OT ej bjuden på bröllop!
USCh vad förbannad jag är nu!
En vän till mig flyttade från stan för ca 2 år sedan. Vi höll kontakten o träffades då han var här och jag var där ngn gång. Han och hans tjej snackade om att gifta sig.
Nu har vi inte hörts av på ett tag då jag inte orkar vara den som ringer VAR gång. Nu fick jag veta på OMVÄGAR att de har gift sig.. inte ett ORD har jag fått av dem! Nä de kan dra dit pepparn växer och ruttna där!!!!
Oj, hygglig vän! Gudarns vad ledsen jag hade blivit!
Ja, sårad och arg! Besviken över att bli behandlad på detta sättet då jag allti ställt upp för dem …
Det förstår jag verkligen! Har han gett dej någon anledning till varför han inte berättat för dej?
Nej. Han har inte hört av sig. Och nu vill jag aldrig prata med honom igen.
Vilket arsel! *Ursäkta språket* Förstår att du inte vill prata med han igen. Inte värt att kämpa för en "vän" som gör på det där viset!
Precis. Synd att man slösat flera år på en sådan vän :/ örk!

Det var dålig stil, om det inte är så de gift sig i smyg.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det har de inte. Har fått se bilder av en annan vän. där var det gäster vill jag lova.
Usch, man blir så besviken när något sånt händer :(
Visst glider man ifrån vissa vänner, men att inte bli inbjuden till något så pass stort som ett bröllop är ju ganska hårt om man stått varandra nära.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja, trots att vi inte hade hörts på ett tag, så var det iaf i sommar vi pratade. Och nu i sommar har de gift sig. Det är ett svek som jag aldrig förlåter om han någosin hör av sig igen, för jag gör det inte.
Jo, det visar sig vilka som är ens riktiga vänner o vilka inte..

Härregu vilka hårda ord. Förstår din ilska, han borde berättat. Men Han kanske inte hade råd att bjuda alla "avlägsna" vänner. Det kostar att ha bröllop och alla prioriterar inte att bjuda alla vänner man har. kanske bjuder man bara släkten och enstaka närmsta vänner…
Själv skulle jag kunna tänka mig att dra utomlands och gifta mig, sen får mina släktignar och vänner vara hur sura som de vill, det handlar om mig och min blivande man, inte om mina vänner och släkt… Sen kan man ju ha en liten mindre stilig fest när man kommer hem. Min sambo däremot vill ha den där stora drömfesten med hela tjocka släkten och vänner. Men lågt räknat blir vi då 70 pers, och då är bara de nödvändigaste bjudna. Räknar man på det så blir det kanske mellan 50-80 000 beroende på hur fint man ska ha det. Inte fan tänker jag lägga ut 80 000 bara för att bjuda långväga avlägsna (om ändå trevliga) vänner, när jag kan ha ett mindre bröllop för 50 papp. Suck… som sagt, stora pengar att gifta sig…
Men jag hade en kompis som hade ett mindre bröllop för närmsta vänner och släkt. Men hon berättade även för de adra och de fick gärna komma på vigselakten och titta… Vissa gillar den lösnignen, emn även den känns lite underlig, då de andra inte får följa emd på festen.
Jovisst, men då brukar man väl iaf tala om att man ska gifta sig!? Själva vigseln kostar ju ingenting att bjuda in fler till, så då kan man ju säga att folk gärna får gå på den om de vill.
#12 Så därför menar du att han inte sade något? Vi var nära vänner. Även om jag inte var välkommen säger man att man ska gifta sig!
Spelar ingen roll varför han inte hörde av sig, det visat vilket svin han är helt enkelt. Han har dessutom inte hört av sig efter heller, så han kan dra åt h*lvete!
jag förstår att du e sur, han hade iaf kunna säga något, men förstår även om man inte kan bjuda alla man känner…
Men det är inget som sagt att han inte kunde göra det.

Kanske gör du rent av en större grej av bröllopet än vad han själv gör?! Säger inte att han gjorde rätt som inte ringde dig, det borde han kanske ha gjort. Men han kanske hade fullt upp med annat + att det kan vara pinsamt att säga "vi ska gifta oss men du är inte tillräckligt nära vän för att få komma"…
Men vem vet, kanske var det en pik till dig (inte från mig)…
Får man fråga varför du, som varken känner mig eller honom försöker komma på ursäkter till varför han inte hört av sig?
Poängen är att vi var bra vänner, och bra vänner berättar man det för OCH bjuder. Finns inget att disskutera. Han är ett svin.

förbannat dålig stil!!
oavsett om man inte tänker ha ett stort brölllop så kan man tala om att man ska gifta sita sig.
Så kan man i alla fall få chansen att gå till kyrkan, om man nu inte bor typ 100mil ifrån.
Men då får man göra sitt egna val.
Hade Hera fått reda på detta, att dem skulle gifta sig så hade hon i alla fall haft chansen att skicka blomma eller telegram eller paket.
AlbaStiffer,, varför vara så negativ?

