bitande valp
Jag har en Chihuahua som snart är 11 veckor han har första veckan vi fick honom har han slickat mit o ansiktet o på fingrarna o sen började den bitas lite men ja lät den göra de men nu har den fått vassare tänder o den börjar bita mig i ansiktet istället för att slicka o samma sak med att den biter på mina fingrar o på alla mina kläder och ja vet att de kliar i dens tänder men mina syskon gillar inte när den bitts som den gör hela tiden nu ungefär och de är ju att de kliar i tänderna för dom växer rmn kan de vara något annat o kommer han fortsätta bita tills han blir vuxen osv för ingen vill ju direkt ha en hund som bitts och ja vet att ja kanske ska skylla mig själv o försöka att ta bort mina händer osv men då börjar han gnälla (typ yla) osv och är de någon som vet vid ett ungefär när dom bärjar tappa tänderna?
råkade stava lite fel men jaja
Hundvalpar byter tänder vid ca 4-6 månaders ålder. Det är extremt vanligt att valpar blir bitigare när dom e under ett halvår. Det är bara att visa valpen vart gränsen går och sen vara konsekvent.
Jag brukar pipa till när mina hundar biter för hårt, det är så valpar sinsemellan visar när det är för våldsamt, du kan även prova att fya med lite sträng röst, tonfall är väldigt viktigt i hunduppfostran.
Belöna med godis, rösten och klappar när valpen inte biter så associerar valpen snabbt att man belönas av att inte bita.
That's a cat...Not a horse.
Försök visa valpen att den inte får bitas. Börjar den till exempel bita på dig när ni leker, så avbryt leken och ställ dig upp/gå där ifrån eller ta en tuggleksak och få leksaken att bli roligare att bita på än dig. Att avleda har fungerat väldigt bra för mig.
#3 ja har innan idag försökt o belöna den när den biter på leksakerna o ignorera den när den bet på mig men vet int om de fungerar men ska fortsätta #2 jätte bra tipps ska försöka med det, tacktack
#4 Du ska inte ignorera när den biter på dig, du ska avsluta leken eller gå ifrån den. Visa att det roliga tar slut om man biter.
Du kan också skrika till "ajj" för att visa att det gör ont.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ett klipp med kanske bra tips för dig http://www.youtube.com/watch?v=c77--cCHPyU&list=TLQc-c861XOs5Onycs80QbYER-2U-GxSmQ
En sak som vi gjorde att när våran valp vart bitig så böjade vi sprita händerna med handsprit, då blev han ointrisserad av händerna för de smakade pyton och så gav vi honom hans leksak och gav honnom beröm och busade med honnom när han tuggade på den :) funkade utmärkt för oss iaf :)
#6 de va en jätte bra video problemet e bara att han inte gillar godis iallafall inte de vi har köpt o sen vet jag inte vart mankan köpa sånadör klickster saker för har letat men inte hittat #7 haha smart ska testa det ifall de fungerar #5 märkte att de inte fungerade så bra hehe men bra att du sa det! :)
Klicker tror jag att du menar, nästan varenda djuraffär säljer dessa :)
Var kör du med för godis nu? Det finns torkat kött, leversnittar ( lite svårtuggat för små valpar) köttbullar, vetegroddsolja, smackos, frolic (varvid man ska vara lite försiktig, kan ge diarré om man ger för mkt)
osv, du får prova dig fram
#8 finns på tex biltema eller djuraffärer. Finns på större mat affärer med. Godis kan man använda mycket. Koka kött i små bitar, korv, mild ost (jag brukar köpa såna små baby bell ostar, en är lagom för ett träningspass för mig Tax iallafall), mjukost inte stark smak såklart. Här är favoriten vilt kött. Finns annars ett godis som både hamster och valp gillar här hemma. Heter "let's bite" tror jag och är 96% kött eller vad det är. Max (valpen) gillar också frystorkat kött. Brukar köpa det frystorkade till katter eftersom dom är i mindre bitar än till hund. #6 jätte bra video! Tack. Ska öva på det.
Anna och taxen Max
Den på bilden gillade inte min hund heller. Han åt det med var inte direkt villig att jobba/anstränga sig för det.
Anna och taxen Max
8 du behöver ingen klicker har du en bläckpenna hemma? Isf funkar det kanon att köra som klicker ;) Hur? jo du trycker ner knappen för få upp ner själva pennspetsen vips så vart det en klicker-penna 😃
Bara det låter "klick" klick"
#13 vi fick äntligen tag på en men super smart ifall ja skulle tappa bort den ellee något sånt #12 va använder du för godis nu?
#15 skrev det i #8. Bäst är älg, ost eller korv. Sen använder vi let's bite, olika frystorkade godis till katt (samma som hund bara mindre bitar) sen finns det en annan som heter typ well done. Brukar alltid göra saker i mindre bitar.
Anna och taxen Max
Klicker är en filosofi o fungerar utan plastdosa, man säger till hunden "bra" på det ena eller andra sättet, t ex klicker i exakt rätt moment, hunden skall förstå att den då gjort rätt o att belöning snart följer.
Här kan du få en gratis 7 dagars mailkurs i grunderna: http://www.canis.se/
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.