vad glad jag blir för busans och din skull=) Hoppas nu att allt blir bnra igen!! verkar som att Kalle också tycker om busasn=)
Åhh.. Kul att du behåller henne.. Hoppas att de går bra nu då. tycker de låter som om hon är en smart hund ändå.. bara att lära henne att hon är stor och tung och inte kan leka med barnen på de viset:) jag tror de kommer bli toppen.. hon är ju snäll iaf:P
Hoppas allting går bra för er! Det är ju tur barnen är så hundvana! :)
Hade ju också en stor hund (Xindy) som inte förstod sin egen storlek. Hon nafsade inte när hon flög på en men ändå, 92 cm & drygt 70 kg är ganska mycket :P Men vet man att det är en snäll hund som bara är busig, så finns det ju gott hopp om att det ska kunna jobbas med! Förstår dock ert dilemma med barnen.
Men som sagt hoppas lilla damen förstår sitt eget bästa (att få bo kvar hos er!) och skärper till sig!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#8: Lite roligt at se faktiskt. ;-)
#9: Jadå hon kan lilla Sanna.
#10: hmm, undrar om du känner mig föööör bra kanske :-)
#11: Jadå han har också fastnat för henne. Och det var enhälligt. Alla ville försöka vidare.
"12: haha, ja hon är ju snäll i alla fall. ;-)
#13: Ja, det är tur det är hundvana. Och jag hoppas liksom dig att hon förstår sitt eget bästa och skärper till sig.
Audiatur et altera pars

#14# hi hi ja, ibland känns det faktist så. Att vi känner varandra för bra. Fast vi inte har träffats.

#15: Hmm, vi måste göra något åt det där med att vi inte träffats .-)
Audiatur et altera pars

#16# ha, ha ja, det är verkligen synd att du bor så långt bort att du inte finns på kartan knappt.

#17: haha, jag finns visst på kartan ju. ;-)
Men vi for ju förbi dina trakter förra året på semestern men jag hade ju inget telefonnummer til dig :-)
Audiatur et altera pars

Ha, ha du vågade inte hälsa på. Erkänn! Du hotade ju mig att du skulle ta med illervalpar också.

haha, fast jag fick aldriv valpar förra året ju. ;-)
Men ge mig ditt nummer så ska jag försöka kika förbi i år. Kanske intem ed valpar men med vuxna illrar i alla fall och en tossig Busan ;-)
Audiatur et altera pars

Tror nog inte att du kan hälsa på med hundar. Ludde vill inte ha andra hundar på sin gård. Hehe
Mejla om du ska åka häröver så får du mitt nummer per mejl. Kanske, kanske ska lisette hälsa på i sommar. OM hon åker så långt som hit. Hade visst släktingar i närheten.

Japp jag mailar dig, när jag får en mail som funkar :-)
Hel min stationära dator har pajjat ihop.
Audiatur et altera pars

finns ju mejl här ju. haha det vet du väl?
vart bor du Gejsa? =)
Skulle kunna tänka mig nån stanns mellan älvkarleby och High chapparall ;)
ok.. vid Jönköping då?

gejsa, vi SKA åka till etuna, frågan är bara när… men det lär bli relativt snart! =)
aha E-tuna, finns d inte tigrar där? =) eller i djurparken då..
Eller en Åsa som fräser kanske??? 
fräser Åsa? =D hehehe
Hehehe jag tror att hon gärna vill härma djuren i parken…hon är ju lite smått förvirrad ibland 
hahaha alla e vi förvirrade ibland, =) jag e oftast väldigt tankspridd o glömmer saker lätt =D
Samma som här då…jag kan gå till köket för att hämta nått, när jag kommit dit så har jag glömt vad det var
nästan så man funderar om det är nått fel ibland =D
haha ja men iböand hjälper det att gå tillbaks dit man kom på vad d va =D
och ibland inte
Oftast ibland inte 

Håller verkligen tummarna för dig Åsa!!
ne men man blir så irriterad när man inte kommer på vad d va man skulle göra…
Det är hemskt…kan ju bara tänka mig hur det kommer bli när man blir äldre ;)
Nej nu mina vänner ska jag ta mig till sängen, så nattinatt vi höres i morgon =)
nee inte sova nuuuu =P
men lotta.. lämns oss inte.. du brukar ju klaga på att vi är så tidiga.. nu sitter vi här med dig.. och du GÅR!:P
stanna nu Lottis.. du ska ju fixa köttbullar ju =D o lasagne =)

Jag önskar dig lycka till Åsa o hoppas allt går bra o att ni får ordning på fröken så att ni kan fortsätta ge henne det bra liv som ni tänkt o som hon förtjänar… :)

Tackar för de orden. Vi håller tummarna själv och kämpar på för fullt här.
Audiatur et altera pars

Ha, ha jo, det finns tigrar här i Eskilstuna Djurpark. Vita tigrar.
Men dom spriner inte omkring hemma hos mig.
kunde inte låta bli.

#27# Nej, men så kul. Då kanske du kommer och hälsar på mig och hästarna då?
Lycka till med Busan. Tycker helt klart att du gjort helt rätt beslut angående henne. :-)
haha då e du ute på tigerjakt ibland då =P hehehe

#48# Nja, inte riktigt. Vi har ju lo här som jagat mina hästar så jag är nog mer ute på lojakt. *ler*
#49 haha ok.. Lo e fina dur men kan va lite lömska…

#46 hade faktiskt tänkt göra det, så får du träffa mig och loke med.. =)

#50# Ja, det är inte skoj när dom försöker ta mitt föl mitt i hagen.

#51# Glöm inte bort att höra av dig när du åker bara. Så att du inte missar oss menar jag. *ler*
#52 ne fy, har ett lodjur försökt me d?

#47: Tack så mycket. :-)
Audiatur et altera pars

#54# Ja, som tur va såg vi det och hann förstöra för loet den kvällen. Vi tog givetvis in hästarna den natten och en hel vecka framöver. Men den tog ett rådjur i stället. Vi hörde när det skrek stackaren.
#56 ush va hemskt, tur ni såg d så ni kunde stoppa…

#57# Ja, det var bara en ren tur att jag upptäckte det. Först smög den på min kanin som var i en bur på gräset. Jag höll på att hänga tvätt på kvällen. Det var lite skumt ute så jag såg inte vad det var för djur först. Medans jag sprang in med kaninen och ringde till polisen för att fråga om lo tar hästar så hann han attackera flocken. Vi hade ut en jägare dagen efter som såg på spåren. Men lot låg kvar hela dagen på en sten och var inte ett dugg rädd för oss. Flera kom med bilar och stannade för att fotografera. Har ett stort foto på väggen på lot med.
Jag har alltid drömt om en rottis (för det är väl det hon är? ^^).. :P Hade vi inte haft Närå-mannän så hade jag lugnt tagit henne.. :) Men lycka till med allt!! :)
#58 ja inte är dom rädda av sig inte.. bodde i Örebro innan eller en bit utanför mitt i skogen typ.. o där va endel lodjur ibland o när man kom o red eller va ute o gick så bara låg dom helt still o blängde på en.. lite scary ibland, fast värst va nog vildsvinen.. ush va rädd ja va en gång när vi mötte ett par st.. =/
Hahaha bor ni i djungeln eller…vildsvin och lodjur och ni säger att jag bor i lappträsket 

#60# och #61# Vildsvin har vi med massor av. Förra vintern hade vi en skock på ca 75-100 st vildsvin bara några hundra meter upp iskogen där hästarna går. Dom var livrädda på kvällskvisten när dom började att röra på sig. Många blev skjutna då och dom vandrade vidare. Har inte sett några på ett bra tag nu. Tack och lov!
Usch vad jobbigt att ha dom så nära, det måste vara så skönt att slippa dom =)
ja d e inte kul att ha dom nära.. ush, där jag bodde fanns d en hel del också, fast d kunde variera endel från år till år.. bodde liksom mitt i ingenstans me, 1 mil till närmsta affär =)
Hahaha mitt i ingenstans….du är rolig du ;)
Undrar vart Åsa har tagit vägen??? Jag vill ha lite uppdatering på hur det går med Busan och ungarna =)
japp d va ju mitt i ingenstans =D
ja Åsa e botta… hoppas hon snart kommer in…

Ha, ha så jag skrev…många blev skjutna och dom vandrade vidare. Ja, man gör ju det när man dör, vandrar vidare alltså. Nej, nu tror jag att jag behöver sova.
1 mil till närmaste affär skriver du. Vi har 1.7 mil.
*ASG* Du är ju sanslös Gejsa….jag trodde det var det du menade också så jag satt här och skrattade…jag måste också vara trött =)
Skulle jag bo så långt ifrån stan dog jag…jag är en stadsmänniska ut i fingerspetsarna ;) Men jag har bestämt att när barnen flytta ska jag bo i en stuga vid vattnet, sedan om det innebär att jag måste bo långt från stan så får det vara så =)

Ha, ha ja det är inte lätt att skriva när man är trött. Jag menade ju så klart att dom stack iväg någon annan stans alltså. Här är dom inte kvar längre iaf. *fnissar*
Jag älskar att bo på landet. Hatar stadslivet överhuvudtaget. Åker en gång i veckan och handlar bara. Hatar det och är så trött av allt liv i stan när jag kommer hem igen.
jo d e en härligt känsla att bo på landet, jag har bott 14 år på landet o sen flyttade jag till varberg o nu bor jag nästan mitt i centrum… blir nog att skaffa sig ett hus på landet sen =)
Ja jag tror ju att det är en vanesak….och att inte jag har velat beror nog mycket på barnen för dom har inte velat. Vi var på väg att flytta ut dit Åsa bor men då gapade barnen rätt ut, dom trodde jag blivit spritt språngandes galen =)

Usch ja, får jag välja så bor jag nog kvar på landet resten av mitt liv. Man blir arg tidigt på sommarmorgonen när fåglarna kvittrar så man inte får sova. Ni blir väckta av bilar.
Nej, nu ska jag koja, natti natti
men idag så blev jag väckt av åskan… ohhhussh va rädd ja blev =) Lusse fick springa ut o kissa sen gick vi in igen o regnet öste ner…
Natti natt!!! Jag bor inte mitt i stan, jag har min baksida mot skogen så jag blir också väkt av fåglarna…men det är det värt för att slippa bilåkare *blä*
Här har det regnat och varit skitväder hela dagen *urk*
d slutade regna efter nån timma o sen kom solen o d har vart 20-22 grader varmt ute, men väldigt kvavt o känts klibbigt i luften.,.
Jag har inte sett solen eller kännt värme på länge…blir det inte riktig sommar snart blir jag tokig eller tokigare =D

#59: Japp Busan är en rottis. ;-)
#65: Åsa kämpar på med ond rygg och en flängis Busan så det blir inte så mycket dator nu. ;-)
Än så länge går det i alla fall bra mellan henne och barnen. När hon går för långt så bryter jag med ett NEJ KOMANDO OCH SEDAN ETT SITT direkt efter.
Så det känns inte alls så dumt. Men det är lååångt kvar.
Audiatur et altera pars

Härligt att det går frammåt iaf =)
_**/Mvh Anne

Klart du klarar detta Åsa. Du som är van vid hundar. Och Busan verkar ju inte vara av den elaka sorten om man säger så…..
Här står det i tidningen i dag att en gammal polishund har bitit ett barn i ansiktet. HEMMA. Polisen hade sagt till barnvakten att inte öppna till rummet där polishunden låg. Men det gjorde dom ändå. Hunden kände sig trängd och bet ungen. Nu står det att dom ska diskutera om hunden måste avlivas eller inte. Tycker det är helt sjukt. Dom har pratat med någon hundpsykolog eller vad det nu var (läste inte så nog vem det var) och hon säger att det är vanligt att det kan bli så.
Ja du Åsa…kul med en stor hund när man har ryggvärk, men vi kan byta du tar Skorpan och jag tar Busan *skämtar* Se till att sätt dig på stolen och var här ute och håll reda på oss…vi spårar ur dageldax =D

ohh, Lotta ska vi byta, ska vi byta jyckar med varann :-)
Nejdå, det skulle kanske inte gå så bra. Men ni sköter er ju rätt bra här inne tyckler jag utan mig :-)
Så det kan ni nog fortsätta med också. ;-)
Är dessutom lite less på att få skit över att jag stänger av folk som jag inte stängt av här inne. Och folk som sympatiserar med folk som inte förtjänar det och så vidare. Tur jag har Busan som håller mig upptagen ,-)
Audiatur et altera pars
vi saknar dig här ute Åsa…. mega mycke… men förstår att du har fullt upp…

#81# Vad då! Du tänker väl inte överge oss?
Hrmmm…vad menar du med folk som sympatiserar med sånna som inte förtjänar det?
Och är det någon som anklagat dig för att stängt av dom? Det låter ju mycket underligt…stäng av dom så blir det ju sant istället ;)
nej Åsa får absolut inte överge oss =/

Nej, verkligen inte. Hon försökte en gång men vi stoppade det. *ler*
ok.. d va himla bra gjort.. =)

Ja, det tycker jag med. *ler*
Jag tror inte hon menade så…hon är ju trots allt Medarbetare och Sajtvärd =) + att hon är envis som en Åsna så en lägger hon inte av =)

