Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 958 ggr
[postmortum91]
9

Sheldon - min terapihund :)

Nej nu ska jag inte skryta, bara lite för jag är så stolt.
Idag på hundrastgården så lekte Sheldon glatt med sin bästa kompis Ollie och även med en till stor dobermann, Wilex. Det var även en liten tik där, hon var en liten Cairnterrier. 

Tiken var inte rädd av sig, utan relativt tuff och vågade leka med stora hundar. Alla hundarna i hänget var stora, inklusive min. Ollie som är en Sloughi började jaga tiken, bara på lek. Fast eftersom han är en vinthund och sprang väldigt fort samtidigt som han var oförsiktig blev tiken livrädd. Ägarna fick ingripa och ägaren till Dobermannen och Sloughin gick. Tiken var nu livrädd, för alla hundar och ägaren var väldigt orolig för att hon skulle få men för livet. 

Jag stannade kvar på gården med Sheldon och han har nog aldrig varit så lugn mot en hund någonsin. Han brukar alltid vara galet glad och springa och hoppa, men nu gick han överdrivet lugnt. Han var nära den lilla hunden hela tiden, nosade väldigt lugnt och var väldigt lyhörd på vad den lilla hunden ville och mådde. Efter en stund, kanske en kvart så började den lilla hunden tuffa till sig mer och mer. Efter en liten stund efter det lekte hundarna som galna med varandra och rädslan som Cairnterrien verkade fått försvann, vilket var väldigt lyckligt. Jag är jättestolt över Sheldons sätt att agera.

Om vi inte hade stannat kvar i hänget utan gått, och även den lilla hunden så kanske den skulle ha hundskräck för livet, vem vet. Jag är glad över att jag har en hund som kan fungera som terapihund:)

Efter en stund så kom en till minihund, en 95% Shih tzu som var ännu räddare för hundar. Även denna lyckades Sheldon lugna ner och fick den även att småleka lite. 

Jag tycker det är okej att få skryta lite, det hoppas jag ni inte har något emot :)

Weasley
0

Vilken duktig hund du har! Sheldon, löser allas problem!

Trololololololololololo

[postmortum91]
0

Hihi tack :)

Weasley
0

Oh förresten- Klart du ska skryta lite när din hund har varit så duktig!

Trololololololololololo

Weasley
0

Oh förresten- Klart du ska skryta lite när din hund har varit så duktig!

Trololololololololololo

Elverpige
0

Åh vad duktig han är! :) Sådär gör Freke också. Klart att du får skryta! :D

[postmortum91]
0

Kanske är typiskt eurasier? :)

Dominika
0

Vilken duktig hund du har!

Med vänliga hälsningar Denise
Medarbetare på Allergier iFokus