Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 682 ggr
Sofy
3

Ezios första nyår.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta var Ezios första nyår och allt gick dunder, han var inte ett dugg rädd för smällarna utan dunder nyfiken. Vi gick ut tidigt (vid 15 tiden) för att gå upp till min bror väl i tid innan de värsta smällarna sätter igång med massvis av godis i fickan så jag kan belöna honom om han visar något bra beteende mot smällarna. Det gick super! Helt orädd, lite skygg men nyfiken när de värsta smällde i luften.

Helt plötsligt får vi en smällare kastad mot oss, som hamnar mitt framför nosen på Ezio varav han får PANIK, drar springer och skriker och ligger lågt mot marken och ett gäng ungar som asgarvar och skriker "Såg ni vad rädd den blev?" till varandra.

Ezio var helt hysterisk så jag försökte mitt bästa att lugna honom en bit bort vilket fungerade en del då han inte var lika uppe i varv men drog massvis fortfarande. Uppe hos min bror gick allt bra och efter ett par timmar somnade han i soffan.

Väl vid tolv slaget satte sig Ezio vid mig och tittade på smällarna nyfiket och visade ingen rädsla alls och när vi gick hem efter att de värsta smällarna vart drog han en del och var lite misstänksam men var nyfiken på smällarna i luften.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Frida B
1

Tur att han inte fick några bestående men av smällaren. Vilka idioter det finns. Men som sagt, tur att det gick så bra och hoppas det fortsätter så! 👍

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sofy
0

Det hoppas jag med. Jag tror inte att han kommer ens bry sig om smällare nästa gång då han är så pass modig och stark i psyket och om jag avgör från hans reaktioner igår. Det vore jätte synd att få en till skotträdd husky men Ezio är betydligt starkare i psyket än min förra husky - de är som två helt olika hundar så jag tror att han tar sig igenom det här!🙂

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Anna4077
0

Jag vet inte vad jag hade gjort om någon kastade en smällare mot mig eller min hund. Jag är en väldigt snäll person och "hoppar" väldigt sällan på folk men jag tror jag hade släpat iväg med iallafall en av ungarna till föräldrarna i nackskinnet vilket jag aldrig gjort med min valp. Blir så arg när jag hör sånt! Vilken tur att hunden verkar hantera situationen så bra. Vet du vilka ungarna va? Eller någon av dom? Kan du få tag på dras föräldrar?

Anna och taxen Max

Frida B
0

Jag funderade på en sak. Om man skulle vara med om en sådan grej, ska man bli arg och brusa upp sig och visa för idioterna att detta inte är okej, eller ska man inte bry sig alls?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hjelmm
0

jag skulle ha försökt behållt lugnet själv sen kolla hur ung jävlarna ser ut så jag kommer ihåg dom för nån gång ser man dom o då jävlar vet jag inte vad jag skulle göra med ung jävlarna.

Anna4077
0

#4 egentligen tror jag för hundens skull att man ska göra som #5. Men jag hade nog inte klarat av att vara lugn. Jag blir jätte arg av att bara läsa det om någon annan som jag inte känner. Hade nog skrikit, gormat (vilket är väldigt olikt mig) och kontaktat deras föräldrar och väldigt argt berättat vad som hänt. Sen vet jag inte om sånt går att anmäla men jag hade kollat upp det, om föräldrarna inte gjorde en stor sak av det och barnen var ångerfulla

Anna och taxen Max