Eksem?
Tänkte göra ett inlägg åt min farmor som hamnar om hennes hund, själv är jag inte särskilt kunnig och har ej egen hund Hennes hund är en cavalier king charles blandat med cockerspaniel Han hade i somras något slags typ utslag på huden, det är som "klumpar" som liknar bebisars skorv fast de är klumpiga och det är kletigt under. Han kliade sig konstant och som dagarna gick blev det mer och mer och han var väldigt hängig och trött. Så vi tog honom till veterinären men de kunde inte lista ut vad det var men gav honom penicillin och då blev han frisk. Men nu idag hittade jag dessa "klumpar" på hans hud igen och jag har tyckt att han verkat hängigare än vanligt. Han är för övrigt åtta år och är ej fullt frisk, han har hjärtfel ifall det skulle göra skillnad. Men jag tänkte ifall någon varit med om något liknande och kunde hjälpa till med att säga vad det skulle kunna vara..?
Låter som något liknande som min gamla hund fått två gånger på några år, infektion, huden svullnar upp och kan bli vätskefylld eller varig. Veterinären sa att det berodde på nedsatt immunförsvar men mer vet jag inte.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Tycker ni borde gå till en annan veterinär, låter lite skumt att sätta in en penicillinbehandling när man inte ens vet vad det var för något. Så ta kontakt med en annan vet denna gång så att ni får ett vettigt svar. Kan ju vara en inflammation eller så i huden, men det bästa är ju alltid att kolla upp det.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Okej tack så mycket för era svar! Nu har han tuggat bort massa päls på bakbenet :( han biter och biter :/