Ja, man får väl hoppas att det är så.
Jag tror att alla har varit bortskämda av att hon alltid varit här hela nätterna innan hon fick hem Busan….hon kommer snart återgå till sina gamla vanor, tro mig ;)
ja tror nog att vi va en aningen bortskämda me att ha henne här hela tiden.. =)
Ja inte brukar sånna där skitgrejer bita på henne….hon kommer tillbaka näbbigare en vanligt ;)
hon har nog så mycket att göra.. så hon är tött på kvällen nu kanske? busan tar all hennes tid:)
vilket HÅR du har Åsa.. kolla dina bilder.. himmel!:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#83: Tanken har föresvävat mig.
#87: Japp, det vart sådant himla liv på dig och några tl att det vart omöjligt att smita härifrån :-)
#90: Går att ändra, ingen är oersättlig vet du väl :-)
Finns nog nya sajtvärdar och Medarbetare. ;-)
#92: Beror liiite på busan, men massor på att jag är lite ledsen och less liksom.
#94: tillräckligt mycket skit knatar gen de hårdaste skal till slut. Så är det bara.
#95: Japp massor med hår, och i konsistensen som en hästman. Tjockt oformbart och jäkligt :-)
Audiatur et altera pars

Så Busan uppdatering igen:-)
Busan kan nu släppas ut på gården lös och ensam. Matte är rädd för att smälta av regnet så hon går in i värmen. Håller utkik och när damen gjort sitt ställer hon sig snällt utanför dörren och väntar. ;-)
Busan och barnen:
Fungerar bättre. Kanske för att barnen inte får ta och busa med henne. Och för att jag är med som en hök och lär dem hur de ska avbryta henne. Dock kan de inte detta riktigt än. Åtminstone inte Andreas och Malin. Så jag bryter innan skada uppstår i alla fall.
Busan och jag.
Mig bråkar hon inte lika mycket med nu. Det blir mindre och mindre. Och hon vdet så väl att hon inte får. Men ibland blir det liksom fööör intressant.
Audiatur et altera pars

#96# Nehej du Åsa. Du går ingenstans. Du stannar hos oss. Och som jag sagt förut. Där du inte trivs slutar du gå till. Sedan är du på dom andra sajterna där du trivs. '
Detta är ett nöje inte ett ställe där man ska få en massa skit. 

#97 Vad händer om du bara tokignorerar när hon bråkar med dig? Då blir det ju inte ens intressant…
Vissa hundar kan tom börja hoppa, nafsa i armar och gå på för att det går för fort, är för mycket eller så. Fast det ser man nästan mer av på kurser.
Skönt att det går bättre!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#99: Om jag tokignorerar henne så börjar jag blöda. Hon blir baramer triggad och det gör satans så ont kan jag säga. Jag höll ut tills hon bet hål och blodet rann. Sedan pallade jag inte längre. Kanske någon annan skulle vilja testa dn metoden på henne. Jag har i alla fall gett upp den metoden och anser att den inte fungerar för oss. Är nog lite känslig av mig. Vill ha mitt blod kvar helst :-)
#98: Jaja, den som lever får se ;-)
Audiatur et altera pars
va bra att de g¨r bättre. snart vill jag se mer bilder av fröken. Om hon hat gått uipp lite i vikt kanske? Hur är det mellan henne och Sacko då=)?

Det fungerar bra med Sacko och henne faktiskt.
Hade djurskyddsinspektörerna här i dag. Och de sa att hon ser bättre ut nu och att det går åt rätt håll.
Audiatur et altera pars
Och vad gjorde dom där nu då?
jasså har dme varit däör tidigare och sagt att hon misskötts eller cvadå:O
ja varför har dom vart där?
vad gör djurskyddsinspektörer hos dig?
Hon har tokigt folk runt om sig…men jag vet inte vad som hänt nu…..

Jadå de har varit hos mig igen. Jag har Sveriges mest kollade hästar så att ni vet. I byn jag bor i så uppskattas det inte att folk säger det de tycer och tänker. Och det är något jag vet, fast jag skiter i det. Så då skaffar man sig måånga ovänner.
Så är det så med hästarna i den här byn att de är alla gjorda av socker. Eller åtminstone tror dras ägare de. För man måste alltid ha ett tjog täcken på dem och dessutom så ska de vara ute så liiite som möjligt per dygn. Jag är lite tvärs om. Jag tror på att en häst mår bäst omden får vara ute så mycket som möjigt. Helst utan täcke då de sätter egen päls. Huvudsaken att man håller kollså de inte blir genomblöta oc börjar frysa. Då ska de självklart in ochfå torka upp riktigt. Eller så på med täåcken och dylikt.
Nu har jag fått in anmälan om att mia hästar stod ute. det regnade ju.
Sedan hade de tydligen inget vatten var det en som kom fram till inspektörerna vid hagen och berättade. Inspektörerna tog då med sig vederbörande och visade upp vattnet och sa att jodå det finns vatten. ;-)
Så efter inspektionen kom de till mig och så passade de på att kika på Busan igen.
De tyckte att Busan ser bra ut. Och sa att hon såg ut som en lycklig, frisk välmående hund. Med klara fina, vakna ögon och en otroligt blank och fin päls.
Hästarna sade de så här om:
De ser båda två otroligt fina ut i hullet och ser ut att må bra över huvudtaget. Så fortsätt så här.
Men nu tar vi in dem ett par kvällar så att folk kan varva ner. Jaja, hn är trevlig våran djurskyddinspektör :-)
Dessutom tycker jag om djurskyddet i denna komun, för de åker ut på alla ärenden. Även om det i dessa fall är skitsnack. Men de sköter sitt jobb. Och nästa gång kan detta rädda livet på något djur.
Bättre övernitiska än som det är på många ställen att de skiter i anmälningarna som görs. Även om jag visserligen kan bli less ibland på alla anmälningar som haglar. Men jag har i alla fall åtminstone en gång per år en gratis veterinärundersökning på hästarna som komunen står för då det kommer så många anmälningar hit. Tänk om de sura asen i komunen visste att jag får dessa gratis eftersom djurskyddsinspektören vet att det är skitsnack. ;-) Det skulle gräma dem massor att jag får gratis hälsokoll på mina bebisar.
Sådär så vet alla här inne det också. Så får vi se hur länge det dröjer innan någon hänger mig här inne å grund av detta. Har hänt på en annan iFokus sajt nämligen.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

ha,ha Åsa det där visste jag ju. Tycker att det är bra att du är rättfram men inte 17 hänger vi dig för det inte. Att du har knäppa grannar kan ju inte du få för precis.
Så håll ut du. Någon gång så vänder det.

Ett plus i kanten till djurvårdsinspektören som sköter sitt jobb så bra =)
Och en spark i ändan på idiotiska människor som anmäler andra pga att dom inte kommer överens med personen.
_**/Mvh Anne

Jaja, jag vet att du vet gejsa Och det var faktiskt inte inne på ridsport som de hägde mig heller. Fast det fnns en som försökte där med. Men då den finns här med så tänkte jag att detnte är omöjligt att skiten börjar om. :-)
haha, ja kanske det, eller så ger jag upp som jag fick göra med Flisan- 
Audiatur et altera pars
Äsch skit i knäppskallarna, men som du säger så är det ju tur att det finns folk som åker runt och kollar upp djuren…och gratis vettundersökning är ju kanon, där spar du massor med pengar så mycket som dom kutar hos dig….sätt ut ett plakat där det står "Tusen tack för hjälpen med vetträkningen"
tror du verkligen att folk skulle hänga dig här….du är ju dummar en ett tåg ju 
här ska ingen hänga dig alls, hoppas verkligen inte det.. du är den mest goa person som finns o du älskar dina djur o utan att va hemma hos dig eller träffat dig tror jag du sköter dom med bravur.. tror bara det är ren o skär avundsjuka från dom i byn… skönt med en bra inspektör… =)
Typiskt folk som bor i små byar…ren skär avundsjuka är vad det är. Vet inte hur folk är funtade….tycker dom skulle bry sig om sig själva istället för att jävlas med andra 

#114# Håller verkligen med dig.

#112: Japp jag försöker. ;-) Skita i knäppskallarna alltså :-)
#113: Ser fram emot att du kommer och hälsar på, så får du se själv. :-)
Audiatur et altera pars
Åsa, seriöst? Du är en av dom som jag har mest respekt för, för jag märker att du säger vad du tycker MEN alltid gör det på ett bra och respektfullt sätt! Jag förstår varför du är illa omtyckt. Folk blir ofta avundsjuka på människor som har en stark vilja och är ärliga! :)
Och jag tycker det är lysande att du får gratis vet vård!! :D *skratt*
* stora kramar från mig o Axl*
ja då ska jag allt ta en inspektion så d heter duga =P hahaha måste vi se dina illrar.. =)

#118: Japp det får du göra. Men klart du slipper illrarna Malin. Vi andra kan smyga iväg till illrarna utan dig. ;-)
#117: Tack för de orden, de värmer verkligen.
Audiatur et altera pars
Hagggaaaa kommer det låta när dom fastnar i dina fingrar….tro mig jag vet ;)

#117# Återigen säger jag att jag håller med dig. Bara det inte blir en vana. *ler*

#120: Neeeheee det gör det inte alls det. Du ljuger bara på mina pälsar:-)
#121: Gulle dig .-)
Audiatur et altera pars
haha neeej jag menade ju spklart att jag vill se dom jätte gärna =D fel d bnlir iböland…

haha, jkag vet det. var bara tvungen att retas lite med dig Malin. Jag såg framför mig när vi smiter iväg och kikar på illrarna och du inte får följa med. Då vet jag någon som heter malin som vart lite deppad på mig. ;-)
Audiatur et altera pars

Nej, usch vad vi smörar för Åsa. Tycker ni inte det är nog nu? 

Jo det tycker vi. ;-)
Så nu pratar vi om Busan igen. hihi
Hon är ju snäll i alla fall. hihi
Audiatur et altera pars

hi hi bra att hon är snäll.
Snälla snälla Busan…..
Smörning är bara för att alla är såååå rädda att Åsa ska försvinna…erkänn 

#128# Oh, kom du på mig nu. *skäms*
Hehehe japp…skäms på dig det är fult att smöra ;)
Smöööööra? :D Varför inte? Man kanske får pengar eller nåt. *fniss*
*ASG* jasså var det därför det vart så smörigt här inne…har Åsa vunnit pengar tro 
smöra, jag kan smöra…..enbrödform.---

haha, ni är inte kloka. Nej Lotta jag har inte vunnit pengar. Då hade du och jag och några till suttit någon helt annanstans nu :-)
Och att smöra kanske hjälper liiite. Fast visst är det så att om det tjaffsande som varit fortsätter så går jag och då kan ingen smörning i världen hjälpa faktiskt. Så är det bara.
Audiatur et altera pars

Åter till Busan.
Hon har fått för sig att hennes rosa fäll är till för att ätas. detta har hon nu hållit på med systematit några kvällar. Och jag har ärligt inte sprungit upp ur sängen och fyat henne. Jag fyar när jag ser. Det är hon som får ligga hårt snart liksom, inte jag. Och jag informerade Kalle om att då biter hon inte på annat i alla fall.
I går hade tydligen min överintelligenta gubbe tagit av henne hennes fäll och lagt undan den.
Så gissa vad han ska göra idag?
Jooo han ska få köpa en ny fäll åt Sacko, en lila ska det vara. Om han så ska få åka till Jokkmokk för att hitta den. Dumma j*****a karl.
Audiatur et altera pars

Hur menar du Åsa? Lagt undan den? Kan han inte hämta den gamla igen då? Eller menar du att han slängt den? hihi

Jodå jag hämtade fram den, så nu har ho sin rosa fäll igen. Med x antal hål i. Men stackars Sackos fäll har också på grund av detta x antal hål i sin. Inte snällt. ;-)
Audiatur et altera pars

haha åsa, luddes fäll ser ut som ett fiske nät :P
Stackars, stackars Sacko…vilken liten busa, kan ju bara tänka mig vad Kalle fick höra…vilken tur att man inte var där *ASG*

#140: Hade hunnit lugna mig när han kom hem. Och dessutom fått reda på att jag fick hämta ut min dator som de lagat. Så då blev jag snäll igen och glömde skälla om fällen. Jag tror jag tar av hans lön och köper något häftigt i Stockholm i morgon istället :-)
Audiatur et altera pars

#141# Ska du till Stockholm igen?

#143# Jaha! Åker ni tåg eller bil?
åhh.. sthlm.. jag vill me! finns så mycket kul där

#144: Vi åker bil. Sååå skönt.
Audiatur et altera pars

Men är inte det jättelångt att åka bil. Hur många mil har ni då?
så långt är det väl inte, 15 eller nått tror jag, tar väl bara lite mer än en timma…

18 mil är det. Så det tar inte alls lång stund :-)
Audiatur et altera pars

Är det inte mer? Trodde du bodde jättelångt härifrån.
tar en timme för oss.. och jag bor i norrk.

#148# Ha, ha märks att du inte har något körkort. En timma…….

Tar drygt 12 timmar mellan Lule och sthlm med bil
_**/Mvh Anne
men har vi kört 7 mil på 15-16 minuter så borde man väl klara 18 på lite mer än en timma =D
#154 Hur fort körde ni då!? :o Tar ju för tusan 12 minuter till stallet härifrån och det är 1,5 mil..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#153# Hur fort kör ni då? Åkte själv hem med bil för många år sedan och det tog mer än 12 timmar. Med tåg tog det 17 timmar fast då stod den stilla någonstans mitt i natten ett tag. Minns inte hur länge.

