Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1733 ggr
[vanja123321]
0

Vad ledsen jag blir.

Hejsan, jag var nyss på raket-firandet i stan. Det sköts tusentals raketer. Då, då långt inne i folkmassan stod det en liten hund som stod vid sin ägaren fastbunden. Den skällde och pep. Hur dum är man mot hundar, Alltså, alla vet att hundar är vett-skrämda för raketer.

Gott nytt år//MVH Vinja

Denna kommentar har tagits bort.
Saffran101
4

Dum ägare >:( Alla hundar är inte rädda för raketer, men sätta hunden i den farliga situationen fullt av raketer är ju helt galet.

Hildgrim
6

Alla hundar är inte rädda för raketer.

[vanja123321]
0

Jag vet

powerofthebass
6

Tog ut hundarna en liten stund så de kunde se vad som händer runt om. Raketerna startar långt ifrån . De blev lugnare ute än inne. Inne fick ena hunden lite panik och ville göma sig på övervåningen . Onödigt med raketer tycker jag rislycktor som är 100% naturliga utan stål ram är bättre

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Ulrisa
2

Helt galet som hundägare att göra så! min hund är inte det minsta rädd för raketer men jag skulle inte ta med henne ut bland raketerna ändå.

powerofthebass
2

Det smäldes inga nära hundarna utan nån km bort

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

ScarletMajesty
3

ibland undrar jag om en del hundägare får hundarna att bli rädda för rakteter och smällare genom att spänna sig och "vänta" på att hunden ska bli rädd för dem. Och hunden känner då spänningen i luften och blir således rädd för smällarna, även om den egentligen inte var jätte orolig från första början.

AktivaSiri
3

Tror precis som du #8

En hel del hundar är nog rädda för att ägaren utstrålar rädsla då dem går och väntar på att hunden ska bli rädd och få panik.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

ScarletMajesty
0

#9 jag ser det hela tiden på facebook, folk som förväntar sig att hundar som ska höra smällare för första gången söker råd om hur de ska göra. Utgår man från att hunden ska bli rädd, så kommer hunden att bli rädd. Bäst är nog att låtsas som om ingenting då det börjar smälla. Fortsätta som vanligt, så kommer hunden tillslut att förstå att det inte är något att vara rädd för. (Detta funkar ju givetvis inte på alla hundar)

Däremot att ta med sig sin hund in i en stor folkmassa, där det smäller ovanför den och en massa okända, fulla människor… ja, det är nog en väldigt dum idé.

FjantYoda
0

Min är inte rädd för smällarna men tog ändå och gick en promenad för att slippa överskottsenergi tidigare på dagen och vid 12 slaget var vi inne, han var mest bara nyfiken och satte sig i soffan och såg på det men avvaktade tills de närmaste smällt innan vi gick ut och kvällskissade. 

Hade aldrig tagit med han ut då det smäller som mest allra närmast!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

hund_katt
3

det är även ägaren som (inte alltid då förstås. kan vara hunden själv som 'kommit på' att det är otäckt) hjälper hunden att tycka det är otäckt. en del tar för givet att sin hund är rädd, och då 'berömmer' den för att den är lite små orolig. och ägaren tröstar - och då berömmer och visar att det är farligt och att man ska vara orolig - hunden, och då visar ägaren för hunden att det ÄR otäckt. och då blir det ju otäckt för hunden eftersom ägaren visat att det är otäckt. och då har man en sedan en stressad och rädd hund.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse