Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 5904 ggr
Sugar Mist
8

Valpkurs Göteborg/Kungsbacka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då jag skaffat en liten valpis vill jag gärna gå en valpkurs med honom, men kan inte hitta någon…

Undrar om någon vet någon valpkurs i Göteborg-Kungsbacka området? Hade varit jättebra!

-

sixten68
0

Hej!

http://www.kopplaav.com/ i Mölndal har valpkurs som börjar 5 feb kan varmt rekomendera denna.

Sugar Mist
2

#1 Jag praktiserade på det dagiset för lite drygt ett år sedan och jag kommer aldrig i hela mitt liv sätta min fot hos dom igen, men tack ändå.

-

ChristineL
0

Kungliga Hundar

älskade jag att gå hos!

sixten68
0

Hej igen! Det var ju synd att det inte fungerade. Jag har inte varit på dagiset men tränat med Charlotte som ska ha valpkursen och jag tyckte om henne. http://www.hundskolan.net/Senaste-nytt/-KURSSTARTER-i-April.-Klicka-har.html Nya Varvets hundskola i Kungssten har valpkurser med start i januari och även valplekis. Har inte gått kurs för dem men är mycket i deras lokaler.

Praefatio
0

Nya Varvet tittar jag förbi ibland, bor i närheten av deras utomhusbana. Har alltid tyckt att det ser väldigt positivt och glatt ut med fokus på glada hundar som tycker det är kul. De säger sig träna med mjuka metoder vilket jag också tycker mig ha sett. Ska själv prova att kursa hos dem när hunden är redo för det.

Mimmsis
3

Jag skulle varmt rekommendera SBK Göteborgsavdelning, Hundens Hus och Du-och-Din-Hund. Ställen jag skulle avråda från är Alfa hundcenter och kungliga hundar.

Frida B
1

#6 varför avråda från alfa hundcenter? :) Nyfiken bara.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mimmsis
4

Jag skulle kunna skriva en lång lista men känns inte ok att göra offentligt så här. Men efter både egna och andras upplevelser där skulle jag verkligen inte rekommendera stället.

Frida B
0

#8 alfa hundcenter var?

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mimmsis
0

#9: Lerum. Finns det fler?

Frida B
0

#10 nej det var därför jag undrade. Har själv gått kurs där och tyckte dom var jättebra, dock var det agilitykurs och inte valpkurs.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Glamgirl
1

Brukshundklubbarna i göteborgsregionen är outstanding i jämförelse med bhk i resten av landet. Nu vet jag inte om dom har så många som startar så här års.
Annars kan jag rekommendera hundens hus!!
Håller med om att jag inte fått något bra intryck av alfa hundcenter.

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

RedMonsters
0

Åh vad söt. Vart kommer hen ifrån? Jag personligen gillar inte "vanliga" valpkurser, då jag inte får något utbyte av de kurserna. Vad tänkte du satsa på? Jag som tex satsar på lydnaden skulle gå på "sikta mot stjärnorna" för Mona Kjernholm. Eller kungliga hundars valpkurs för blivande agilityhundar. Angående alfa hundcenter- Jag känner Git, Josefine och Pia personligen och tycker att det är riktigt tråkigt att ni har fått den uppfattningen. Visst är Git "hård i mun" och väldigt frispråkig, men det är det som jag gillar hos henne. Hon har alltid haft bra lösningar på mina problem vad gäller lydnaden. Hon får även en själv att tänka ut lösningar, istället för att få allting gratis. Då man gynnas mer av att komma in i det tankesättet. Pia och Josefine är otroligt duktiga och härliga. De kan sin grej. Jag gillar att träna med dem!

Medarbetare på brukshundraser.

Mimmsis
0

#13: Smaken är som baken!
Jag har en helt annan uppfattning! Men alla är vi olika och behöver olika.

Glamgirl
7

Har Josefine ens någon utbildning? Tycker det är intressant att ett privat hundcenter tar in folk som är utbildade via SBK (som iaf tidigare hade ett helt annat sätt med in/utlärning än de privata skolorna) dessutom har flera av instruktörerna som lär ut inom tävlingsgrenar inte någon tävlingserfarenhet själva enligt vad jag har fått höra. Det är ju ändå ganska märkligt. Git är opedagogisk och rå. Att vara frispråkig är en sak men hon kan bli riktigt elak i sin kritik och verkar ha noll självinsikt.

/ Lina

Frida B
0

Har bara träffat Josefin men tycker hon var riktigt bra. Men alla tycker olika :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[ylvisulrik]
0

#6 Nyfiken på varför du avråder från Kungliga Hundar?

RedMonsters
0

Josefine och Pia har tävlingserfarenhet. I vall, agility och freestyle. Hurvida Josefine är utbildad vet jag helt ärligt inte. Inget jag heller bryr mig om då jag tränar med henne. Känner inte att jag har ett behov av att hon skall visa upp sin utbildning, då hon är tillräckligt duktig för att jag skall vilja träna med henne. Hur hon är som instruktör låter jag vara osagt, ingen erfarenhet.

RedMonsters
0

#15 Nej. SBK kör inte old school längre. Läs på, uttala dig senare. För att utbilda sig genom SBK måste du ha tävlat. Minst ett 2a pris i lydnadsklass 3, till lydnadsinstruktör (vilket Pia, utöver agility, också är). Hur det är i agilityn har jag mindre koll. Men tävlingserfarenhet behövs.

Glamgirl
4

#19: Du behövde bli otrevlig därför att..?

Jag är själv utbildad både inom SBK och IMMI och kan säga att skillnaden är ENORM. Så jag är påläst ;-)

/ Lina

RedMonsters
0

Är inte otrevlig. De kör modern inlärning. De lämnade old school för ett bra tag sedan. Det bör du veta om du är utbildad. Ja, det är nog skillnad, men faktum kvarstår att de har krav och kör modernt. Sedan hur de är i jämförelse av andra kurser låter jag vara osagt.

Ronja06
0

Undrar precis som #17… Varför avråda från kungliga hundar?

Mvh Emelie Förlägen