#154# Beror på om du kommer ut på motorväg på en gång. Men vi har tex 6 mil till ett ställe. Det är stadskörning, landsväg och motorväg dit och det tar ca 45-50 min ändå.
haha ehh d gick ganska så hyfsat fort vill jag lova, motoväg hela vgen som tur va o mitt i natten så d va ju inge trafik.. skulle lämna en kille som va tvungen o hinna med bussen som gick ifrån göteborg station… har aldrig åkt så fort o vill nog inte göra igen heller.. =)
men herregud, jag skulle ha blivit galen. där jag kommer från håller alla hästarna är hur alla håller dem. klart de mår bra av att vara ute så mycket som möjligt och de smälter inte bort. där skulle folk reagerat om man inte lät hästarna vara ute tillräckligt mycket.
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

Så gott att höra att du bestämt dig ang. Busan. Det är ju så jobbigt att inte veta hur man ska göra. Gillar ditt beslut att behålla Busan men jag hade respekterat om du inte velat fortsätta. Håller tummarna för Dig och Busan!
Kram Kerstin

I dag hände det. Hon flög på Sanna. Dock gick det bra. Inga större märken på henne.
Jag flög fram och försökte avbyta, det slutade i tio minuters attackerande mot mig med skall och morrningar. Sedan fick jag tag i henne och då åkte hon faktiskt ner i backen. Sedan fick hon ligga nerhållen tills hon visade sig underlägsen. Jag morrade å henne och visade tänder. Detta var något som jag känner att jag blev tvingad till då hon verkligen gick över gränsen. Och Sanna gjorde alltså inget annat än gick över gräsmattan. *suckar*
Det här är mer än vad jag bad om känns det.
Audiatur et altera pars
nee d va ju d sista du behövde nu när allt kändes på bättringsvägen, jag förstår att du tog tag i busan o tryckte ner henne, ush va tråkigt, inge kul alls.. antar att du börjar känna dig ännu mer förvirrad nu..

Japp det här gör inte saken bättre. Men jag ska chansa en sväng till. Jag ska det. och jag hoppas att jag inte får ångra detta sedan.
Audiatur et altera pars
du har tålamod som inte många har d vill jag säga.. jag hoppas o håller alla tummar jag kan att det inte ska hända igen..

Men Malin, hon är ju snäll i alla fall. hihi
Audiatur et altera pars
haha joo hon är ju snäll iaf.. men man undrar ju lite varför hon gör så här… vill hon bestämma över barnen o försöka typ "uppfostra" dom.. för hade d ändå vart av ilska så tycker man att hon kanske hade gjort d värre eller så, förstår du va ja menar? för ja menar barnen gör ju inget så arg på dom borde hon ju inte kunna va.. knepigt.. men som sagt snäll är hon ju =)

Men vad säger du Åsa! Verkar det som hon är allvarlig och verkligen vill bita din dotter eller? Jag menar när ingen har sagt till henne förut ang regler och så kanske det är svårt för henne att veta hur hon ska beté sig mot barnen. Hade dom barn där hon bodde förut tex?

gejsa, ja hon vill lek bitas. Tyvärr har hon ju inte kollen på hur man får göra det. Hon är stark, och har inte koll på det. För elak är hon inte. Bara svårt att förstå henne. Eller hon har svårt att förstå hur man beter sig. Fast då ingen har lärt henne är det inte konstigt.
De som hade henne tidigare hade inte barn.
Audiatur et altera pars

Ok! Då är det iaf inte så farligt. Skillnad är ju om hon är elak och du har barn. Att hon leker hårt är nog för att ingen har låtit henne få leka kanske. Ge henne kamptrasor om det är bra att uppmuntra det? Kanske inte är det eg.
HON snäll!!…bannade byracka ge 17 i min Bullberta annars kommer jag och slänger ner dig i backen och sätter mig på dig, och då blir du platt som en pannkaka ;)

#170: haha, jag ska framföra det åt henne. Fast hon förstår nog inte vad jag menar i alla fall. För hon har ju som sagt var inte koll på vad hon gör.
#169: Nackdelen är väl att ven fast det är lek blir det farligt då Sanna är 3½ år och Busan inte har koll alls på vad hon gör. Hon har ingen koll på hur hårt hon biter eller vart hon biter. Hon liksom bara biter överallt utan urskiljning.
Detta kan bli farligt på ett litet barn.
Men, som jag sa. Vi håller stenhård koll. Lämnar henne inte ensam med barnen en sekund. För när det börjar går det snabbt.
Audiatur et altera pars
Du får väl trycka in det i damen då…för Bullberta ska hon inte vara på… så det så ;)

#172. Har hälsat henne det. Och hon satt och såg allmänt nollad ut när jag sa det :-)
Men nu uppdaterar vi. Gårdagen gick helt utan problem. Inte en enda påflygning som jag inte kunde bryta på håll. Så det känns bra. Hoppas denna dag blir lika bra.
Audiatur et altera pars

Skönta att höra Åsa. Vi får hålla tummarna att allt går bra.

Ja, vi behöver nog så många tummar som vi bara kan få hållna här hemma. :-)
Audiatur et altera pars

Håller alla fingrar tår och tassar för er
_**/Mvh Anne
ja jag me =D
Det där kommer att gå galant till slut, skam den som ger sig…eller hur Åsa???? =D
jag tänkte.. att jag inte håller tummarna och tårna och så.. för kan inte göra saker då:) men jag ägnar MASSA tankar till dig.. de vill jag lova. Pratar titt som tätt om dig med mamma också.. Och hon hoppas med de går bra. (hon är lite mer hundkunnig än mig) Så jag skänker tankar till dig Åsa:) <3

Var ett tag sen man hörde nått om hur det går med lilla Busan nu
_**/Mvh Anne
ja d va ju ett tag sen. förhoppningsvis är det ett gott tecken att Åsa inte skrivit nått mer, då borde d inte hänt nått… men vi får allt ha en uppdatering nu =)
*skriker* Åsa nu lär du skärpa dig…var är uppdateringarna på lilla snälla Busan??? ;)
ÅÅÅÅÅSILÅÅÅÅSAAA =D
*ASG* ÅsilaÅsa =D
haha jaa lilla Åsilåsa =)

Hi, hi ni är inte friska på en fläck.
Joho är vi ju!!! Det är Åsa som inte är frisk, hon uppdaterar ju inte ;)

Ni vill inte veta. Jag lovar. 
Audiatur et altera pars
Tänk att det vill vi visst…vare sig det är dåligt eller bra.

Usch fast det är inte roligt alls ju. Känns mest jobbigt att tänka på det och prata om det.
Hon blir inte bättre alls snarare sämre i sina påfund. Jag går konstant omkring och ser misshandlad ut med stora svarta blåmärken och hål och revor i skinnet överallt.
Hon kan ligga helt still och så plötsligt flyger hon på en bakofr¨n eller framifrån spelar ingen roll. Bara lyger på. Och det tar längre och längre tid för att få henne att sluta.
Det hjälper inte oavsett hur mycket vi är i skogen eller ute och tränar. Hon gör det i alla fall.
Törs inte släppa ut henne ensam på gården om barnen är hemma. Inte heller törs jag låta någon av barnen gå in om hon är inne och jag är ute. Jag får helt enkelt se till att vara uppi henne hela tiden.
Trotts att jag gör så händer det saker. Jag kan ju liksom inte gå 30 cm bakom henne hela tiden. Hon får sina ryck, flyger på barnen bakifrån, fäller dem, biter dem. Även då de inte ramlar så biter hon.
Hon rusar fram, biter, hoppar undan. cirkulerar, flyger fram, biter, hoppar undan, cirkulerar igen.
Ja så håller hon på. För att få henne att sluta bita barnen får jag gå emellan och låta henne bita i mig. Det funkar ibland. Dock försöker hon oftast komma åt barnet i alla fall. Så jag får liksom cirkulera med så gott jag kan och hindra henne. Och barnet får hålla sig nära så jag kan hjälpa det vidare, men inte för nära så hon når att bita utan att jag hinner emellan.
Det känns inte roligt det här. Ärligt så mår jag så skit att ni inte kan tro. Har pratat med andra uppfödare och det har gett mig lite insikt. Trotts det vet jag inte.
Hon slaktar fortfarande saker, massor varje dag. Spelar inte någon roll hur mycket ben hon har. Om hon är ute eller inne. Om vi nyss varit ute i två timmar eller ej. Sakerna ryker ändå. Men det är den lindriga biten som sagt var.
Audiatur et altera pars
men gud vad jobbigt, att hon aldrig lär sig vad hon får oich inte får görs!!!Vet inte hur du ska göra.. du har ju föröskt och föröskt rätt länge nu….. Hon är ju inte van vid barn så kanske hon vill leka med dem? Men at flyga på dig tycker jag inte verkar vara ett bra bettende….

Deet låter väldigt jobbigt! Är det försök att få uppmärksamhet, oavsett om det är ilska hon får? Förstår att det inte går att ignorera heller… Om jag var du skulle jag ta hjälp av en problemhundsutredare innan jag gav upp helt, eftersom du verkligen tycker om henne, även om barnen självklart går före.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag har pratat med problemhundsutredare och även djurpratare trotts att jag inte tror på det. men inget verkar hjälpa. och igen verkar ha några råd att ge migsom jag inte redan har testat. det enda råd jag inte testat som jag fått av de olika experter jag pratat med är att spöa skiten ur henne.
Så som ni märker har jag pratat med många med olika träningsinställningar och verkligen försökt.
Det här börjar kännas så fruktansvärt tragiskt. Men det börjar kännas som om hon inte riktigt är som hon ska psykiskt.
Usch det här är skit jobbigt. Så nu kanske ni förstår varför jag inte uppdaterat er. 
Audiatur et altera pars
ne va jobbigt d låter för er… förstår om d måste kännas hopplöst, om inget funkar o hon beter sig så så kanske d inte finns så mycke mer att välja på, att skicka henne till ett annat hem kanske inte heller kommer funka, kanske bäst o låta henne somna in… du har ju verkligen lagt ner mycke tid o energi på henne, och man tycker att det borde gett resultat… skickar dig en tröstekram…

Frågan är väl vem som vill ha:
En rottis som äter upp allt. Och då menar jag allt.
En rottis som biter utan att sluta det.
en rottis som inte sover mer än sammanlagt ett par timmar per natt.
En rottis som inte är helt rumsren.
Ja, det är klart att det finns de som vill ha henne. Men det kä'nns som om de som skulle uppskatta henne är sådana som vi alla vet inte ska ha hundar.
Usch jag är så deppad över allt det här. Vill verkligen inte göra något. Älskar min Busan Lusan och det känns som om jag sviker henne.
Vill inte det.
Audiatur et altera pars
Usch vilken jobbig situation ni befinner er i ! Hade det varit jag hade jag redan gett upp. Inte är det väl meningen att en hund ska förstöra ens liv ? Den ska ju vara till glädje för hela familjen ju. Det verkar som att hon inte är som hon ska i huvudet, då är det ju knappast troligt att hon blir bättre heller . Det bästa för denna hund vore nog att få somna in, för hennes bästa och även för er. Skulle så bli fallet, så ska du verkligen inte ha dåligt samvete, du har ju verkligen försökt och mer därtill ! Jag skickar också en stor tröstekram !
Håller me de ovanstående. Om hon inte står helt rätt till helt psykiskt så spelar det nog ingen roll hur mycket du än förösker…. Jag är ledsen. Men att somna in kanske ändå är det bästa? Vet dock inte om hon anföll dem i förra hemmet. men det tropr jag faktiskt inte hon gjorde…… Hon är ju inte van vid barn så ett alternatvi är ju ett hem utan barn då.vET DU OM HION ÄR HELT ÄKTA ROTTIS DÅ??

Det där lät inte så skoj Åsa. Synd att min Ludde inte tål andra hundar annars hade nog jag velat försökt iaf.
Det verkar som hon är överaktiv. Så var vår cavalier och vi tog ett blodprov för att kolla hypofysen tror jag det hette. Isf finns det tabletter mot detta. Men vår hund var inte överaktiv betedde sig bara så. Kan ju faktist vara så i ditt fall.
Ring och rådfråga en veterinär så får du säkert svar på detta.
Annars finns det väl en möjlighet till och det är en fodervärd utan barn och andra djur.
Sista, sista utvägen är ju avlivning, usch gillar inte ens att skriva ordet.

dubbelt
Usch Åsa det där låter ju inte alls bra….men varför har du inte ringt mig och lättat på trycket, vi kanske hade kunnat komma på nån lösning av nått slag….två huvuden är alltid bättre en ett. Men du vet vart jag finns om du vill prata om eländet…

#135 I Jokkmokk bor ju jag ;-)

Men jag har verkligen dåligt samvete. jag hatar att besluta ta bort någon som är frisk kroppsligt och så ung. Det finns liksom inte i mitt ordföråd, ändå så komemr det upp som lösning. Jag känner mig så vidrigt hemsk.
Hon ger sig på sacko med. Han är dock mer tolerant i början men till och me han får nog med jämna mellanrum och säger ifrån. men hon förstår inte det heller. Så känslan jag får är att hon itne förstår när någon säger ifrån.
Nu har hon förstört vårat hallgolv, det är en liten fin kostnad för oss. Sedan har hon tuggat sönder soffan på farstukvisten. En teaksoffa. jaja, det är materiella saker, även om min kära sambo har svårare för att se det så.
Värst är att man inte törs sitta och göra något i trädgården utan att ha någon som håller koll bakåt om hon är ute. För hon får sina ryck så totalt oanmält. Det gör det hela svårt. Men jag lär få leva med att känna mig som en svikare och mördare om jag tar bort henne.
Usch, det är bara så jobbigt. Tackar för era kramar.
Audiatur et altera pars
Näe Åsa!!! du ska inte känna dig som en svikare, du har ju verkligen lagt ner allt du kan på henne, och ibland måste man fatta svåra beslut som detta, det är ju inte bra för hunden att flytta till ännu ett nytt hem heller…
Massor med tröste kramar från Lena och Snodden

