magkatarr/halsbränna
Hej! Jag har en 8 årig jrt hane. Som under perioder smaskat väldigt mycket. Vi har vart i kontakt med veterinär för ett ett tagsen då han smaskade varje natt typ. Hon var så säker efter undersökning och provtagning att de var magkatarr/halsbränna och första steget var foder byte och ge mat ofta. Det gjorde vi och problemet försvann! Men nu inatt har de vart full fart på smaskandet igen. De jag undrar är finns de något man kan ge honom för att underlätta det när de liksom händer? Fortsätter de kommer jag naturligtvis kontakta veterinär igen. Men de är absolut inget akut att söka för en lördag. Han mår finfint förövrigt, äter, kissar, sover och leker. Annars hade vi redan varit hos veterinären! Tack på förhand!
Jag fick en produkt hos min hundfysioterapeut som var mot magkatarr och så :) Heter Standart produkter ph-balans, ett slags pulver man häller i maten (håller länge). Vi provade detta på våran lilla blandras då han har mkt sura uppstötningar och så (också smaskar mkt men det trodde vi berodde på att han blev torr i munnen pga hans underbett? :p) Men det hjälpte han väldigt mkt så rekommenderar det! :)
Tack så mycket för de tipset! :)