Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 1671 ggr
[Daniela1983]
0

Någon som provat det här tugget?

Ett majsben med köttsmak, någon som provat det? Är de bra/dåliga?

[Cras]
1

vi köpte ett par såna på granngården förut, höll lite längre bara än vanliga råhudsbenen till den värsta tuggaren, höll aslänge för den som är lite kräsen och inte är så bra på att tugga, men de tyckte båda de var goda.

numera är jag skeptisk om majs är så bra för hundar så köper inte de benen längre.

[Daniela1983]
0

Minskade benet ner succesivt som ett råhudsben ju mer de slickade? Föll det av några hårda bitar som hunden kunde svälja? Hur är det alltså ur säkerhetsaspekten.

http://www.grizzlyzoo.se/tuggben-Aveo/ossobello-majstuggben-s/?group=prod_prod_grp-s1%2F295

Mimmsis
5

Rekommenderar er att köpa råa ben som inte är behandlade och innehåller tillsatser och eventuellt tråkigheter för hundarna :) Dessutom mycket bättre för tänderna! :)

[Daniela1983]
0

Nej tack, aldrig mer råa ben, grannens har precis fått och köpt såntjag haft. Var nära att vi kom in akut idag, satt på djursjukhuset ikväll för att se om min hund mådde bättre efter benet eller behövde vård.

Skippar nog majsbenet då jag inte vet hur säkert det är.

vallhund
3

#4 Vad var det för ben, o är hunden van att äta ben?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Praefatio
2

Ge inte hunden saker med majs, varken ben eller foder. Majs ökar produktionen av stresshormon i hundens hjärna.

[Daniela1983]
0

Ibland har man inget val, men det blir nog inget majsben.