Jag har tränat henne i upp till fem timmar per dag utan att det hjälper. Vi har även gått långisar på natten för att familjen ska få sova, men inget hjälper. Hon kan bara inte lugna ner sig.
Och helt klart verkar hon inte behöva så mycket sömn som normala hundar gör.
Snällt att du skriver så lena, men det känns verkligen som om jag sviker henne.
Audiatur et altera pars
Jag tycker inte heller att du sviker henne…du har ju faktiskt gett henne en hel del chanser nu. Och jag anser ju att det är väldigt svårt att ha kvar en hund som beter sig som hon gör…du har ju faktiskt barn som går i första hand, dom ska ju kunna känna sig trygga i sitt eget hem…
håller med Lotta o Lena, men förstår att du känner så, d hade jag me kännt, men va sjutton ska du göra? hon kan ju inte ta sönder erat hem, och ni ska ju inte behöva sitta vakt för att inget ska hända, d tär väldigt mycket på er som familj skulle jag kunna tänka mig, barnen kanske inte vågar vara precis som dom brukar vara, din man blir ju såklart sur o irriterad över allt som går sönder och han blir sälkert orolig för familjen, du blir ju orlig ledsen o allt sånt av att gå runt o behöva hålla uppsikt, dom andra djuren ni har känner ju av detta också, så ingen mår ju bra av det.. men d vet du säkert o vad du än beslutar dig för att göra med Busan så vet jag att du kommer göra det bästa för henne… många stora kramar till dig Åsa..
Jag tror inte hon tror du svinker henne. Du har lagt ner hela din själ i henne nu. Mer kan du inte göra.. Kanke hoin inte mår bra?kanske hon har ont någonstans. Har du varit hos veterinären?

Jag vill bara skicka styrkekramar ti dig Åsa att du står ut o ger henne så många chanser. Finns nog inte många som skulle ha gjort det. Tänk att det finns såna djurvänner som dig! :)
Svikare och mördare ? Absolut inte ! Du har ju kämpat mer än dom flesta skulle ha gjort. Men om det händer dina barn någonting kommer du aldrig att förlåta dig själv ! Låt oss slippa läsa i tidningen om rotweiler som högg treåring eller något i den stilen. Skickar ännu fler tröstekramar !

Har fått en veterinär hit hem som kollade igenom henne. Men vi kunde inte hitta något fel. Dock har jag inte röntgat henne. Men enligt veterinären är det inte troligt att vi blir hjälpta av det heller.
Vet inte vad jag ska göra. Ärligt, känner mig bara hemsk. Ska i alla fall ta och peta i mig lite värktabletter nu och ge mig ut en sväng med henne igen.
Audiatur et altera pars
nej åsa, du är inte svikare, inte heller mördare. snarare beskyddare, du och din familj ska inte ta hur mycket skit från henne som helst. det finns ju faktiskt många hundar som får psykiska störningar, och det låter ju som om hon har en.
jag skulle varit för en omplacering, men det vettesjutton om det hjälper denna gång, då får hon sitt tredje hem va ?
och vem kan egentligen intyga att den hon kanske hamnar hos inte skaffar barn nångång ? hon lär ju leva i många år till..
jag tror nästan att för hennes skull, så verkar hon må bättre av att somna in, det är grymt, men hon verkar ju inte må bra.
#196 En beskrivning som passar in på Kiwi också (Hon sover dock mycket). Hmm.
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Men har du pratat med en veterinär ang överaktiviteten? Man kan medicinera sånt. Det är ett blodprov man tar bara.

#214: Hon visar inga konstigheter på några av proven de tagit. Så det är helt uppenbarligen inte det heller.
Audiatur et altera pars

Har dom tagit ett sånt prov då? Sa vet att det kunde vara överaktiv?
Om du inte får ordning på henne Åsa, så har jag svårt att tro att någon annan kommer få det heller. För det låter ju som att du gör och har gjort allt som går.
Men hon är ju fortfarande en bråkig tonåring (om jag minns rätt), så det finns ju hopp om framsteg. Det måste bli riktigt mörkt innan det kan bli ljust, eller hur är det man säger? ;)
Blir det inte bättre (eller värre) när ni nått tidsgränsen så tycker i alla fall jag det låter som att det vore bättre att hon fick somna in. Men låt oss hoppas att Busanlusan skärper till sig!!!

#216: Veterinären sa att det inte var troligt att det var det som var flet. Men det togs blodprov i alla fall för att jag sa att jag blivit tipsad om det. Så han ringde mig sedan ochgav mig resultatet. Och varken det eller något annat kunde de hitta. De kollade efter en massa andra förändringar på blodvärderna samtidigt. Men inget har vi hittat.
#217: det blir faktiskt bara värre. Oavsett vad vi gör så blir det värre. Jag har dock blivit en hejjare på att vara snabb att slänga mig emellan barnen och henne så jag börjar se ut som om jag delar bostad med en kvinnomisshadlare iställer för med kalle.
Hon ger sig inte det minsta. Hon bar hugger och hugger. Och sedan har hon helt slutat lyssna på de andra i familjen. Nu är det bara mig hon lyssnar på, och inte ens det gör att hon låter bli att hugga.
Audiatur et altera pars

Usch det låter inte bra. Stackars er och hunden framförallt. Ser det ut som det är lek eller allvar när han hugger?

Usch det låter inte bra. Stackars er och hunden framförallt. Ser det ut som det är lek eller allvar när han hugger?

Det är lek, men ändå en del allvar kan man börja urskilja på henne nu. Som när hon kommer rusande och hugger bakifrån och då hon morrar när man säger Nej.
Och ja, jag vet inte, det börjar som lek för henne, men det blir mer och mer allvar när hon gör det. Hon liksom använder mer och mer trix för att hinna bita innan vi hinner förhindra det. Hon börjar bli lika smart som mig känns det som. Jag försöker vara ett steg före henne hela tiden för att förhindra skador på barnen och ja helst på mig med även om detinte är lika viktigt.
Men hon blir smartare och bettet i sidan på mig idag var inget kärleksnyp precis. Tur man är mullig så det finns lite att bita i :-)
Audiatur et altera pars

Vad sa veterinären då att man kunde göra?
Hon borde nog vara i ett hem utan barn ett tag. Det har blivit uppförstorat när hon hugger. Ja, jag vet att det är för att du är rädd att hon ska bita barnen. Men hon känner säkert att du är rädd och går och kollar henne. Det har blivit en katt och råttalek för henne.
Har du ingen som kan ha henne ett tag som inte har varken barn eller andra djur?