#19> Är JAG negativ? Det är väl alla andra som är negativa. jag är ju positiv och försöker hitta en annan sida av den svarta syn ni har på killen som gift sig. Det finns alltid andra sidor av myntet. Och jag säger inte att han gjorde rätt. Men jag tycker ni spyr lite väl mycket galla över denna kille s0m inte ens kan vara här och försvara sig.
#18> Även om jag inte känner dig eller honom så får väl även jag säga vad jag kan tro kan vara en anledning till att han inte ringt. Du har ju trots allt hängt ut honom på ett publikt forum, och då får du väl vara beredd på att inte alla tycker det är rätt att klanka ner på andra utan att du ens hört hans anledning till varför han inte bjöd dig. För vad jag förstod har du itne pratat med honom efter, så hur kan du då svartmåla honom ? Du vet inte vad han har för anledning. Men men, det är lättare att svartmåla än att tala gott om någon och förlåta och önska honom lycka till i äktenskapet. Fortsätt du hata honom, jag har hört att det är jättenyttigt för själen! ;-) Själv hade jag konfronterat honom, så jag skulle veta om han menade illa med det eller omd et rent av var som min anledning, som jag skrev ovan.
Återigen, jag försvarar inte hans beteende, han borde ringt. Men som sagt, han kanske har en anledning han finner tillräcklig för att inte ringa. Om inte annat skulle han fått det efter ha läst denna tråd, hehe…
Du är ju bara tramsig. Ingen anledning är nog då han bjöd andra vänner från denna stan och hoppade över mig. Du verkar inte förstå att jag känner min föredetta bästa killkompis. INGET rättfärdigar vad han gjort. Och tydligen vet han det eftersom han inte ringt!
Och att du som är främmande ens lägger dig i är fel. Jag skrev att jag är förbannad. Jag frågade inte vad andra tycker.
Hängt ut honom? Det står ingenstans vem han är.
Förstår verkligen inte vad du håller på med. Lägg ner nu. Du känner inte honom och vet verkligen inget om honom. Därför kan du inte ens spekulera i varför!

Om man skapar en tråd i ett diskusionsforum så kommer man att få olika svar oavsett om man vill det eller ej, och oavsett om den som svarar känner de som inlägget handlar om. Även om man inte känner personerna i fråga så kan man visst mkt väl spekulera i saker och ting. Vill man inte ha svar med olika synpunkter på det man skrivit så kanske man ska tänka på det innan man postar sitt inlägg så slipper man bli sur på dom som ser saken ur en annan synvinkel.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Kan någon vara snäll och ta bort tråden. Tydligen måste folk ha en massa åikter om främlingar de aldrig mött! BLAH!
Tråkigt att man inte kan få skriva av sig utan att folk ska komma och tro att de vet ngt! Det gör mig j*vligt förbannad!
Nä, bäst att ta bort tråden innan jag skriver ngt som jag ångrar!

Härregu,. vilka agressioner… tycker verklgien inte jag skrivit något otrevligt. Bara att folk har olika åsikter. Och som sagt, i ett publikt forum väntas man inte känna alla, men får ändå ge åsikter. Vad gör du annars här? För du kände väl inte alla från början? Det är väl det som är meningen? Ta en valium, och tagga ner lite… :) I all välmening menat!

Att göra antaganden och att spekulera i hur man kanske tror att det kan ligga till är väl inte riktigt samma sak, och som sagt så om man skriver i ett forum så får man vänta sig svar även om det inte är dom svar man vill ha. Man kan även välja att ignorera dom svar som inte passar en själv.
Jag håller med om att vi inte är insatta i situationen och inte känner dom inblandade men man kan ändå säga att det kan ha varit av den eller den anledningen, ingen har sagt att det bara därför är av just den anledningen.
_**/Mvh Anne

Då är väl ingen av oss som svarat i denna eller någon annan tråd normal då.
_**/Mvh Anne
Orkar inte.

Nu låser jag denna. helt uppenbarligen ger denna tråd inget mer.
Mvh ÅsaF Medarbetare på hundar.ifokus
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars