Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4246 ggr
Misarn
0

Magnetröntgen?

Hur går det till med magnetröntgen? Vi ska in med Alice för att röntga Hennes rygg och se om hon har spondylos som våran veterinär misstänker, men vill veta lite hur allt går till, vi ska ner till Strömsholm.

[fantasi]1
0

jag var inne på magnetröngen med min hund för inte så länge sedan. när vi kom in fick han lugnande och en venkateter (jag fick förklarat för mig att de sätter katetern just ifall något skulle hända, ex att hunden reagerar dåligt på det lugnande medlet eller får panik och skadar sig i maskinen) sedan lades han på båren till maskinen och när vi var förvissade om att han "sov" lämnade alla rummet och röntgenpersonalen styrde maskinen från ett litet närliggande bås. röngen tar ca 20-25 minuter och det är viktigt att hunden ligger helt stilla. när röntgen var färdig fick han en uppvakningsspruta och en tjock filt att vakna till i, eftersom det är sänkt temperatur i rummet. de tog bort katetern och vi satte oss i bilen med en trött och frussen liten hjälte ;) bilderna tar ungefär en vecka att läsa av.

Misarn
0

Tar det en vecka att läsa av? Oj jag som trodde dom gjorde det på plats? Vi har fått en remiss ner dit, är det annorlunda då? Hur mycket fick ni betala?

[fantasi]1
0

veterinären sade något om att det är uppemot 2000 bilder som ska analyseras och det är därför det tar tid. jag minns inte på rak fot vad det kostade, jag tror vi fick direktreglering så jag betalade inte så mycket på plats. ring er veterinär och fråga vad det kostar och om de kan konsultera erat försäkringsbolag så allt är klart!

Misarn
0

Oki, ja det är ganska många bilder att gå igenom, men fick ni komma tillbaka eller ringde dom er sen?

[fantasi]1
0

Jag fick resultaten över telefon. De hittade inget på bilderna och därför blev det inte tal om återbesök utan jag vänder mig till rehabiliteringsvården istället!

Misarn
2

Ok, ja vi får hålla tummarna för Alice att dom inte hittar något allvarligt!

[fantasi]1
0

Jag håller tummar och tassar!