Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1216 ggr
[Daniela1983]
0

Tvätta av skiten

Fin rubrik jag vet. :)

Varje gång man misstänker att ens hund råkat trampa över en hundskit, ska man dra till med tvål och vatten efteråt, eller kör ni bara vattentvätt? Yippie, har folk slutat plocka upp här…

Hiro
0

En sväng i skogen sedan är det borta, kan doppa tassen i vatten om jag ser att det är kvar

tjoopa
0

Varmvatten om jag inte ser/sett att han har hundskit på tassen :) Annars blir det shampoo utspätt med vatten ;) Hatar att folk inte har IQ nog att plocka skit….

[tk1971]
0

Såpa och vatten.

[Tess86]
0

Jag kan säga att det inte är bättre när man bor ute på landet. Här rullar sig hundarna i stora blaffor med hästskit istället. Då är det bara hem och schamponera hela hunden som gäller! :/

Cahira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Se det från den ljusa sidan, åtminstonde är det inte gul kladdig stinkande fet icke vattenlöslig kalvskit 😛

(håller bilden liten då det är aningen äckelvarning på den)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

tjoopa
1

#5 Åh.Herre.Gud…. Fasar över den dagen min långhåriga hund ska hitta en sån "mysig" hög(pöl) att rulla sig i… 🤮

Cahira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Kan säga att jag inte är lessen längre över att hon inte kan ha kvar sitt skägg *rys* Hon kom in för bara några veckor sen full i kardborrar, fick klippa bort ögonbrynen rent akut för det fanns inte en chans att reda ut typ 50-100 små bebisborrar runt nosen, munnen och ögonbrynen. 

Död fisk har de rullat i med. Bajs har de på tassarna typ jämt, bajsblandad lera då det är typ vad marken består av här. Det brukar jag låta torka av i hallen, gnida av med fuktig handduk och tvättar med torrschampo om jag måste, köpt enbart för stinkiga fötter och andra "spot on cleaning" tillfällen. På Ixxi som har längre päls på benen så försöker jag hålla pälsen rätt kort och spolar av med schampo och föna om jag måste. Men oftast brukar kobajs och lera torka av rätt så luktfritt av någon anledning. 

Bilden: Hans ben är egentligen vita.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Daniela1983]
0

*Drömmer mig bort till en bajsfri värld där man inte behöver lusgranska vägarna man går på*

Fin diarrébild där uppe, jag upptäckte och gick runt en jättediarrehög på trottoaren, tur man såg den. Nästan kul när man ser att någon råkat trampa i skiten med fotavtryck, stackars satar.