Åsa! Om det vore jag som hade Busan och hur mycket jag än älskade henne så skulle jag tänka på mina barn i första hand innan det händer nåt som jag skulle få ångra så länge jag lever.
Det verkar ju som om hon är psykiskt störd på nå vis och hon blir ju äldre och starkare och farligare. Hur snäll hon än är så verkar hon inte förstå. Det är inte säkert att du hinner vara ett steg före jämnt. Ibland är det bättre på andra sidan regbågsbron för vissa hur hemskt det än låter. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

gejsa han ansåg att proverna var onödig ifrån början men gjorde dem för att han vet att jag vill kolla upp allt innan jag ger mig. Han ansåg redan från början att något var psykiskt fel, eller i värsta fall något i huvudet. Men han ansåg att jag skulle låtit honom ta bort henne på en gång.
Men kanske har du rätt att jag har framkallat detta. Att jag kanske ska låta henne flytta vidare. Men ärligt talat tror jag inte det. För jag är inte rädd på det sättet så att hon skulle bli sådn här. Klart hon märker att jag håller koll eftersom hon inte får vara ensam ute med dem.
Men annars inne är jag inte efter henne och barnen på samma sätt. Men det sker ändå. Och ja det sker mot vuxna och barn oavsett. Mig eller gubben eller besökande.
Audiatur et altera pars
Fy vilken hemsk situation du är i, men skall jag vara riktigt ärlig så hade jag inte omplacerat en sådann hund, för hon kan ju ställa till med mycket skada på det andra stället och kanske bli ännu värre än hon är i dag för man rycker ju upp henne från den trygghet hon ändå har.
Jag skickar tröstkramar i massor och jag vet att du kommer göra det rätta för hennes skull.
Kramisar från mig

#223: Jag är nästan böjd att hålla med dig där i det mesta. Lite så att det kan vara bättre att hon får dö älskad och saknad än att någon tar bort henne i vredesmod.
#225: Tack för kramarna, det är verkligen ingen drömsitts jag sitter i. Jag vet vad jag bör göra för hennes skull. Jag har haft hund i hela mitt liv och jobbat med problemhundar. Endast en gång tidigare har jag fått gett upp och avlivat en ung hund. Också den med psykiska störningar. Men det känns så jäkla illa. Jag vill kunna rädda alla. Och det här känns inte bra alls.
Audiatur et altera pars
gud vad jobbigt, men är det ngt psykiskt så kan man ju inte träna bort det, eller hur? HUr länge har du haft henne nu??

Konstigt att din veterinär inte tyckte att det var nödvändigt. Eftersom det första dom sa på djursjukhuset var just det överaktiv. Fast du kanske har en privatveterinär? Dom gör kanske inte så mycket sånt. Det ser jag på min vet han är ju privat och han uppdateras inte så mycket om olika saker. Han bara kör på liksom. Dom på djursjukhusen får nog veta lite mer eg. Har ju hand om fler djur bla.
Nåja, jag är en sådan person som sällar ger mig när det gäller djur. Men har man inte sett busan så är det svårt att bilda sig en uppfattning hur pass allvarligt det är.
Så du får nog själv bestämma när och hur du ska göra. Började busan att bitas redan första dagen eller tog det en tid innan?

#228: Hon har bitit hela tiden. Och tydligen var det ett problem hon hade med sig i bagaget. Likaså det där med att käka upp saker och att dra i kopplet. Fast den sista saken börjar vi få koll på :-)
Men som sagt var. Det har funnits med hela tiden även i gammla hemmet.
Audiatur et altera pars

#229# Ok! Tre sista frågorna nu: hade dom också barn där i gamla hemmet? Var det enda hunden och tog dom den som liten valp?

Tänk på allt du har gjort för henne! Det är inte alla som skulle gjort så för henne. Du har gjort det bra :)
Tröstkramar från mig och Viggo i Norr! :)
nämen åsa, du kan ju inte ha det såhär, dina barn måste ju kunna få leva som dom vill utan att hon ska gå till attack ! och självklart ska ju du och din kalle (heter han väl ?) kunna göra det med. du ska ju inte behöva bli biten av henne varje dag.
förstår att du vill försöka, men jag tror du har gjort ditt, man kan ju tyvärr inte rädda alla, även om man vill…

#230:
Tre sista frågorna nu: Hade dom också barn där i gamla hemmet?
Nej de hade inte barn. Det var ett ungt par.
Var det enda hunden?
Ja, hon var den enda hunden. Men det fanns ett par schäfertikar som hon lekte med. Men de var inte deras.
Tog dom den som liten valp?
Ja, de tog henne som åtta veckors valp.
Audiatur et altera pars

#231 & #232: Men det känns som om jag sviker i alla fall. Och jag kan säga att vore jag ensamstående då fick hon leva kvar hos mig. Och jag fick sluta ta hem besökare så de slapp bli bitna. Och så fick hon käka upp mitt hem. Men det är just det att jag inte ser att det är enbart barnen som blir påflugen, då hade man kunnat sattsa på ett barnlöst hem. Men det är ju inte det som är kruxet liksom.
Usch inte skojigt.
Men tack för era värmade ord.
Audiatur et altera pars

#233# Ja, då har jag ingen mer teori. Du kanske förstår hur jag tänkte? *ler*
Då kanske det är psyket iaf. Synd!
Vet att du pratat med flera olika typer av "hundfolk" som psykologer, tränare osv. Vad hade de att säga om henne och vad rekommenderade de?

#235: Japp jag förstår precis hur du tänker :-)
Och det är bara bra att du ställer frågor. Man kan ju få hjälp att komma på något man själv har missat.
#236: Alla jag pratat med som har träffat henne säger samma sak. Att jag bör avliva henne. 
Audiatur et altera pars
Ajdå.. Men det är ju bara du som kan avgöra det. Alla Hif-ares tummar hålls ju iaf för att det ska ordna sig. Men blir det inte bättre kan ingen klandra dig för att inte försökt.

#237# Usch, jag hatar att säga det, men det kanske är bäst att göra det innan det händer något tokigt då. Kramis.
Nej Åsa! ingen klandarar dig du har försökt med allt tröstekramar!
Lena
Åsa, jag förstår att det känns jobbigt. Tro mig, jag älskar alla djur och det tror jag du och dom flesta här gör också.
Det är ditt beslut, det måste vi alla respektera. Jag kan bara säga vad jag tror och tycker, jag har ju inte ens sett Busan…men efter vad du berättar tycker jag det låter som att hon mår dåligt, psykiskt sett. Jag tror faktiskt att det bästa för henne vore att få somna in.
Nu kommer väl alla här att hata mig för det…men jag tror på att man inte ska låta hunden lida i onödan även om den är friskt FYSISKT. En hund kan lida psykiskt också och det är inte säkert att man kan träna bort det.

Hur har det gått med det här..? Har suttit och läst hela tråden nu, och känner verkligen med dig, Åsa.

#242: Med sorg i hjärtat måste jag berätta att min lilla Busan Lusan nu springer med de andra djuren uppe vid regnbågsbron.
Hon är djupt saknad och jag har inte klarat av att smälta det här än.
Audiatur et altera pars
Jag har läst i din långa tråd ikväll och förstår ditt beslut. Sorgligt, men det var det bästa för er allihop.

#244: Tack för de orden. Känns dock så tragiskt på en så ung hund. Hon saknas mig.
Audiatur et altera pars

Jag vet Åsa att du gjorde det rätta för henne <3 Läste hela tråden nu och ni kunde inte leva ett normalt liv med henne. Du har försökt ändra hennes betende länge, tror ingen skulle lägga så mycket tid på henne.Jag tror inte hon mådde bra (psykiskt då) men hon hade det underbart hos er och hon fick känna på att vara den "enda" för en familj. Jag tror hon kände sig älskad <3

#246: Tack så mycket,
Audiatur et altera pars
#247 Åsa, jag gråter när jag läser vad som hänt! Jag lider med dig! *kramar*