Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2588 ggr
[Daniela1983]
2

Smeknamn

En tråd om ens smeknamn på sin hund. :)

Min vovve kallar jag för Snuttebebis, SnutteAlbin, Lillen, Vännen och  Hjärtat. Det var dem jag kom på just nu.

[jnordstrom]
1

Jag har två jrt, George och sigge! George är en liten gubbe och kallas; georgiii, korven, mammas och bumbi Sigge är ett litet energiknippe ett riktigt lyckopiller och kallas; siggvard, Lilly, valpen och tötis. Kärt barn har många namn :p

Turast
1

Jamie kallar jag ofta för Miiimiiii, Jamie Boo, Zippo, baybay (som baby men uttalas som jag skrev) … finns säkert mer jag kallar honom mem kommer inte på mer nu haha

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jamie+Engla
1

Englapengla när jag o engla busar o tränar. Kiarabus vid samma tillfälle med kiara som engla, och sötejazz när jag o lilla valpen tränar och busar ;) Samma tillfälle alla gånger =)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Cahira
1

Ixxi: Ixxipixxi, Ixxen, Ix, Pix, Ixxipoo, tösen, tjejen, girl, gumman, tanten, etc.

Apache: Appi-puppy, Appi, Pooki, Poo-bear, Pee-bear, badgerfox, corgibutt, choo-choo-train (han är LÅNG), och ungefär vad som än kommer in i huvudet för stunden. Igår blev han sport, innan blev han hyperfox, osv.

Digger: Är nog den som har roligast smeknamn, speciellt sen han förlora ögat. Diggiloo, Digga ma Nigga (han är svart och blir skitglad då jag kallar honom detta), daddy longlegs, cluts, special ed (stephen lynch referens), big boy, my son osv. Och sedan ögat försvann: Pirate boy, winky, stud, romeo, casanova, smileyface, cyclops, seeing-eye-dog… man måste se det från ljusa sidan. :) Han ser verkligen ut såhär: ;D

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Patriszija
1

Hahah så många roliga! Har en massa smeknamn på min skrutt :).

Han heter Elwiz men kallas för: Elwz, Elwan, Älwan, Elwsnabben, Gnällwis, Snällwiz, Elwiz-pytti-pälwiz, brunsås, superälwan, Ulwz, Ullwan, Älwz, Ölwz, professor fungus, Ulwiz Munter (idol nästa!), Carl-Jan (hans namn då vi köpte honom)..ja listan kan göras längre haha, kärt barn(hund) har många namn sägs det :).

[Bullen300]
1

Snuttan brukar jag kalla för snottis. Giisen, Busan brukar jag kalla, bea, busisen,busis, apa, fulis och Naeomie brukar jag kalla för kossan

Praefatio
1

Jascha kallas bara för Jascha, Jasch, Jasch-Jasch och Jaschen.

Theres
1

Maya: Varg/vargen, bajsunge, fisrumpa, piraya.

golf.ifokus.se

Sugar Mist
1

Opsis kallade jag för boobish. Snyggare namn får man leta efter ;)

-

Fenix_Chicci
1

Ludde kallas för: Tjolle, Tjockis, Luddmilla, Grispojken, Gorbatjof

Sally har typ en miljon smeknanm: Birgitta, Melitta, Melittis, Barko, Kambodja, Tjorven, Bigitto, Simba, Karbo, Sallamandros, Salamandern, Sallad, Shabby, Sixten, Chippen, Lill-Spiken, Macarena, Kossan, Gorbatjof, Skarped, Godisråttan, Chipset, Kissen, Skorpa… Ja, listan kan göras lång, vissa är riktigt tokiga. De som hon oftast får heta är Birgitta, Melitta och Chippen och av andra är det Salamandern och Sallad.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Djurälskaren87
1

min heter hugo och jag brukar faktiskt mest säga hugo, annars älskling,bebis,hjärtat.

min mormor brukar kalla hugo för bubben

[SophD]
1

Smilla heter min vovve, hon kallas; Slinky, Stinky, Kinky, Linka ;)

IngaTrnqvist
1

Brownie - Brun, Brandbil, Bombur, BelovedBrownBoy, Krokus, Krok, Akaturo, Atoro. Ingen aning varifrån de fyra sista kommer, haha.

Smilla177
1

Min heter också Smilla och kallas för smilli,hjärtat, gumman och älskling.

tjoopa
1

Våran Elvis brukar bli kallad för mattes gris, skithund, skräphund, gnällfisen, gullungen, sötskrutten, elvispen osv.

Bästa smeknamnet står dock min morsa för, Eskil ^^ Hon sa fel en gång när hon pratade i telefon med mormor och nu har vi börjat kalla honom för Eskil allt som oftast ;))

[MinIda]
1

Ida - Flicka vilket hon faktiskt lyssnar nästan lika bra på som sitt namn, Pälskling, Idoli. 😃

Hiro
1

Tinja (norrbottenspets) kallas oftast vithund ev gammelhunden
Delta (Jaktlabbe) kallas oftast lillhunden (trots att hon är över 10cm större än Tinja plus väger ca 10kg mer) lilljasper, valpen och valparan

Siggebus
1

Hmmm…så nu ska man avslöja sitt "fjanteri"? 🙂
Min pudelkille på 12 år heter Sigge men kallas ofta för:
Sigge-pudel, Lilleman, Gulleman, Muselman, Sigge-pigge och Gullhjärtat ☺️

[Daniela1983]
1

Bebishjärtat brukar jag också säga. Lätt när man har en mindre söt hund att gulla till det med namnen.

Värst vad folk är påhittiga med namn.

# 18 Sigge-pigge och Gullhjärtat är namn i min smak. :)

Cahira
1

Kom på en till, långkorv, i falsett. 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cocoscream
0

Mitti, snuttan, mitz (Ante poire Quanah Ariel) Mittelspitz tik

Milo, Mille, Mi, bobo (Alberios Blitz) Mittelspitz hane

Mingo, bebis ( Paradis Sess Mingo) Mittelspitz hane

Geo, Gris (Väråsens Georgious) Naken Kines hane

Med vänlig hälsning, Petra